Gå til innhold

Ville du gjort det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva folk ville svart på dette spørsmålet. 

Hvis du hadde vært på en ekspedisjon eller et eller annet, og dere som gruppe hadde gått dere bort. Dere hadde ikke noe mat, og dere fant ikke noe heller. Hvis en av dere døde, kunne du spist menneskekjøtt til hjelpen kom? 

Det er jo ingen (ingen normale) som ønsker å spise menneskekjøtt, men hvis det ga det næring nok til å overleve så er det jo noe helt annet. Uten så dør man, men hvis man gjør det kan man bli reddet. 

Anonymkode: bd171...d55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. I en slik situasjon ville jeg nok gjort det.

Anonymkode: b68c5...c6b

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, da ville jeg heller sultet i hjel.

Gjest Axl Rose
Skrevet

Hvis jeg ikke kjente personen så ja. 

Skrevet

Har du sett den gamle filmen Alive nå?

http://www.imdb.com/title/tt0106246/

Ja, det kunne jeg. Etisk sett er jo ikke det så mye verre en organdonasjon av brukbare organer etter noen dør for å redde andre.

Men vet ikke helt om jeg ser realismen i at sånne ting skjer, det er gjerne ikke det første man tenker på etter noen dør selv i en sånn situasjon, og man dør jo av å spise bedervet kjøtt også..

Anonymkode: deb43...60c

Skrevet
13 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Hvis jeg ikke kjente personen så ja. 

Good point. Jeg vet ikke om jeg kunne spist noen jeg var glad i. :( 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du sett den gamle filmen Alive nå?

http://www.imdb.com/title/tt0106246/

Ja, det kunne jeg. Etisk sett er jo ikke det så mye verre en organdonasjon av brukbare organer etter noen dør for å redde andre.

Men vet ikke helt om jeg ser realismen i at sånne ting skjer, det er gjerne ikke det første man tenker på etter noen dør selv i en sånn situasjon, og man dør jo av å spise bedervet kjøtt også..

Nei, men jeg har hørt om disse menneskene. Eller er det en film basert på ekte mennesker? Fordi jeg vet at folk har overlevd på menneskekjøtt. 

Jo, egentlig er det ikke verre enn organdonasjon. Men det er enklere å tenke at man har noens organ enn at man spiser kjøttet deres. 

Men hvis man er på et fly som krasjet på et fjell en eller annen plass, og det er kaldt. Da kan man overleve med å fryse kjøttet, og steke det man skal spise. 

Skrevet

Det spørs hvor lang tid uten mat og uten utsikter for hjelp det hadde gått. Jeg hadde nok heller gått ned 20 kg enn å starte å spise menneskekjøtt men om det stod om liv og død så kunne jeg muligens vurdert det. 
Vanligvis er det jo bær eller fisk å ta av om man skulle gått seg bort. 

Anonymkode: 59410...821

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men jeg har hørt om disse menneskene. Eller er det en film basert på ekte mennesker? Fordi jeg vet at folk har overlevd på menneskekjøtt. 

Jo, egentlig er det ikke verre enn organdonasjon. Men det er enklere å tenke at man har noens organ enn at man spiser kjøttet deres. 

Men hvis man er på et fly som krasjet på et fjell en eller annen plass, og det er kaldt. Da kan man overleve med å fryse kjøttet, og steke det man skal spise. 

Filmen er basert på en bok, som igjen er basert på en reell flystyrt i Andesfjellene i 1972. Det tok 72 dager før de ble funnet..

Du kan lese litt i denne aftenpostenartikkelen f.eks, men ligger massevis på nettet om dette. Filmen er verdt å se.

https://www.aftenposten.no/verden/i/JJ3km/Overlevende-etter-Andes-flystyrten-i-1972-til-Chile

Gjest Axl Rose
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Good point. Jeg vet ikke om jeg kunne spist noen jeg var glad i. :( 

Hadde jeg aldri gjort. Ville heller sultet. Men jeg hadde sagt de kunne spise meg hvis jeg dør for å redde livet deres.

Skrevet

Hvem vet. Dette finner man nok ut av først når man står inne i det. Er helt umulig å svare på, egentlig. 

Skrevet

Så lenge eg også hadde tacokrydder, ja...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...