AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 Etter lærlingtiden har jeg planer om å gå fagskole, og evt. gå et ekstra år for å bli ingeniør. Dessverre har jeg ingen studievaner og absolutt ingen studieteknikker. Aner ikke hva som fungerer for meg, og når jeg leser noe, går det rett ut igjen med en gang. Jeg har ikke øvd på prøver eller gjort lekser siden barneskolen. Jeg var en veldig vanskelig ungdom da jeg gikk på ungdomsskolen, og det var ingen som greide å få meg til å gjøre noe jeg ikke ville selv, og ihvertfall ikke lekser eller øve til prøver. Jeg så ikke poenget, fordi jeg fikk gode karakterer til tross for at jeg aldri leste på noe. Det smalt selvsagt tilbake på meg selv etter ungdomsskolen. Droppet ut av studiespes delvis pga angst, og delvis fordi det ikke var noe poeng i å gå der, da jeg ikke greide å lese til prøver eller gjøre lekser, og da greide jeg ikke å henge med lenger. Derfor er jeg litt nervøs for å studere etter lærlingtiden. Kan legge til at jeg er utrolig tiltaksløs når jeg er demotivert, og jeg er verdens største prokrastinator. Er det noen som har vært i samme båt, men greid å forbedre seg? Eller noen som har tips? Anonymkode: dbb75...f77
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Du kan jo prøve å høre lydbok eller se youtubevideo om noe "faglig", og se hva du husker lettest? Notere det du husker for eksempel? Anonymkode: 4989a...6b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå