AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #1 Skrevet 6. oktober 2017 Går det an å bomme på en om man har sex hver dag? Siden så mange sier at de bommet på en så tenkte vi å helgardere oss og ha sex hver dag, så skal det ikke stå på det i hvert fall😅 Anonymkode: 2bb95...c7d
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #2 Skrevet 6. oktober 2017 De anbefaler vel annenhver fordi det blir litt svake og få svømmere om de blir sluppet ut daglig. Anonymkode: faf86...bb5 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #3 Skrevet 6. oktober 2017 Det er som å spørre om du bommer på syv rette i lotto hvis du krysser i alle tallene. Anonymkode: d3509...9b4 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #4 Skrevet 6. oktober 2017 Selvfølgelig kan du bomme. Det er jo mange faktorer som spiller inn. Ikke bare skal du ha gode spermceller, men de skal klare å karre seg gjennom tunnelene i eggløsningsslimet ditt, inn gjennom livmorhalsen, opp i livmoren, velge rett eggleder, svømme opp egglederen og treffe egget som er på vei ned. I en utløsning er det rundt 50-150 millioner spermceller, av disse er det rundt 100 som potensielt når egget. De fleste dør eller forsvinner på veien. Har du i tillegg sex hver dag, så vil du risikere færre svømmedyktige spermceller. For å gjøre det enda vanskeligere overlever egget i et kortere tidsrom enn spermcellene. Et egg kan befruktes i 12-24 timer i gjennomsnitt. Noen lengre, noen kortere. I tillegg skal egget være av god kvalitet. Hvis befruktning faktisk skjer, så må egget klare å feste seg. Hvis det ikke klarer det vil det være forgjeves. Høres kanskje vanskelig ut og det er det. Likevel sitter det på første forsøk for noen, mens det tar flere år for andre. Anonymkode: b2927...12b 4
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #5 Skrevet 6. oktober 2017 Hmm, så annenhver dag til ca samme tidspunkt er bedre enn hver dag? Anonymkode: 2bb95...c7d
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #6 Skrevet 6. oktober 2017 Jeg hadde sex annen hver dag og ble gravid første pp 👍🏻 Anonymkode: 8a989...645
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #7 Skrevet 6. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde sex annen hver dag og ble gravid første pp 👍🏻 Anonymkode: 8a989...645 Kult👍 vi har ei jente fra før og ble relativt lett gravid, ble gravid og mistet en gang i uke 7 og ble gravid igjen i løpet av 4 måneder som prøvere. Vi kjører annenhver tenker jeg😊 eventuelt en ekstra om vi vet om det ikke passer en kveld feks. Anonymkode: 2bb95...c7d
Carrot Skrevet 6. oktober 2017 #8 Skrevet 6. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde sex annen hver dag og ble gravid første pp 👍🏻 Anonymkode: 8a989...645 Søren - da er det sikkert der det ligger for oss som har hatt 7 sa/ma siste to årene - vi burde sexet hver annen dag så klart
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #9 Skrevet 6. oktober 2017 1 time siden, Carrot skrev: Søren - da er det sikkert der det ligger for oss som har hatt 7 sa/ma siste to årene - vi burde sexet hver annen dag så klart Dette har da ingenting med innlegget mitt eller tema for tråden? Har ikke spurt om råd ang sa/ma. Her er det snakk om å bli gravid, du har jo også blitt gravid, flere ganger, at du har mistet blir en annen sak. Anonymkode: 2bb95...c7d 5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #10 Skrevet 6. oktober 2017 1 time siden, Carrot skrev: Søren - da er det sikkert der det ligger for oss som har hatt 7 sa/ma siste to årene - vi burde sexet hver annen dag så klart Hvor ofte du har hatt sex har da ingenting med at du har mistet.. Anonymkode: 8a989...645 6
Carrot Skrevet 6. oktober 2017 #11 Skrevet 6. oktober 2017 selvsagt ikke, men det å bli gravid er ikke = at man lykkes slik tråden antydet, det var alt 1
Pearl2.0 Skrevet 7. oktober 2017 #12 Skrevet 7. oktober 2017 7 timer siden, Carrot skrev: selvsagt ikke, men det å bli gravid er ikke = at man lykkes slik tråden antydet, det var alt Men herlighet da! Det har da heller ikke ts sagt? Hun lurer på hvordan de best skal treffe el, og der har noen svart på. Hun skriver jo til og med at hun har mistet en gang, så da kan man jo gå ut fra at hun vet meget godt at det å bli gravid ikke er lik å lykkes? Veldig synd at du har mistet så mange ganger, men det hører sjeldenhetene til. Så du kan ta med deg spydighetene et annet sted. Til ts: vi og kjørte annenhver dag. Ble ikke gravid på første forsøk, men etter noen få måneder. Vi hadde også fått høre at hver dag kunne tynne ut spermen så den fikk lavere kvalitet. Lykke til!😊 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #13 Skrevet 7. oktober 2017 3 timer siden, Pearl2.0 skrev: Men herlighet da! Virkelig? Nødvendig syns du? Må man virkelig ta alle innlegg man ikke er enig i i verste mening? Anonymkode: 09a5d...cc4
Pearl2.0 Skrevet 7. oktober 2017 #14 Skrevet 7. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Virkelig? Nødvendig syns du? Må man virkelig ta alle innlegg man ikke er enig i i verste mening? Anonymkode: 09a5d...cc4 Skjønner bare ikke hvorfor man må drepe all prøveglede med slike innlegg heller jeg da.. 2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #15 Skrevet 7. oktober 2017 De sier jo at ved normalt sædkvalitet så kan man fint kjøre på hver dag. Annenhver dag holder det også, for da vil man treffe enten rett før eller på el, noe som fungerer. Men det er ikke dermed sagt at man er garantert en graviditet selv om man har sex på el, dessverre. Anonymkode: 75a08...214
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #16 Skrevet 7. oktober 2017 På 6.10.2017 den 13.07, AnonymBruker skrev: De anbefaler vel annenhver fordi det blir litt svake og få svømmere om de blir sluppet ut daglig. Anonymkode: faf86...bb5 Den stemte godt her!! Altså mindre sex Pp1 - sex hver dag ca, noen annenhver. Ikke gravid. Pp2- sex kun dagene rundt eggløsning - gravid (mistet) pp3- samme som pp1 pp4 - samme pp5- samme pp6- sex kun rundt eggløsning - gravid Anonymkode: 73187...ffb 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #17 Skrevet 7. oktober 2017 Jeg har troa på hver dag, jeg hadde sex hver dag mellom mens og IKM og ble gravid på første forsøk. Ja kanskje blir det mindre sædceller i spermen, men det er jo ikke slik at det ikke er noen? Det er jo ikke mangelen på antall sædceller i en utløsning som gjør at en kvinne ikke blir gravid, det er 1000vis av sædceller per utløsning. Så med mindre mannen i utgangspunktet har dårlig sædkvalitet/få svømmere så er det logisk at hver dag vil være mer treffsikkert? Og som noen sier, egget lever kortere tid der inne enn sædcellen, så jeg tenker at det mest logiske og treffsikre er å ha sex hver dag. Da vil enten en sædcelle ligge klar å vente når egget slipper, eller man vil få inn ny sæd i løpet av kort tid..Anonymkode: e98d9...ff0
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #18 Skrevet 8. oktober 2017 22 timer siden, AnonymBruker skrev: De sier jo at ved normalt sædkvalitet så kan man fint kjøre på hver dag. Annenhver dag holder det også, for da vil man treffe enten rett før eller på el, noe som fungerer. Men det er ikke dermed sagt at man er garantert en graviditet selv om man har sex på el, dessverre. Anonymkode: 75a08...214 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Den stemte godt her!! Altså mindre sex Pp1 - sex hver dag ca, noen annenhver. Ikke gravid. Pp2- sex kun dagene rundt eggløsning - gravid (mistet) pp3- samme som pp1 pp4 - samme pp5- samme pp6- sex kun rundt eggløsning - gravid Anonymkode: 73187...ffb 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har troa på hver dag, jeg hadde sex hver dag mellom mens og IKM og ble gravid på første forsøk. Ja kanskje blir det mindre sædceller i spermen, men det er jo ikke slik at det ikke er noen? Det er jo ikke mangelen på antall sædceller i en utløsning som gjør at en kvinne ikke blir gravid, det er 1000vis av sædceller per utløsning. Så med mindre mannen i utgangspunktet har dårlig sædkvalitet/få svømmere så er det logisk at hver dag vil være mer treffsikkert? Og som noen sier, egget lever kortere tid der inne enn sædcellen, så jeg tenker at det mest logiske og treffsikre er å ha sex hver dag. Da vil enten en sædcelle ligge klar å vente når egget slipper, eller man vil få inn ny sæd i løpet av kort tid.. Anonymkode: e98d9...ff0 Hei og takk for all erfaring:) Hittil har vi hatt sex hver dag, kan jo ikke ikke ha det når man vil heller Så får vi se, er jo ikke gitt at man blir gravid heller, men som siste ab skriver så legger vi inn aksjer slik at det skal være noen å ta av hele tiden. Tror nok ikke mannen har dårlig sædkvalitet siden vi har blitt gravide 2 ganger før også. Og til deg som skrev om å miste: hvorfor syntes du det passet å skrive det? Synes ikke tråden min antyder at å bli gravid er lik å lykkes egentlig. Skrev jo at vi ville helgardere så det ikke skulle stå på å treffe el eller ikke i hvert fall. Resten er jo ute av våre hender, egentlig. Anonymkode: 2bb95...c7d 1
våren14 Skrevet 8. oktober 2017 #19 Skrevet 8. oktober 2017 Enkelt svar: nei, da bommer dere ikke. Så lenge mannen har friske sædceller lever de i 4-6 dager inni deg i påvente av egget... så med sex hver dag er dere mer enn sikret... ikke at det betyr at man blir gravid, men iaf at muligheten er der. Vi har som oftest bare timet det til uka før el hva el-tester og blir da lett gravide (ikke så lett for å beholde spirene, men det er jo en helt annen sak), og ekspertene sier vel at annenhver dag er mer enn nok. Normalt sett holder et par ganger i uka liksom. Viktigst å ikke stresse med det antagelig 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #20 Skrevet 8. oktober 2017 Førstemann sex annenhver dag. Det gikk 11 mnd Andremann sex hver dag, flere ganger om dagen. Gravid på første pp Anonymkode: 80079...196 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå