Gå til innhold

Fungerer det å bruke flate laken kun på overmadrass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe inn nye laken da jeg har kjøpt større seng. Jeg liker sjarmen med hotellfølelse, og vurderer nå om jeg skal kjøpe fasongsydd eller flate laken. Skal uansett ha bomullssateng. 

Kan å brette hospitalhjørner, men vet ikke hvor lett det blir siden hele tre av sidene på sengen vil stå mot vegg. Og vil det holde seg når man bare bretter rundt en tynn overmadrass? 

Ser for meg lettere å vaske, tørke, legge sammen og stryke. Men er det verdt det ekstra styret, når jeg må sitte oppi sengen for å brette hjørnene? 

Anonymkode: 41b90...371

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis overmadrassen er tynn så vil du neppe få lakenet til å sitte fast nok til at du ikke må gjøre jobben om igjen nærmest daglig. Og med tre av sidene mot vegg vil det bli et helt lite prosjekt bare å få lakenet på plass.

Jeg ville ha gått for fasongsydde laken og latt være å stryke dem. De strekker seg uansett ut når man tar dem på madrassen. Evt. kan du prøve å få tak i fasongsydde laken i lin. De skal ikke strykes, men gir en veldig eksklusiv følelse.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Leo skrev:

Hvis overmadrassen er tynn så vil du neppe få lakenet til å sitte fast nok til at du ikke må gjøre jobben om igjen nærmest daglig. Og med tre av sidene mot vegg vil det bli et helt lite prosjekt bare å få lakenet på plass.

Jeg ville ha gått for fasongsydde laken og latt være å stryke dem. De strekker seg uansett ut når man tar dem på madrassen. Evt. kan du prøve å få tak i fasongsydde laken i lin. De skal ikke strykes, men gir en veldig eksklusiv følelse.

Tusen takk for svar! Vil helst ikke pådra meg mer jobb enn jeg trenger, hvis det ikke blir verdt det. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar! Vil helst ikke pådra meg mer jobb enn jeg trenger, hvis det ikke blir verdt det. 

Også gir jo en tykk og god overmadrass skikkelig luksusfølelse da! Jeg forstår ikke helt dette uttrykket "hotellfølelse". Hotellsenger, selv på dyre hoteller, er gjennomgående ganske kjipe greier med tanke på dyne, puter og sengetøy ;) Sengen min/vår med god madrass, stor dundyne/-puter og sengetøy i lin (Soltørket når det er praktisk mulig) overgår det meste jeg har opplevd på hoteller rundt omkring i verden både når det gjelder komfort og luksusfølelse. Det jeg mener er at du må finne ut hva som oppleves som luksus for deg. Husk også at du ikke trenger 20 sengesett. Det holder strengt tatt med to og det er mye bedre med to av skikkelig kvalitet enn en hel haug med billige. 

Skrevet
40 minutter siden, Leo skrev:

Også gir jo en tykk og god overmadrass skikkelig luksusfølelse da! Jeg forstår ikke helt dette uttrykket "hotellfølelse". Hotellsenger, selv på dyre hoteller, er gjennomgående ganske kjipe greier med tanke på dyne, puter og sengetøy ;) Sengen min/vår med god madrass, stor dundyne/-puter og sengetøy i lin (Soltørket når det er praktisk mulig) overgår det meste jeg har opplevd på hoteller rundt omkring i verden både når det gjelder komfort og luksusfølelse. Det jeg mener er at du må finne ut hva som oppleves som luksus for deg. Husk også at du ikke trenger 20 sengesett. Det holder strengt tatt med to og det er mye bedre med to av skikkelig kvalitet enn en hel haug med billige. 

Hotellfølelse er synonymt med luksusfølelse for meg :) Derfor jeg bruker det begrepet, fordi folk flest assosierer hotell med luksus. 

Jeg har aldri mer enn to sengesett, nå har jeg feks. bare ett. (Har tørketrommel). Ønsker å bytte fra vanlig bomull til bomullssateng, og må jo nå også kjøpe to nye laken siden jeg får større seng. Overmadrassen er den som hører til sengen (som er en seng til 20.000 fra møbelbutikk), men jeg er vant til en tykkere fra jysk. Regner med at jeg vil trives bedre med den nye selv om den er tynnere :) 

Stor og fin dundyne har jeg, gode puter også. Jeg har alltid kjøpt kvalitet på sengetøy, tenkte bare om jeg fikk enda mer "luksus-følelse" av flate laken i stedet for fasongsydd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...