Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mennesker har ulike evner. Noen kan plystre, noen har fotografisk hukommelse osv.. Det er flertallet enige om.

Noen hevder at andre ikke har «overnaturlige» evner. 

Jeg tror at noen få har evner som kan kalles «overnaturlige». Kanskje de kan føle andre vibrasjonsfrekvenser, e.l., som gjør dem i stand til å ta inn ånder, aliens, dimensjoner eller annet. Jeg er kort sagt åpen for at jeg ikke vet alt.

Til tross for min åpenhet, er jeg ikke HELT idiot. Jeg hopper ikke på enhver alternativ bølge som ruller forbi, jeg tror ikke Kennedy drepte Jesus og jeg hevder at 99% av de selverklærte spesialevnerne er tull.

Så kommer spørsmålet: Hva skjer om man f.eks spår seg hos tre forskjellige spåfolk, og man får tre forskjellige spådommer?

Dersom alle som hevder å ha «overnaturlige» evner faktisk har det - ville man vel fått samme svar fra alle?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
18 minutes ago, Norre said:

Så kommer spørsmålet: Hva skjer om man f.eks spår seg hos tre forskjellige spåfolk, og man får tre forskjellige spådommer?

Dersom alle som hevder å ha «overnaturlige» evner faktisk har det - ville man vel fått samme svar fra alle?

Man må jo da gå ut ifra at noen av dem ikke er klarsynte og/eller tar feil. Det går an å ta feil som klarsynt også, man er ikke ufeilbarlig.

Klarsynthet er ikke noe merkelig eller noe som bare noen få kan, det er rett og slett en svært velutviklet intuisjon. På samme måte som alle kan gå på ski, er alle til en viss grad "klarsynte", alle har disse evnene i seg. Alle kan gå på ski, men alle er ikke Petter Northug.

Og på samme måte som det finnes forskjellige grener innen skisport, så finnes det også forskjellige grener innen klarsynthet. Noen kan se fremtid, noen kan det ikke. Noen er flinke til å finne savnede personer og gjenstander, andre er gode på å se en situasjon klart etc. etc.

Feilen man ofte gjør når man fornekter all klarsynthet, er å tro at fordi man er klarsynt, så er man et slags overmenneske. Det er man IKKE. Jeg har opplevd å bli spådd på teletorg helt ned til minste detalj om nåværende situasjon slik at jeg så helt klart  hva jeg skulle gjøre. Men så bommer hun til de grader på fremtid, enten fordi hun bare løy, eller fordi hun tok feil. Man trenger ikke være noe godt menneske fordi man er klarsynt, og man trenger heller ikke være spesielt flink. Det er ulike grader innen dette som med alt annet. Noen som spår kan også treffe godt på ett menneske fordi de er lettere å se for akkurat den personen, og så bomme totalt på noen andre.

En annen ting som spiller inn er at dette med fremtid er ikke hogget i stein. Man får forskjellig fremtid etter hvaslags valg man tar i øyeblikket, så de som spår kan se en mulig fremtid, ikke nødvendigvis en som kommer til å skje. De kan heller ikke nødvendigvis se sin egen fremtid selv om de kan se andres, noe som man ofte forventer av dem. Igjen - man forventer ofte for mye, de er bare mennesker som oss andre, om enn med en litt mer velutviklet intuisjon.

Anonymkode: 17f92...655

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må jo da gå ut ifra at noen av dem ikke er klarsynte og/eller tar feil. Det går an å ta feil som klarsynt også, man er ikke ufeilbarlig.

Klarsynthet er ikke noe merkelig eller noe som bare noen få kan, det er rett og slett en svært velutviklet intuisjon. På samme måte som alle kan gå på ski, er alle til en viss grad "klarsynte", alle har disse evnene i seg. Alle kan gå på ski, men alle er ikke Petter Northug.

Og på samme måte som det finnes forskjellige grener innen skisport, så finnes det også forskjellige grener innen klarsynthet. Noen kan se fremtid, noen kan det ikke. Noen er flinke til å finne savnede personer og gjenstander, andre er gode på å se en situasjon klart etc. etc.

Feilen man ofte gjør når man fornekter all klarsynthet, er å tro at fordi man er klarsynt, så er man et slags overmenneske. Det er man IKKE. Jeg har opplevd å bli spådd på teletorg helt ned til minste detalj om nåværende situasjon slik at jeg så helt klart  hva jeg skulle gjøre. Men så bommer hun til de grader på fremtid, enten fordi hun bare løy, eller fordi hun tok feil. Man trenger ikke være noe godt menneske fordi man er klarsynt, og man trenger heller ikke være spesielt flink. Det er ulike grader innen dette som med alt annet. Noen som spår kan også treffe godt på ett menneske fordi de er lettere å se for akkurat den personen, og så bomme totalt på noen andre.

En annen ting som spiller inn er at dette med fremtid er ikke hogget i stein. Man får forskjellig fremtid etter hvaslags valg man tar i øyeblikket, så de som spår kan se en mulig fremtid, ikke nødvendigvis en som kommer til å skje. De kan heller ikke nødvendigvis se sin egen fremtid selv om de kan se andres, noe som man ofte forventer av dem. Igjen - man forventer ofte for mye, de er bare mennesker som oss andre, om enn med en litt mer velutviklet intuisjon.

Dette var et veldig godt beskrivende og forklarende innlegg!:)

Har man møtt en med adhd, har man møtt 1, har man møtt en lege, har man møtt 1, osv. Det samme gjelder klarsynte!

Som du sier, tror mange at en klarsynt er et overmenneske, som kan se alt. Det er derfor så mange tror at absolutt alle klarsynte kan komme med lottorekke, og klokkeslett på hendelser, finne ting osv.  

De klarsynte har forskjellige måter å motta budskap på. Så tre klarsynte kan også i tilfeller få opp det samme, men likevel tolke ulikt. Derav oppgi ulike svar.

Så har klarsynte forskjellige ting de er gode på. Noen er for eksempel eksperter på å finne gjenstander eller dyr, mens andre ikke har akkurat den evnen. 

Du hadde et så bra innlegg, at mitt ble i grunn overflødig! :klem::hjerte:

Anonymkode: 8637f...e6b

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var et veldig godt beskrivende og forklarende innlegg!:)

Har man møtt en med adhd, har man møtt 1, har man møtt en lege, har man møtt 1, osv. Det samme gjelder klarsynte!

Som du sier, tror mange at en klarsynt er et overmenneske, som kan se alt. Det er derfor så mange tror at absolutt alle klarsynte kan komme med lottorekke, og klokkeslett på hendelser, finne ting osv.  

De klarsynte har forskjellige måter å motta budskap på. Så tre klarsynte kan også i tilfeller få opp det samme, men likevel tolke ulikt. Derav oppgi ulike svar.

Så har klarsynte forskjellige ting de er gode på. Noen er for eksempel eksperter på å finne gjenstander eller dyr, mens andre ikke har akkurat den evnen. 

Du hadde et så bra innlegg, at mitt ble i grunn overflødig! :klem::hjerte:

Har du møtt en lege får du svar (a), det samme svaret får du når du møter de ni neste, den tiende sier (b). Møter du en klarsynt får du svar (a), de ni neste sier b,c,d,e,f,a,d,g,h. 

Endret av HalldirV2
  • Liker 4
Skrevet

Jeg har noen sånne greier, og fant akkurat ut at faren min har akkurat det samme og vi opplever det akkurat likt. Moren hans kunne finne vann med peilepinne etc, så det er nok noe arv der også.

Det er nok flere som har det slik uten at det snakkes om. Jeg forteller det så godt som aldri til andre, for det virker så useriøst.  

Anonymkode: 3426a...9e2

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for et bra svar! 👍🏻🙂

Intuisjon er en veldig undervurdert egenskap. Jeg har relativt god intuisjon selv - problemet er at jeg som oftest lar «fornuften» kjøre over den, slik at jeg handler stikk i strid. Hvilket har gjort meg til en aldrende og bitter herre, Hahaha! 😁😳

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Norre skrev:

Takk for et bra svar! 👍🏻🙂

Intuisjon er en veldig undervurdert egenskap. Jeg har relativt god intuisjon selv - problemet er at jeg som oftest lar «fornuften» kjøre over den, slik at jeg handler stikk i strid. Hvilket har gjort meg til en aldrende og bitter herre, Hahaha! 😁😳

Mulig aldrende og bitter, men glimt i øyet har du i alle fall! :) 

• Liker 1
Skrevet

Intuisjon aka vill gjetting.

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, WubWub skrev:

Intuisjon aka vill gjetting.

Absolutt, 100% vill gjetting, og litt psykologi. 

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at intuisjon konsolideres eller trenes litt som en muskel. Hver gang jeg får slikt inn og det stemmer så blir det sterkere og lettere å gjenkjenne signalene. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg er klarsynt, har mange spesielle drømmer,legger kort på folk og får opp problemer og løsninger. Men lottorekka har ALDRI kommet til meg, selv om andre tall ( dog korte) har faktisk det. Jeg hadde derimot en veldig bra vinnerflaks som barn! 

Det er visse ting som man ikke skal vite, og vinnertall er vel en del av disse. Det er moralt feil å spå vinnertall. Snakk om å selge sjela. For en dritt man da hadde følt seg.

Jeg kjenner derimot en som driver en kiosk hvor de selger lodd, og HAN vinner penger han. For han lærer seg systemet. Det er vel heller slike folk man burde knytte til seg om man er ute etter penger.. ;) 

Anonymkode: c8939...1cc

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig aldrende og bitter, men glimt i øyet har du i alle fall! :) 

Overlevelsesmekanisme! 😉

Skrevet
På 6.10.2017 den 1.48, AnonymBruker skrev:

Jeg har noen sånne greier, og fant akkurat ut at faren min har akkurat det samme og vi opplever det akkurat likt. Moren hans kunne finne vann med peilepinne etc, så det er nok noe arv der også.

Det er nok flere som har det slik uten at det snakkes om. Jeg forteller det så godt som aldri til andre, for det virker så useriøst.  

Så spennende! Du kan vel fortelle oss på et anonymt forum?

Skrevet
På ‎06‎.‎10‎.‎2017 den 1.48, AnonymBruker skrev:

Jeg kan få elefanter i Namibia til å fly, om natta, Gitt att ingen ser på

Slå den :)

Skrevet

Intuisjon. Du kan si mye om en person ved å møte en

Tror følsomme folk tar"inn" mer enn andre. Jeg er den typen. Jeg er ikke synsk,selv om noen sier det. Svært få,om ingen er synske. Ingen kan spå om fremtiden, de kan gi råd om fremtiden

Anonymkode: 7d9eb...54e

• Liker 1
Skrevet

Min mor er synsk og hun vant 15 millioner på hesteløp en gang.

Anonymkode: 87557...e99

Skrevet
På Saturday, October 07, 2017 den 15.24, AnonymBruker skrev:

Min mor er synsk og hun vant 15 millioner på hesteløp en gang.

Anonymkode: 87557...e99

Pics, or it never happend...       

Anonymkode: b78fb...7ae

Skrevet
On 10/6/2017 at 1:56 AM, Norre said:

Er du aldrende, har du overlevd en god stund. Det er ikke verst bare det.

Anonymkode: 3c48d...b0f

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du aldrende, har du overlevd en god stund. Det er ikke verst bare det.

Anonymkode: 3c48d...b0f

Er 46. Alt er jo relativt. Relativt bitter også. 😉😁

Skrevet

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Cold_reading

Noen er flinkere enn andre, og vil da få flere "treff". 

Det sagt, jeg tror ikke nødvendigvis at alle som driver med "spådom" er svindlere med fullt overlegg. Jeg tenker at en del tror de faktisk har disse "evnene", gjør ting i beste mening, men at de underbevisst har lært seg teknikker som beskrevet i linken over uten å tenke over det. De gjør det uten at de vet at de gjør det, om det ga mening. 

Men bullshit er det like fullt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...