Gå til innhold

Hvordan overbevise filletante at hun blir lurt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hele situasjonen er bare frustrerende!

Tante er 57år og har møtt drømmemannen. Drømmemannen er 23år gammel tyrker. Jeg har egentlig ikke sagt hva jeg mener om forholdet, så lenge de kun har flørtet. Hun har pendlet til Tyrkia frem og tilbake i snart ett år. I sommer har guttungen fridd og hun har svart JA. De skal gifte seg på nyttårsaften. Guttungen er visstnok veldig religiøs, så ikke så mye som ett lite kos før ekteskapet. Hun skal pensjonere seg om noen år, så hun skal kjøpe seg ett hus der nede til dem to. Selvsagt skal den stå på han, siden de snart er gift. 

Facebookprofilen hans (den som ikke er på vennelisten til tante) sier noe helt annet. Han har flere sugarmamas som sender han kjærlighetserklæringer. 

Ingenting av advarslene går gjennom. Hun visste om den andre facebookprofilen hans, men den er visst fake. Det er bare noen som utgir seg for å være han. 

Jeg ble nettopp spurt om være forlover og jeg kan ikke støtte et ekteskap basert på løgn. Det er jo det det er. 

Jeg trenger råd og jeg begynner å få dårlig tid. 

Anonymkode: b2a62...60e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer til å fremstå som et ræva menneske nå. Men jeg hadde latt henne ture frem. Dumskap og naivitet på skyhøyt plan😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hårstrikk79 skrev:

Jeg kommer til å fremstå som et ræva menneske nå. Men jeg hadde latt henne ture frem. Dumskap og naivitet på skyhøyt plan😂

Det er egentlig ingen som kan stoppe henne. Venner og familie har advart henne, men hun nekter å høre på advarslene. 

Jeg er bare redd når hun pensjonere seg så sitter hun uten ektemann og penger. For innen den tid har han fått oppholdstillatelse og i tillegg ett hus i Tyrkia. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun der er så dum at du ikke får gjort noe.

Jaggu spesielt å bli bedt om å være forlover for en eksfilletante...

Anonymkode: 9e6c1...329

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig ingen som kan stoppe henne. Venner og familie har advart henne, men hun nekter å høre på advarslene. 

Jeg er bare redd når hun pensjonere seg så sitter hun uten ektemann og penger. For innen den tid har han fått oppholdstillatelse og i tillegg ett hus i Tyrkia. 

Han får ikke oppholdstillatelse om myndighetene vet det er proforma, se f eks 4.ledd her: https://www.udiregelverk.no/no/rettskilder/sentrale/utlendingsloven/kap6/40/

Du kan ta kontakt med UDI og/eller politiet og be om råd. Si du mistenker økonomisk svindel eller at han forsøkerfå oppholdstillatelse på feil grunnlag.

Evt kan du jo også ta kontakt med han og si at du kommer til å informere myndighetene om at han forsøker lure dem - og se om han er like ivrig på giftemål da.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, niledh skrev:

Han får ikke oppholdstillatelse om myndighetene vet det er proforma, se f eks 4.ledd her: https://www.udiregelverk.no/no/rettskilder/sentrale/utlendingsloven/kap6/40/

Du kan ta kontakt med UDI og/eller politiet og be om råd. Si du mistenker økonomisk svindel eller at han forsøkerfå oppholdstillatelse på feil grunnlag.

Evt kan du jo også ta kontakt med han og si at du kommer til å informere myndighetene om at han forsøker lure dem - og se om han er like ivrig på giftemål da.

Dette var ett godt tips. Takk:)

Det spørs da om det gode forholdet til tante ryker om jeg kontakter han og sier at jeg advarer myndighetene. 

Nå var det bare huset i Tyrkia igjen, da. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal snakke med politiet om dette, ikke la noen lure denne gamle dama. Plutselig forsvinner hun og da lurer sikkert politiet hva som feiler dere som familie som ikke hjalp henne.

Anonymkode: 23122...1d2

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes😂 Minner meg om en eksakt sak i et meget gøy program;) som dere bør se. Kansje det får henne til å våkne. Hva var det det het igjen... 90 days to wed, og dama het danielle(og mohammed). Google it👍🏼

Endret av Superc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stortroll skrev:

Etter mange år med snakk og glede for å være sine fremtidige forlovere, ble jeg spurt av søster min om å være forlover.  Jeg sa rett ut at jeg var for glad i henne til å støtte den feilen, og jeg ikke ville være en del av det. Bryllupet ble heldigvis avlyst, og tror mye av grunnen til min søster avlyste var pga så direkte beskjed at det var et feilsteg, hun forstod mer hvor dårlig forholdet faktisk var.

Er deres vennskapelig tone viktigere enn livet hennes? Hvis du er skikkelig glad i henne, burde du ikke gjøre alt du kan for å beskytte henne? Blir hun sur, javel... Hun kommer tidsnok til å innse at du handlet utfra hennes beste,,og takke deg for det etterpå.  

En drøy løsning er jo for deg å reise ned til Tyrkia og knipse bilder/filme  når han er med andre eldre kvinner? Gjerne ta et "intervju" men vennene hans slik du kan vise alt til tanten din? Eller ta kontakt med de andre kvinnene på den "falske" profilen? 

Du må i hvert fall gjøre noe! Dette kan ødelegge resten av livet hennes.  Både økonomisk og emosjonelt.

Takk. Vi har ett veldig godt forhold, og ja jeg er redd for å miste henne. Hun har kuttet ut alle som er kritisk omforholdet hennes. Derfor kvier jeg meg for å ta noen drastiske grep, men det betyr ikke at jeg ikke har tenkt å gjøre noe. Jeg har tenkt å gjøre det samme som du gjorde og å ikke kan støtte giftermålet hennes. 

Som en annen har rådet, har jeg tenkt å kontakte denne lykkejegeren, men ikke før jeg har konkret bevis som kan brukes mot han. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Vi har ett veldig godt forhold, og ja jeg er redd for å miste henne. Hun har kuttet ut alle som er kritisk omforholdet hennes. Derfor kvier jeg meg for å ta noen drastiske grep, men det betyr ikke at jeg ikke har tenkt å gjøre noe. Jeg har tenkt å gjøre det samme som du gjorde og å ikke kan støtte giftermålet hennes. 

Som en annen har rådet, har jeg tenkt å kontakte denne lykkejegeren, men ikke før jeg har konkret bevis som kan brukes mot han. 

Tja, da gjenstår det kanskje bare å dra til Tyrkia og ta bilder av han sammen med andre kvinner, da? Og snakke med disse kvinnene etterpå og få høre hva som har skjedd mellom de samt fortelle om «forloveden» i Norge. Eller spørre filletanta di rett ut hva hun tror en ung gutt vil med ei gammel kjærring? 

Anonymkode: f169b...a17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Filletante???

Anonymkode: a2a79...d03

Google it.

Anonymkode: 3720b...a03

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.10.2017 den 9.12, AnonymBruker skrev:

Er han kurder? Fra Innlandet? Jobber i Antalya eller en av de andre feriebyene som servitør eller annen ufaglært arbeidskraft? 

I såfall kan det være greit å vite at norsk ambassade i Tyrkia gjorde en undersøkelse for noen år siden som viste at bare 98 av 100 som hadde giftet seg med norsk dame allerede var religiøst gift på hjemstedet. Mange hadde 1 eller flere barn som bodde i landsbyen med mor og slekt, mens far var "ute i verden" og tjente penger. Disse ekteskapene var ikke offisielt registrert i Tyrkia, slik at mannen kunne gifte seg med europeiske damer. 

En del av konene (og slekten forøvrig) visste godt at mannen livnærte seg på europeiske sugarmamas, mens andre visste ingenting. :( 

Anonymkode: ff0e6...fcb

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette var ett godt tips. Takk:)

Det spørs da om det gode forholdet til tante ryker om jeg kontakter han og sier at jeg advarer myndighetene. 

Nå var det bare huset i Tyrkia igjen, da. 

Kanskje det går ann å ta den anonymt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hele situasjonen er bare frustrerende!

Tante er 57år og har møtt drømmemannen. Drømmemannen er 23år gammel tyrker. Jeg har egentlig ikke sagt hva jeg mener om forholdet, så lenge de kun har flørtet. Hun har pendlet til Tyrkia frem og tilbake i snart ett år. I sommer har guttungen fridd og hun har svart JA. De skal gifte seg på nyttårsaften. Guttungen er visstnok veldig religiøs, så ikke så mye som ett lite kos før ekteskapet. Hun skal pensjonere seg om noen år, så hun skal kjøpe seg ett hus der nede til dem to. Selvsagt skal den stå på han, siden de snart er gift. 

Facebookprofilen hans (den som ikke er på vennelisten til tante) sier noe helt annet. Han har flere sugarmamas som sender han kjærlighetserklæringer. 

Ingenting av advarslene går gjennom. Hun visste om den andre facebookprofilen hans, men den er visst fake. Det er bare noen som utgir seg for å være han. 

Jeg ble nettopp spurt om være forlover og jeg kan ikke støtte et ekteskap basert på løgn. Det er jo det det er. 

Jeg trenger råd og jeg begynner å få dårlig tid. 

Påstår hun at hun tror at den er fake? Hun er nok hektet på denne mannen. Fint om du kan reise til Tyrkia (kanskje sammen med en god venn/ venninne og fotografere og filme den svindleren sammen med andre eldre kvinner, og også få lydopptak av intervju (samtale) mellom deg og de damene.Kanskje også lydopptak på filmen av svindleren og hans håpefulle gifteklare eldre damer der nede.

Anonymkode: e0de1...823

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, AnonymBruker said:

Påstår hun at hun tror at den er fake? Hun er nok hektet på denne mannen. Fint om du kan reise til Tyrkia (kanskje sammen med en god venn/ venninne og fotografere og filme den svindleren sammen med andre eldre kvinner, og også få lydopptak av intervju (samtale) mellom deg og de damene.Kanskje også lydopptak på filmen av svindleren og hans håpefulle gifteklare eldre damer der nede.

Anonymkode: e0de1...823

Det hadde sikkert ikke hjulpet det heller, hun hadde vel bare svart med "han lurer de andre, men han elsker meg".. 

Nå har denne dama fått advarsler så det holder, og hun har vel også tilgang på internett og burde lest om hva sånne menn driver med før. I tillegg burde man også skjønne at en 23 år gammel tyrker ikke er interessert i ei dame på nesten 60 annet enn for penger/opphold. Tror nok dessverre hun bare må lære "the hard way". 

Anonymkode: c6da8...6f5

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kontskte en advokat eller noe (eventuelt UDI?) om denne saken?       

De har forhåpentligvis lott peiling hvordsn man eventuelt burde gå frem...        

Anonymkode: 996a8...ed2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.10.2017 den 10.47, AnonymBruker skrev:

Hva med å kontskte en advokat eller noe (eventuelt UDI?) om denne saken?       

De har forhåpentligvis lott peiling hvordsn man eventuelt burde gå frem...        

Anonymkode: 996a8...ed2

Ikke alle scamboys av denne sorten ønsker å reise fra Tyrkia. Hvorfor det? Når de har 5-6 sugar mamas som alle sponser livet i Tyrkia så lever de jo som konger der nede!

Anonymkode: ff0e6...fcb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...