Gå til innhold

Er det p-sprøyten sin feil eller er det noe galt?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fikk barn i 2002, og har lyst på ett til.

Vi ønsket å styre når nestemann skulle komme, og valgte derfor å sette p-sprøyte, etter anbefaling fra legen. P-sprøyten skulle ha effekt i 6 mnd, sa han. P-sprøyte ble satt i juli 2003, og fra februar 2004 har vi prøvd, uten hell.

Hadde problemer med mens i ulage fra desember '03 til beg. mars'04, og ble satt på Provera av gynekolog, for å sette alt i normalfunksjon.

Provera funket som bare det, på mensen-men vi blir jo simpelthen ikke gravide??!

Er ganske frustrerte nå, og begynner å lure på om vi rett og slett ikke kan få flere barn? Vi skal selvfølgelig prise oss lykkelige over å ha fått en, men jeg lurer fælt på hva som skjer/har skjedd?

Har p-sprøyten satt en stopper for å flere barn??

Er det noen som har lignende problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg byttet fra Depo-Provera (p-sprøyte) til Implanon (p-implantat), etter noen år. Grunnen var rett og slett at legen mente det var bedre å slutte med implantatet den dagen jeg eventuelt fant ut at jeg ønsket å bli gravid, enn å slutte med p-sprøyte, som bruker lenger tid på å forsvinne fra systemet. I løpet av den tiden jeg brukte p-sprøyte, mistet jeg mensen helt - men etter ca. et år med implantat, fikk jeg en blødning (og etter det ca. en i måneden). Legen mente blødningene var tegn på at p-sprøytehormonene var ute av systemet. Det tok med andre ord et år for meg...

Må legge til at jeg ca. et halvt år senere fikk fjernet p-implantatet, og da jeg to måneder senere prøvde å bli gravid, var det klaff med en gang. Vil altså anbefale alle som tenker å begynne å prøve om en stund, og som bruker p-sprøyte, å bytte til Implanon! (Og nei, jeg jobber ikke i Organon...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror rett og slett enkelte leger er for snarrådige med å anfefale P-sprøyen.. Hører andre si at dette er mest egnet for de som har fått de barna de ønsker seg. Mange sliter lenge med å bli gravide etter P-sprøyte. Selv satt jeg siste sprøyte i januar 2004 og har fortsatt ikke fått menstruasjonen tilbake..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om noen som ikke klarte å få barn etter å ha tatt p-sprøyte, de var ikke helt unge, men ikke "gamle" heller.. tror de er rett over midten av 30 åra...

Men er jo ikke vanlig tror jeg. Men har hørt mye negativt om p-sprøyta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...