Gå til innhold

Tips til shampoo/balsam/kur please!

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg må kjøpe inn nye produkter nå og vet ikke hvilke jeg skal kjøpe..

Håret mitt er av 'typisk norsk' kvalitet, kan lett bli fett i bunnen ved feil shampoo, men er tørt og litt skadet i endene..

Hva kan jeg bruke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville testet Redken Clear Moisture shampo og balsam, og eventuelt Anti-Snap som leave-in kur i tuppene. Da blir i hvertfall ikke håret overpleiet, samtidig som det får fuktighet gjennom Clear Moisture, og proteiner fra Anti-Snap (fra Extreme-serien).

Gjest ikkepålogget-Uma
Skrevet

Hei!

Ja,tror jeg har akkurat samme hår som deg.

Shampo du kan prøve er Oil Blance(tror jeg den heter..har den ikke for hånden akkurat nu..)den er iallfall for The Body Shop. Den er bra shampo som lukter godt og balanserer fettproduksjonen.

Hårkur som er bra til håret ditt er: Redken Extreme(ja,har ikke denne for hånden heller så husker ikke hele navner.Iallfall en blå krukke..)Den er vinduderlig!! En annen hårkur fra redken som også er SUPERDUPER er All Soft fra Redken....

Ellers så kan jeg jo gi deg et lite tips... hvis du bruker en del produkter i håret og får lett seigt og fett hår av det kan du jo skylle håret sånn titt og ofte med eplecidereddik. det svir litt og lukter VONDT(så ikke gjør det dagen du skal på fest ...),men er effiktivt og billig!! :-?

Ha en fin helg!!

Skrevet

Håret mitt er også tørt i tuppene, men blir lett fett hvis jeg bruker feil produkter. Det blir også veldig brusete hvis det ikke får nok fukt. Nå bruker jeg Hydro Shampoo (nr 1.1) fra Wella SP, 30 seconds Repair Cream (tror jeg den heter, det er i hvert fall nr 2.2) balsam og innimellom hårkur som heter Power Mask. Kjempefornøyd!

(Og klipp av det som er slitt, det gjør virkelig håret mirakuløst bedre...)

Skrevet

Jeg har også tynt "nordisk" hår som passer perfekt til din beskrivelse, og jeg har prøvd Redken Extreeme serien... Ikke bra til mitt hår... Jeg synes håret mitt ble veldig flokete og rart, og ikke friskt og flott som jeg hadde forventet. Jeg brukte den en god stund før jeg innså at den var på vei til å ødelegge håret mitt, og da spurte jeg frisøren min om hvorfor det var sånn. Hun fortalte meg at den var altfor sterk for mitt fine, nordiske hår... Så jeg ville kanskje satset på noe annet. Jeg bruker nå Tigi Moisture and Shine http://www.lookfantastic.com/cgi-bin/lf.st...oduct/View/3025

Denne lukter helt nydelig og har faktisk reddet mine tørre tupper uten at jeg får noe mer fett hår i hodebunnen. Dessuten er den dealen på linken fantastisk billig, har hatt den nå i ihvertfall 5 måneder og er langt fra tom! Lykke til :-)

Skrevet

Redken Extreme er en serie som er beregnet for veldig slitt hår, og kan vel bortimot ruinere hår som ikke trenger alle proteinene den inneholder, siden overdoser av protein gjør håret tørt og sprøtt.

Skrevet

Jeg har jobbet mye med mange forskjellinge produkter og mitt favorittmerke er Kerastase. De har mange gode produkter, både shampoo,balsam,kur og styling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...