Gå til innhold

Ferie uten stesønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en stesønn på 10 år. Samboeren min og jeg planlegger tur til Thailand i to uker i vinter. Er det urettferdig om sønnen ikke får være med?

Vi var på to ukers ferie i USA i sommer sammen med ham.

Anonymkode: 50ccc...293

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, noe må man kunne gjøre aleine selvom man har barn.

Skrevet

Nei det synes jeg ikke. Er det i uker han er hos dere eller dere tar med felles barn(om dere har) så synes jeg det blir feil da han må ha barnevakt, men dere fortjener å dra på kjærestetur dere også. 

Anonymkode: 59cd0...ea2

• Liker 5
Skrevet

Noe må dere få lov til å gjøre alene. Men da skal dere også dra fra felles barn om dere får det. 

Anonymkode: 4c020...1df

• Liker 5
Skrevet

Skjønner ikke dere som må poengtere hele tiden,at det er stebarn. Kan dere ikke bare skrive barn? Ville du utelatt dine egne barn?

Anonymkode: a21d0...4ac

• Liker 7
Skrevet

Er greit om dere vil ha en liten romantisk tur.
Dere kan forklare turen til ungen med at dere skal gjøre voksne ting, og at han sikkert får det gøy der han skal være. Ikke skjul dette for ungen i alle fall, og sørg for at han får noe å gjøre der han skal være.. :) 
To uker er kanskje litt mye alene, men om dere trenger den tiden sammen, er det bare fint om dere gjør det. :) 

Men du burde droppe ordet "stesønn" og heller kalle ungen "sønn" eller "ungen min". :P 

Skrevet

Vi reiser både fra barn og stebarn to uker hver vinter.

Anonymkode: 38256...757

• Liker 3
Skrevet

Nei, det er selvfølgelig ikke greit å dra på ferie med bare to av tre barn.

Anonymkode: 3f26a...a10

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig er det greit å bare ta med felles barn. Hvis han får andre ferier hos mor. Hvis ikke er det urettferdig(!) For felles barn

Anonymkode: 1dfa0...da0

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det greit å bare ta med felles barn. Hvis han får andre ferier hos mor. Hvis ikke er det urettferdig(!) For felles barn

Nei. Det er ikke urettferdig mot felles barn. Men det er diskriminerende mot stesønn som da helt tydelig ikke blir inkludert i familien. 

• Liker 4
Skrevet

Hvor kommer andre barn inn? Ta har nevnt bare 1 barn, en stesønn. Ikke felles barn, såvidt jeg kan se.

• Liker 7
Skrevet

Hvis det er fars tid å ha barnet, ellers hans uken så vidt, da burde du ha planlagt bedre.  Hvis ikke det er fars uken hvorfor er det et tema engang da? 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Zanzibar3 skrev:

Nei. Det er ikke urettferdig mot felles barn. Men det er diskriminerende mot stesønn som da helt tydelig ikke blir inkludert i familien. 

Ikke hvis ferien er når han har samvær med mor. Og hvis han får en annen ferie hos far. Vet om flere der det er motsatt! Fellesbarn får ingen ordentlig ferie pga økonomi. Stor forskjell på om tre reiser, enn fem

Skrevet

Jeg forstod det totalt er fire barn og en hund. Hunden skal visstnok få være med.. 😀

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke hvis ferien er når han har samvær med mor. Og hvis han får en annen ferie hos far. Vet om flere der det er motsatt! Fellesbarn får ingen ordentlig ferie pga økonomi. Stor forskjell på om tre reiser, enn fem

Legg familieferien til et tidspunkt da alle kan. Reiser ikke på familieferie uten et av barna. Det blir bare feil. 

Det er bedre med en billigere ferie der hele familien deltar enn en ferie som er så dyr at ikke alle får delta.  

Skrevet

Her er det mye spekulasjoner og antakelser ser jeg.

Jeg har ikke nevnt noe om felles barn, av den enkle grunn at vi ikke har det. Jeg er heller ikke mor til barnet, så å kalle ham "ungen min" eller "barnet mitt" (som noen påsto at jeg burde gjøre) blir helt feil - også respektløst i forhold til hun som faktisk er barnets mor.

Takk for saklige tilbakemeldinger fra resten :)

• Liker 12
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er selvfølgelig ikke greit å dra på ferie med bare to av tre barn.

Anonymkode: 3f26a...a10

Jo faktisk ! Om det ene barnet er et særkullsbarn og de andre er felles så er det helt innenfor å dra på ferie med kun de to felles. Særkullsbarnet får jo reise med mor også.. skal de to andre barna inne kunne gjøre noe mens halvsøskenet er på ferie med mor ? 

Anonymkode: 6710a...6bd

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Drakan skrev:

Er greit om dere vil ha en liten romantisk tur.
Dere kan forklare turen til ungen med at dere skal gjøre voksne ting, og at han sikkert får det gøy der han skal være. Ikke skjul dette for ungen i alle fall, og sørg for at han får noe å gjøre der han skal være.. :) 
To uker er kanskje litt mye alene, men om dere trenger den tiden sammen, er det bare fint om dere gjør det. :) 

Men du burde droppe ordet "stesønn" og heller kalle ungen "sønn" eller "ungen min". :P 

Han er stesønnen, han har en mor. Ts er ikke biologisk mor.

Eksen min hadde barn fra før, kunne aldri falle meg inn å kalle dem mine barn. De hadde jo en mor.

• Liker 1
Skrevet (endret)
10 minutter siden, bettsa skrev:

Han er stesønnen, han har en mor. Ts er ikke biologisk mor.

Eksen min hadde barn fra før, kunne aldri falle meg inn å kalle dem mine barn. De hadde jo en mor.

Hvem sier at ts er kvinne? 
Er uansett unaturlig å ikke anse de barna som sinne egne når man er i forhold med noen.

Endret av Drakan
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er det mye spekulasjoner og antakelser ser jeg.

Jeg har ikke nevnt noe om felles barn, av den enkle grunn at vi ikke har det. Jeg er heller ikke mor til barnet, så å kalle ham "ungen min" eller "barnet mitt" (som noen påsto at jeg burde gjøre) blir helt feil - også respektløst i forhold til hun som faktisk er barnets mor.

Takk for saklige tilbakemeldinger fra resten :)

Problemstillingen er jo at faren reiser uten sin sønn (ekte, biologisk, hans egen, sitt eget barn), noe som jo er mer ugreit for dem begge regner jeg med, enn at stemor reiser et sted uten stesønn, det er liksom ingen stor sak. 

Anonymkode: 5bd35...dd0

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...