AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #1 Skrevet 6. oktober 2017 HAr begynt å trene. Var ikke overvektig da jeg begynte, så begynte med styrke, ikke for tung og litt kardio, men lite. Har tatt bilder underveis, og syns jeg ser bedre ut, også i speilet. Passer klærne mine enda. Men når jeg veier meg, så har jeg gått opp flere kilo. Føler meg så stygg. Er en uke før mensen ( hvis det har noe å si). Spiste sykt mye karbohydrater i går, masse godteri. Kan det ha noe å si? Hva gjør jeg nå????? Føler meg som en hval Anonymkode: faffc...97a
ajarRun Skrevet 6. oktober 2017 #2 Skrevet 6. oktober 2017 Skjønner ikke. Vil du se bra ut eller være lett? 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #3 Skrevet 6. oktober 2017 Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev: Skjønner ikke. Vil du se bra ut eller være lett? Vil se bra ut og være lett. Min selvtillit henger mye sammen med vekt. vil ikke gå opp flere kilo, da føler jeg meg stor. Er stor fra før (høy) og er alltid litt større enn andre) Anonymkode: faffc...97a
Gjest Froning Skrevet 6. oktober 2017 #4 Skrevet 6. oktober 2017 1. Tenk over når du veier deg. Vekta varierer endel i løpet av dagen. 2. Muskler veier mer en fett. Bilder er en bedre indikator selv om hvordan man ser seg selv er litt psykisk 3. Det at du føler deg stygg sitter i hodet ditt. 4. Kosthold er hovedfaktoren innenfor slanking. Ikne styrketrening Lykke til uansett
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #5 Skrevet 6. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: HAr begynt å trene. Var ikke overvektig da jeg begynte, så begynte med styrke, ikke for tung og litt kardio, men lite. Har tatt bilder underveis, og syns jeg ser bedre ut, også i speilet. Passer klærne mine enda. Men når jeg veier meg, så har jeg gått opp flere kilo. Føler meg så stygg. Er en uke før mensen ( hvis det har noe å si). Spiste sykt mye karbohydrater i går, masse godteri. Kan det ha noe å si? Hva gjør jeg nå????? Føler meg som en hval Anonymkode: faffc...97a Økt muskelmasse forårsaker at vekten går opp, selv om du er like tynn eller tynnere. Anonymkode: a7b2f...9af
ajarRun Skrevet 6. oktober 2017 #6 Skrevet 6. oktober 2017 3 minutter siden, Froning skrev: 1. Tenk over når du veier deg. Vekta varierer endel i løpet av dagen. 2. Muskler veier mer en fett. Bilder er en bedre indikator selv om hvordan man ser seg selv er litt psykisk 3. Det at du føler deg stygg sitter i hodet ditt. 4. Kosthold er hovedfaktoren innenfor slanking. Ikne styrketrening Lykke til uansett Hvor mye veier et kilo muskler da? Jeg vet at et kilo fett veier et kilo (sjekket med en pakke margarin). 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #7 Skrevet 6. oktober 2017 5 minutter siden, Froning skrev: 1. Tenk over når du veier deg. Vekta varierer endel i løpet av dagen. 2. Muskler veier mer en fett. Bilder er en bedre indikator selv om hvordan man ser seg selv er litt psykisk 3. Det at du føler deg stygg sitter i hodet ditt. 4. Kosthold er hovedfaktoren innenfor slanking. Ikne styrketrening Lykke til uansett Har prøvd å spise sunt, og lagt inn all mat i myfitnesspal, bortsett fra i går da, da ble det sykt mye godteri. Skal bli flinkere, tror kanskje jeg har har litt lav forbrenning, så må minske litt på kalorier Anonymkode: faffc...97a
debattanten Skrevet 6. oktober 2017 #8 Skrevet 6. oktober 2017 Du sier selv du ser bedre ut selv om vekta har økt. Det stemmer nok også. Du må jobbe med psyken din, hjelper ikke med en fysisk fin kropp om det psykiske skranter. Styrketrening og karbohydrater i store mengder kan også binde mye vann. Bruk vekt med en stor klype salt. Sats på målebånd og speilet 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #9 Skrevet 6. oktober 2017 2 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Hvor mye veier et kilo muskler da? Jeg vet at et kilo fett veier et kilo (sjekket med en pakke margarin). Enten så er du sikkerlig kverulant eller dum. Hvis du er dum: det skal mindre mengde fett for å få en kilo på vekta enn mengden på fett. Anonymkode: faffc...97a 1
debattanten Skrevet 6. oktober 2017 #10 Skrevet 6. oktober 2017 3 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Hvor mye veier et kilo muskler da? Jeg vet at et kilo fett veier et kilo (sjekket med en pakke margarin). En kilo muskler veier en kilo? Greien er at et visst volum muskler veier mer enn det samme volumet med fett.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #11 Skrevet 6. oktober 2017 1 minutt siden, debattanten skrev: Du sier selv du ser bedre ut selv om vekta har økt. Det stemmer nok også. Du må jobbe med psyken din, hjelper ikke med en fysisk fin kropp om det psykiske skranter. Styrketrening og karbohydrater i store mengder kan også binde mye vann. Bruk vekt med en stor klype salt. Sats på målebånd og speilet Ja, håper det. Har ikke kjøpt målebånd enda, men skal gjøre det Anonymkode: faffc...97a
Gjest Froning Skrevet 6. oktober 2017 #12 Skrevet 6. oktober 2017 41 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Hvor mye veier et kilo muskler da? Jeg vet at et kilo fett veier et kilo (sjekket med en pakke margarin). Æsj.. Du tok meg på feilformuleringen min. Bra at du er oppmerksom! Tenkte på at muskler er mer kompakt enn fett og at det at vekten står stille ikke nødvendigvis betyr at du ikke har gått ned i fettprosent og har blitt slankere.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #13 Skrevet 6. oktober 2017 Slutt å bry deg om vekta. Det du egentlig vil er ikke å gå ned i vekt, men å gå ned i fettprosent. Miste fett. Ingen går rundt og sier "wow, hun jenta der var fin, hun er sikkert lett!!" Veltrente jenter kan veie det samme før og etter de begynte å trene, men KROPPSKOMPOSISJONEN endrer seg. Hvis du googler det vil du se at veldig mange faktisk også veier mer når de ser bedre ut: https://www.google.no/search?q=fit+girls+weight&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjts6DV79vWAhViD5oKHX66AJIQ_AUICigB&biw=1280&bih=615 Jeg vet hvordan det er å tenke at det tallet som står på vekta er det som sier noe om hvor "bra" du har gjort det, men det er ikke sant! Mål, bilder og klær sier noe om hvordan forholdet mellom fett og muskler er på kroppen din. Anonymkode: cda4c...97c
Gjest impressa Skrevet 6. oktober 2017 #14 Skrevet 6. oktober 2017 2 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Hvor mye veier et kilo muskler da? Jeg vet at et kilo fett veier et kilo (sjekket med en pakke margarin). Haha! TS, du må da skjønne selv at vekta ikke er problemet her, men ditt forhold til vekta??? Og at du skal oppsøke hjelp for det, ikke få vektråd på KG?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå