AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #1 Skrevet 6. oktober 2017 Helst seriøse og saklige innlegg, på forhånd takk. Har blitt oppringt GJENTATTE ganger av et nummer fra Canada, og idag så tok jeg den først og fremst for å be personen i den andre enden om å stryke meg fra den lista hun har foran meg og slutte å ringe meg. Hun var sta som bare det, og lurte på hvorfor jeg ikke var interessert når jeg tross alt hadde registrert meg på en side. Jeg har ikke registrert meg på en liste, og jeg har reservert meg for telefonopplysninger, så hvordan hun fikk tak i det nummeret og attpåtil kunne hele navnet mitt skremte meg. Jeg diskuterte dessverre med hun på telefon i 3 minutter, så det jeg lurer på da er om de kan svindle meg via mobilen? Altså hacke seg inn på nettbank via mobilen eller lignende? Jeg pratet med både politi og telefonoperatør, da dette var en ekkel opplevelse, og de begge sa at det var liten sannsynlig for at kunne bli gjort. Jeg ga selvfølgelig ingen kontaktopplysninger. Men er det noen som har vært i en lignende situasjon, som vil dele erfaringer? Kanskje det roer meg litt ned. Anonymkode: 6fe0f...3ce
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #2 Skrevet 6. oktober 2017 Ville bare ha blokkert nummeret på mobilen. Anonymkode: 6974f...18c
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #3 Skrevet 6. oktober 2017 Jada, har blitt oppringt av sindeltelefoner. Bare å ignorere, og legge inn nr. på telefonlista så du etterhvert kjenner dem igjen og da selvfølgelig ikke svarer. Etterhvert gir de opp ditt nr. Det hjelper nok ikke å være i et norsk register, det er rettet mot norsk telefonsalg, tviler på at utenlandske firmaer behøver å forholde seg til det. Anonymkode: c50fa...f4a
Cocogirl Skrevet 6. oktober 2017 #4 Skrevet 6. oktober 2017 Last ned appen Sync.Me det kommer automatisk om det er spam nr som ringer eller ikke bruker den appen selv, meget hjelpsom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå