Superlammet Skrevet 21. januar 2005 #1 Skrevet 21. januar 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/01/20/420915.html Bush og datter viser dette såkalte "satantegnet". De mener selv at det betyr noe helt annet, mens tabloidene mener dette er et symbol som hyller faen sjæl. Minnes debatten rundt Tommy og hvor teit han var. Nå skal ikke jeg krangle på hvorvidt Bush er teit eller ikke, men er dette et tegn som betyr mer enn hva tabloidene tilsier? Er dette det tegn som begynner å bli mer og mer godkjent?
Gjest Melk Skrevet 21. januar 2005 #2 Skrevet 21. januar 2005 Stod at tegnet var en tradisjonell Texashilsen fra et universitet eller noe sånt.
Superlammet Skrevet 21. januar 2005 Forfatter #3 Skrevet 21. januar 2005 Altså et tegn med mange betydninger. Kommer vel bare ann på hvem som viser det.. Har man langt hår er man satanist. Er man president eller i familie med h*n betyr det noe tradisjonelt.
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #4 Skrevet 21. januar 2005 Samtidig er jo mannen en satan da Så hvem vet.
Dru Skrevet 21. januar 2005 #5 Skrevet 21. januar 2005 Og når det vises av studenter og tidligere studenter fra universitetet i Texas, så er det Longhorn-tegnet Ja, tegnet har forskjellige betydninger. Og her i Norge mener fortsatt majoriteten at det er et satan-tegn, uansett hvor mye rockerne hyler om at det ikke er det. Jeg skal vedde på at det kryper godt nedover ryggen på enkelte nordmenn når de ser Bush gjøre det tegnet. Å forandre betydningen av et tegn er ikke gjort i en håndvending. Og spesielt ikke når det tegnet bare blir brukt av en minoritet av norges befolkning. Men her var det snakk om Bush, og hadde det ikke vært for at den betydningen enkelte her ser ut til å motstride kraftig fremdeles er den mest utbredte betydning (i Norge), så hadde ikke Bush blitt ofret en eneste tanke av norsk media på grunn av det tegnet.
Gjest Ninakanin Skrevet 21. januar 2005 #6 Skrevet 21. januar 2005 Ta hakekorset for eksempel, det var jo et fint tegn før Hitler lånte det litt...
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #7 Skrevet 21. januar 2005 Ta hakekorset for eksempel, det var jo et fint tegn før Hitler lånte det litt... Det er fremdeles et fint tegn, selv om betydningen i en periode har vært en annen. Bare huske å ikke vri det 45 grader.
Superlammet Skrevet 21. januar 2005 Forfatter #8 Skrevet 21. januar 2005 Jeg tror nok at tegnet blir mer godkjent når dagens generasjon tar over tabloidene og media. Da får man luket ut endel trangsynte, gamle grinebitere som påvirker gud og hver man med sitt "korrekte" livssyn. Har en mistanke om at neste generasjon er litt mindre trangsynt ovenfor slike ting. Og spesielt ikke når det tegnet bare blir brukt av en minoritet av norges befolkning. Her tror jeg man kan definere en minoritet. Greit nok at det er en minoritet som bruker det hele forbanna tida til alt mulig rart, men det er utrolig mange som bruker det i enkelte situasjoner som f.eks konsert. Minoritet åpent, majoritet i spesiell situasjon.
Gjest Ninakanin Skrevet 21. januar 2005 #9 Skrevet 21. januar 2005 Har du lest da Vince Koden, wodan?
Gjest Ninakanin Skrevet 21. januar 2005 #10 Skrevet 21. januar 2005 Hvis du har så ikke røp noe forresten, jeg er bare i begynnelsen!!
Superlammet Skrevet 21. januar 2005 Forfatter #11 Skrevet 21. januar 2005 Har du lest da Vince Koden, wodan? Ja og det er *sensur* som er badguy'en! ;D
Gjest Ninakanin Skrevet 21. januar 2005 #12 Skrevet 21. januar 2005 heeeeeey, er det en badguy!??!!! Hehe Say no more, "onkel"wodan
Gjest Litjmæ Skrevet 21. januar 2005 #13 Skrevet 21. januar 2005 Og når det vises av studenter og tidligere studenter fra universitetet i Texas, så er det Longhorn-tegnet Ja, tegnet har forskjellige betydninger. Og her i Norge mener fortsatt majoriteten at det er et satan-tegn, uansett hvor mye rockerne hyler om at det ikke er det. Jeg skal vedde på at det kryper godt nedover ryggen på enkelte nordmenn når de ser Bush gjøre det tegnet. Jeg er enig med deg Druscilla, men hvis det går an å akseptere at tegnet har en annen betydelse for Bush og studenter fra Texas uni - hvorfor går det ikke da også an å akseptere at det har en annen betydelse for "rockere" og andre norske unge da? Jeg for min del har aldri forbundet dette tegnet med satan...
Superlammet Skrevet 21. januar 2005 Forfatter #14 Skrevet 21. januar 2005 heeeeeey, er det en badguy!??!!! Hehe Say no more, "onkel"wodan Hehe har du ikke kommet deg forbi prologen engang? ;D Btw, Alle Dan Brown bøkene er rimlig like.. Deception Point var bittelitt anderledes...
Dru Skrevet 21. januar 2005 #15 Skrevet 21. januar 2005 Jeg er enig med deg Druscilla, men hvis det går an å akseptere at tegnet har en annen betydelse for Bush og studenter fra Texas uni - hvorfor går det ikke da også an å akseptere at det har en annen betydelse for "rockere" og andre norske unge da? Jeg for min del har aldri forbundet dette tegnet med satan... Fordi det er kulturelt og geografisk betinget. Jeg tror Wodan har rett når han sier at tegnet vil bli akseptert på en annen måte med de kommende generasjonene, men så er det noe med tegn, da. Den opprinnelige betydningen glemmes aldri.
Superlammet Skrevet 21. januar 2005 Forfatter #16 Skrevet 21. januar 2005 Fordi det er kulturelt og geografisk betinget. Jeg tror Wodan har rett når han sier at tegnet vil bli akseptert på en annen måte med de kommende generasjonene, men så er det noe med tegn, da. Den opprinnelige betydningen glemmes aldri. Den opprinnelige betydningen er allerede glemt! Det var et tegn som beskyttet mot det onde.
Dru Skrevet 21. januar 2005 #17 Skrevet 21. januar 2005 Den opprinnelige betydningen er allerede glemt! Det var et tegn som beskyttet mot det onde. Men du husker den jo. Så hvorfor bruker du ikke det som argument istedenfor å snakke om at tegnet ikke blir akseptert fordi det er et satan-tegn?
Superlammet Skrevet 21. januar 2005 Forfatter #18 Skrevet 21. januar 2005 Men du husker den jo. Så hvorfor bruker du ikke det som argument istedenfor å snakke om at tegnet ikke blir akseptert fordi det er et satan-tegn? Fordi problemet er at det blir brukt som et satantegn, noe det absolutt ikke er. Okkult, ja, men ikke satanistisk eller kristent.
Gjest Anonymous Skrevet 21. januar 2005 #19 Skrevet 21. januar 2005 Blir vel ikke lenge før Bush tar på seg naglene og lar håret gro Neida, leste hva de betegner tegnet som. Er visst mange forskjellige betydninger av tegnet
Donnie Darko Skrevet 21. januar 2005 #20 Skrevet 21. januar 2005 Jeg driter i om folk tror det er et satan tegn eller ikke.. Jeg bruker det ofte i festlig lag, på scenen, på konserter og andre artige ting.. om folk tror jeg er satanist eller mongo i huet så for det være dems sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå