AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 Jeg skal på fest i helga og vet ikke hva jeg skal ta med å drikke. Vanligvis tar jeg med en vin og et par cider, men jeg er så lei av cider og det er så søtt og ikke noe særlig godt. Vurderer kanskje ingefærøl eller vanlig øl, men jeg har egentlig ikke noe særlig peiling på øl og tror ikke jeg liker det så veldig godt. Noen tips til hva jeg kan ta med i tillegg til ei flaske tørr, frisk hvitvin? Anonymkode: 67dd0...cc8
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Jeg bruker Grevens cider uten tilsatt sukker. Syns de er litt halvfriske. Ingefærøl smaker ofte veldig søtt, syns jeg. Anonymkode: 94ce9...af8
Eun Skrevet 5. oktober 2017 #3 Skrevet 5. oktober 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal på fest i helga og vet ikke hva jeg skal ta med å drikke. Vanligvis tar jeg med en vin og et par cider, men jeg er så lei av cider og det er så søtt og ikke noe særlig godt. Vurderer kanskje ingefærøl eller vanlig øl, men jeg har egentlig ikke noe særlig peiling på øl og tror ikke jeg liker det så veldig godt. Noen tips til hva jeg kan ta med i tillegg til ei flaske tørr, frisk hvitvin? Anonymkode: 67dd0...cc8 Har du smakt Bulmers noen gang? Det er cider. Den originale er veldig god, men den er ikke veldig søt. Den smaker litt som en mellomting av tørr cider og øl. Ja, det høres fælt ut, men det er digg sammen med isbiter. De har også andre smaker. Pærecideren er god. Syns ikke at den er like søt som f.eks Grevens sin. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #4 Skrevet 5. oktober 2017 3 minutter siden, Eun skrev: Har du smakt Bulmers noen gang? Det er cider. Den originale er veldig god, men den er ikke veldig søt. Den smaker litt som en mellomting av tørr cider og øl. Ja, det høres fælt ut, men det er digg sammen med isbiter. De har også andre smaker. Pærecideren er god. Syns ikke at den er like søt som f.eks Grevens sin. Ja, har faktisk smakt den en gang tror jeg! Den var god, og langt fra så kvalmende søt som sånne "vanlige" cidere, men synes kanskje det var litt lite smak. Husker ikke hvilken type jeg kjøpte. Hvilken smak anbefaler du? Anonymkode: 67dd0...cc8
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #5 Skrevet 5. oktober 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker Grevens cider uten tilsatt sukker. Syns de er litt halvfriske. Ingefærøl smaker ofte veldig søtt, syns jeg. Anonymkode: 94ce9...af8 Ja, ingefærøl er søtt, men langt i fra på samme måten som søt cider, hvis du skjønner. Anonymkode: 67dd0...cc8
Eun Skrevet 5. oktober 2017 #6 Skrevet 5. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, har faktisk smakt den en gang tror jeg! Den var god, og langt fra så kvalmende søt som sånne "vanlige" cidere, men synes kanskje det var litt lite smak. Husker ikke hvilken type jeg kjøpte. Hvilken smak anbefaler du? Anonymkode: 67dd0...cc8 Kult! Ja, er enig i at den kanskje smaker litt lite, men jeg syns egentlig at det er litt digg. Syns at det er mer friskt enn smakløst liksom. Jeg syns at den med pære er best, men den originale er best så lenge jeg får den på is. De har en med crushed berries (eller noe sånt), men den er litt for søt igjen. 1
_popcorn_ Skrevet 5. oktober 2017 #7 Skrevet 5. oktober 2017 Bulmers og Magners er tørr cider Eventuelt Strongbow. Somersby Double press er også en tørrere cider! Edel is-sider er også helt himmelsk nydelig, og langt fra så søt som alle rusbrusene på butikken som kalles cider. Egge sin Liercider er kjempegod. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #8 Skrevet 5. oktober 2017 7 minutter siden, _popcorn_ skrev: Bulmers og Magners er tørr cider Eventuelt Strongbow. Somersby Double press er også en tørrere cider! Edel is-sider er også helt himmelsk nydelig, og langt fra så søt som alle rusbrusene på butikken som kalles cider. Egge sin Liercider er kjempegod. Jeg vet ikke om jeg har sett noen av de du nevner på butikken. Er de på de fleste butikker eller på mer sånne Meny-butikker med stort utvalg? Anonymkode: 67dd0...cc8
_popcorn_ Skrevet 5. oktober 2017 #9 Skrevet 5. oktober 2017 19 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg vet ikke om jeg har sett noen av de du nevner på butikken. Er de på de fleste butikker eller på mer sånne Meny-butikker med stort utvalg? Anonymkode: 67dd0...cc8 Bulmers og Somersby double press selges iallefall på noen butikker, resten finner du på polet
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #10 Skrevet 5. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal på fest i helga og vet ikke hva jeg skal ta med å drikke. Vanligvis tar jeg med en vin og et par cider, men jeg er så lei av cider og det er så søtt og ikke noe særlig godt. Vurderer kanskje ingefærøl eller vanlig øl, men jeg har egentlig ikke noe særlig peiling på øl og tror ikke jeg liker det så veldig godt. Noen tips til hva jeg kan ta med i tillegg til ei flaske tørr, frisk hvitvin? Anonymkode: 67dd0...cc8 Er vinen både frisk og tørr samtidig🙂 Anonymkode: 47db5...ed8
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #11 Skrevet 5. oktober 2017 7 minutter siden, _popcorn_ skrev: Bulmers og Somersby double press selges iallefall på noen butikker, resten finner du på polet Visste faktisk ikke at de selger cider på polet. Trodde de bare hadde øl🙈 Anonymkode: 67dd0...cc8
_popcorn_ Skrevet 5. oktober 2017 #12 Skrevet 5. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Visste faktisk ikke at de selger cider på polet. Trodde de bare hadde øl🙈 Anonymkode: 67dd0...cc8 Polet har veldig mye forskjellig Alle har selvfølgelig ikke like godt utvalg, men vinmonopolet har 80 typer som er definert som cider, og det kan være mange perlende eller musserende viner som kanskje passer enda bedre til akkurat det du ønsker. Gå innom der, forklar ca hva du liker av smaker, så finner dem garantert noe du liker! Det som er så herlig med å ha "ekspertbutikker" er at de ansatte er kjempeflinke til å kunne komme med gode ideer til akkurat din smak og pengbok! Du kan egentlig sitere hovedinnlegget her, og slenge på sånn ca hva du tenker av prisklasser, så finner dem nesten garantert noe til deg Jeg drikker lite cider selv etter jeg begynte drikke øl, men pleier stikke innom polet å spørre etter cider i gaver til venner, og da får jeg smake det på fest hos disse vennene, og det er overraskende mye godt :D 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #13 Skrevet 5. oktober 2017 20 minutter siden, _popcorn_ skrev: Polet har veldig mye forskjellig Alle har selvfølgelig ikke like godt utvalg, men vinmonopolet har 80 typer som er definert som cider, og det kan være mange perlende eller musserende viner som kanskje passer enda bedre til akkurat det du ønsker. Gå innom der, forklar ca hva du liker av smaker, så finner dem garantert noe du liker! Det som er så herlig med å ha "ekspertbutikker" er at de ansatte er kjempeflinke til å kunne komme med gode ideer til akkurat din smak og pengbok! Du kan egentlig sitere hovedinnlegget her, og slenge på sånn ca hva du tenker av prisklasser, så finner dem nesten garantert noe til deg Jeg drikker lite cider selv etter jeg begynte drikke øl, men pleier stikke innom polet å spørre etter cider i gaver til venner, og da får jeg smake det på fest hos disse vennene, og det er overraskende mye godt :D Tusen takk for god hjelp og gode råd! :D Anonymkode: 67dd0...cc8
Jelly333 Skrevet 6. oktober 2017 #14 Skrevet 6. oktober 2017 Grevens sukkerfri cider, en tørr hvitvin/prosecco og Bringebær-øl er noen av mine favoritter :-) 1
Gjest hva som helst Skrevet 6. oktober 2017 #15 Skrevet 6. oktober 2017 Dönnhoff Trocken er en grei hvitvin for begynnere. Hvis du går for øl: Gå for pils eller hveteøl/weissbeer, de er ikke alt for bitre.
happiest Skrevet 16. oktober 2017 #16 Skrevet 16. oktober 2017 Prosecco med appelsinjuice eller ferskenjuice Synes også det er godt med moscow mule: bland sprit, litt ingefærøl, sitronbruse og en skive lime. Bruk tiktak el. om du er under 20år. Den drinken og god ikke søt.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #17 Skrevet 16. oktober 2017 3 minutter siden, happiest skrev: Prosecco med appelsinjuice eller ferskenjuice Synes også det er godt med moscow mule: bland sprit, litt ingefærøl, sitronbruse og en skive lime. Bruk tiktak el. om du er under 20år. Den drinken og god ikke søt. Drikker vanligvis ikke sprit. Anonymkode: 67dd0...cc8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå