Gjest maleklar Skrevet 4. august 2002 #1 Del Skrevet 4. august 2002 I leiligheten vår har forrige eier limt tapetborder oppå malt mijøstrie/malerstrie (slik med mønster på), og vi vil gjerne fjerne denne før vi maler. Det er et poeng at selv strien overlever behandlingen slik at vi slipper å fjerne den. Noen gode tips om hvordan vi best gjør dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirella Skrevet 4. august 2002 #2 Del Skrevet 4. august 2002 Jeg har gjort dette selv, så det skulle være fullt mulig for dere også!!!! :D MEN....det var MYE arbeid...huff.....men verdt det!!! Altså; først rev jeg av borden.Selvsagt stod det meste igjen på vegen, men jeg prøvde å rive bort så mye som mulig med fingrene. Tapetborder limes vanligvis med "vann"basert lim,og det går jeg ut fra at deres bord også er????!!! Dette lar seg vaske bort,nemlig!!! Etter å ha revet bort mest mulig tok jeg en bøtte med varmt vann og en klut, og tørket over restene av borden slik at det bløttes skikkelig.Vent noen minutter slik at vannet trekker skikkelig inn.Så gnudde/"skrubbet" jeg borden bort med kluten.Enkelte partier skrapte jeg forsiktig med en bord-kniv hvis det satt ekstra fast, men pass på så du ikke får grove hakk i tapeten!!! Når du så maler over igjen, vises ingenting!!!! Det er godt mulig at du får andre tips også hvis du spør i en malebutikk. Lykke til!!! :D :D :D :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lula ikke innlogget Skrevet 5. august 2002 #3 Del Skrevet 5. august 2002 Bruk teknikken som SmellCat beskriver, og tilsett gjerne noen dråper med Zalo i vannet. Påfør også vann på selve borden før du prøver å rive den av (la vannet trekke inn litt). En liten sparkel i plast er bra å skrape tapeten, og det gjensittende papiret av med. Følg disse råd, og du skal se at det går som en "drøm" Noen border burde ikke ta så mye tid å fjerne, men det krever litt tålmodighet. I min forrige leilighet hadde de lagt tapet oppå på HELE veggen, med strie under i ALLE rom. Tor du det var en dritt jobb, eller???? Jeg er derfor EKSPERT på tapetfjerning. Hvorfor noen tapetserer med ensfarget tapet oppå malestrie, er fortsatt et mysterium for meg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. august 2002 #4 Del Skrevet 5. august 2002 ....og hvordan noen kan gjøre en så dårlig oppussingsjobb som i leiligheten min, det er et mysterium for meg 8) Takk for svar og gode råd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbie Skrevet 9. august 2002 #5 Del Skrevet 9. august 2002 Jeg skal snart gå løs på et liknende prosjekt,og hadde tenkt å bruke plansliper på borden. Funker ikke det bra nok da? Ismen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå