AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #1 Skrevet 6. oktober 2017 Neste uke skal vi ha hjemmeeksamen om det første emnet. Sykepleiens grunnlagstenkning. Er det noen andre her på forumet som har vært igjennom en sånn eksamen, og vil komme med noen råd og tips? Oppgaven skal være på 3500 ord, så det er ingen omfattende tekst. Det er likvel den første eksamen, og jeg er veldig spent på hvordan oppgaven vil se ut. Anonymkode: e8716...8aa
Christina82 Skrevet 7. oktober 2017 #2 Skrevet 7. oktober 2017 Kan ikke huske vi hadde en slik eksamen, men det jeg gikk 1 året i 2004. Se om det finns gamle eksamensoppgaver på biblioteket?
HalldirV2 Skrevet 7. oktober 2017 #4 Skrevet 7. oktober 2017 På 6.10.2017 den 11.23, AnonymBruker skrev: Neste uke skal vi ha hjemmeeksamen om det første emnet. Sykepleiens grunnlagstenkning. Er det noen andre her på forumet som har vært igjennom en sånn eksamen, og vil komme med noen råd og tips? Oppgaven skal være på 3500 ord, så det er ingen omfattende tekst. Det er likvel den første eksamen, og jeg er veldig spent på hvordan oppgaven vil se ut. Anonymkode: e8716...8aa Husk å referere, heller en gang for mye enn for lite. Husk litteraturliste. Husk at konklusjonen skal stå i samsvar med innledningen din, altså at den ikke avviker...at du ikke bringer inn noe nytt, at du har besvart problemstillingen osv. Luk ut vissvass, dagligtale og poesi, du skal skrive akademisk. Hold deg unna "Jeg tror, kanskje, hva om, jeg vet ikke...osv". Skriv presist, ikke gå rundt grøten. Bruk faguttrykk relevant for studiet og akademia generelt. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #5 Skrevet 7. oktober 2017 2 minutter siden, HalldirV2 skrev: Husk å referere, heller en gang for mye enn for lite. Husk litteraturliste. Husk at konklusjonen skal stå i samsvar med innledningen din, altså at den ikke avviker...at du ikke bringer inn noe nytt, at du har besvart problemstillingen osv. Luk ut vissvass, dagligtale og poesi, du skal skrive akademisk. Hold deg unna "Jeg tror, kanskje, hva om, jeg vet ikke...osv". Skriv presist, ikke gå rundt grøten. Bruk faguttrykk relevant for studiet og akademia generelt. Er det i det hele tatt noen som gjør dette på høyere utdanning? Det har jeg aldri sett. Anonymkode: 4ccac...3fd
HalldirV2 Skrevet 7. oktober 2017 #6 Skrevet 7. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det i det hele tatt noen som gjør dette på høyere utdanning? Det har jeg aldri sett. Anonymkode: 4ccac...3fd Jepp, ganske mange og faktisk. Har selv måttet gå gjennom oppgaver som andre studenter har bedt meg se gjennom. Til deres unnskyldning er disse ofte ferske, altså kommer de rett fra vgs. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #7 Skrevet 7. oktober 2017 15 minutter siden, HalldirV2 skrev: Jepp, ganske mange og faktisk. Har selv måttet gå gjennom oppgaver som andre studenter har bedt meg se gjennom. Til deres unnskyldning er disse ofte ferske, altså kommer de rett fra vgs. Hm. Avhenger sikkert av hva man studerer. Anonymkode: 4ccac...3fd
HalldirV2 Skrevet 7. oktober 2017 #8 Skrevet 7. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hm. Avhenger sikkert av hva man studerer. Anonymkode: 4ccac...3fd Tviler på det.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #9 Skrevet 7. oktober 2017 1 minutt siden, HalldirV2 skrev: Tviler på det. Dette gjelder jo åpenbart studenter som har vært svake på skolen, i alle fall når det gjelder skriving. Anonymkode: 4ccac...3fd
HalldirV2 Skrevet 7. oktober 2017 #10 Skrevet 7. oktober 2017 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette gjelder jo åpenbart studenter som har vært svake på skolen, i alle fall når det gjelder skriving. Anonymkode: 4ccac...3fd Det er det ikke opp til meg å spekulere i, jeg har bare hjulpet enkelte når de har spurt. Men jeg har en oppfatning av norsk skole nå kontra før. Endret 7. oktober 2017 av HalldirV2
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #11 Skrevet 8. oktober 2017 1 hour ago, HalldirV2 said: Husk å referere, heller en gang for mye enn for lite. Husk litteraturliste. Husk at konklusjonen skal stå i samsvar med innledningen din, altså at den ikke avviker...at du ikke bringer inn noe nytt, at du har besvart problemstillingen osv. Luk ut vissvass, dagligtale og poesi, du skal skrive akademisk. Hold deg unna "Jeg tror, kanskje, hva om, jeg vet ikke...osv". Skriv presist, ikke gå rundt grøten. Bruk faguttrykk relevant for studiet og akademia generelt. Gode tips. 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette gjelder jo åpenbart studenter som har vært svake på skolen, i alle fall når det gjelder skriving. Anonymkode: 4ccac...3fd Ja, men vil si det er et mer generelt problem med det at man synser i stedet for å forholde seg til fagkunnskapen. Det er noe mange studenter kan holde på lenge med. Anonymkode: 57653...44b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå