Gå til innhold

Bli gravid i Danmark

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, ønsker ikke debatt om dette temaet da de som dømmer ikke forstår hvorfor man velger gjøre dette (De som dømmer har ofte drømmemann, barn, hus, og bil etc.) 

Jeg er ei lesbisk kvinne på 28år. Jeg har leilighet, utdanning og stabil inntekt. Jeg har vært hos gynekolog en gang og hun sa at jeg var fruktbar/hadde mange egg. Så tar utgangspunkt i at jeg vil lett bli gravid.

Jeg har lyst til å bli gravid i Danmark ved bruk av åpen donor. 

Kan noen fortelle meg steg for steg hvordan dette gjøres? Er det kanskje noen her som har gjort dette? 

1. Dra til gynokolog her i Norge. Sier man bare at man skal bli gravid i danmark og trenger et bevis på at man er "frisk"? Vet kanskje den norske gynekologen hvilke tester man må vise til? Er sikkert mange som gjør dette.

2. fylle ut skjema hos klinikken.

Anonymkode: e65d4...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du gjør det motsatt. Du kontakter først klinikken du ønsker og bruke i Danmark så lege eller gynekolog her. Klinikken vil fortelle deg hvilke undersøkelser du må ta. Det står som regel også på deres side. For deg er det ikke så mye, siden du er såpass ung, så tror faktisk du kan ta alt med fastlege om du vil. 

Du vil antagelig ikke trenge mer en celleprøve av gynekologiske saker, resten er blodprøver som fastlege kan rekvirere. 

Anonymkode: cb9b5...0a0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du gjør det motsatt. Du kontakter først klinikken du ønsker og bruke i Danmark så lege eller gynekolog her. Klinikken vil fortelle deg hvilke undersøkelser du må ta. Det står som regel også på deres side. For deg er det ikke så mye, siden du er såpass ung, så tror faktisk du kan ta alt med fastlege om du vil. 

Du vil antagelig ikke trenge mer en celleprøve av gynekologiske saker, resten er blodprøver som fastlege kan rekvirere. 

Anonymkode: cb9b5...0a0

tusen takk! 

Trenger forutsigbarhet og tydelige steg når jeg skal gjøre noe! :) 

Anonymkode: e65d4...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...