Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å gå opp i vekt ved å øke antall kalorier-men på en sunn måte. Vil få i meg nok av de ulike vitaminer og mineraler daglig.

Har tidligere bare fokusert på økt kalorier, men vekta har vist alt fra +1kg- ÷2,5kg i uken. 

Hvor stort måltid til kvelds? 

Mest proteiner?

Drikke mye vann? 

Noen råd å komme med? 

Anonymkode: 74a37...7b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det fungere med kreatin? 

Anonymkode: 74a37...7b5

Skrevet

Svarene lar visst vente på seg, så jeg får vel komme med mitt kjedelige standardinnspill. 

Kroppsvekt varierer naturlig fra dag til dag. Det har ingenting med matvalget ditt å gjøre, men med hvor mye mat du har i systemet, og glykogen i musklene. Veldig komplisert, ofte uforutsigbart, mulig å sette seg inn i hvis du er interessert, men tilstrekkelig å vite at vekta varierer og at det ikke er noe du kan eller bør gjøre med det. Du må se på vektutviklingen over tid. 

Du skal spise mer, og du må gjøre det lenge, så du må finne en måte å spise mer på som ikke får deg til å ville slutte med det. Akkurat hvordan du skal løse det, er du nødt til å komme fram til selv. Jeg har noen ideer, men du må tenke etter og teste ut selv:

Ikke tenk typiske slanketips som "mer vann og proteiner".
Spis flere ganger om dagen. Spis når du har naturlige pauser i hverdagen. Hvis du ikke har pauser, ta pauser. Start med frokost, og sett på alarm hvis du "glemmer" å spise. 
Spis mat du liker.
Spis energitett mat.
Spis variert. 
Planlegg innkjøp og matlaging sånn at du har alt klart før du skal spise.
Spis sammen med andre, og helst noen som har god appetitt, hvis det passer seg sånn og du har lyst.
Press deg akkurat passe. Jo, du kan spise litt til selv om du ikke "har lyst". Du skal bli mett, men ikke kvalm og få vondt i magen. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...