Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har startet på metformin. Noen erfaringer?

Vet ikke hva jeg skal tenke! :-(

Anonymkode: 7db65...08e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gode venninne har hatt pcos siden slutten av tenårene, hun har 3 barn :) De to siste var overraskelser, uten medisinbruk! 

Diagnosen betyr ikke at du aldri vil få barn, og nå får du hjelp. Alt man finner ut av som kan by på problemer er godt å få på bordet tross alt, så kan man ta tak i det. :) 

Anonymkode: 6d7dd...f35

Skrevet

Nå har jeg ikke PCOS, men en del andre ting som kompliserer å bli gravid. Mitt trøstende ord til deg er at det er bedre å vite om det og få hjelp.

Lykke til!

Anonymkode: f1cfa...1ab

• Liker 2
Skrevet

Tenk så bra at det ble oppdaget og at du får hjelp :) Det er mange som prøver i over et år, før de oppsøker hjelp, og så får diagnosen, og så må vente på hjelp. 

Søsteren min ble gravid med et uhell, hele to ganger, og de oppdaget ikke engang at hun hadde pcos før hun allerede var gravid med førstemann. Så selv om det er vanskeligere å bli gravid, er det langt ifra umulig. Det er mange med pcos som har opptil flere barn, og til og med har fått dem på naturlig vis. 

Anonymkode: fd04a...b40

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar.

Jeg har begynt på tabletter og håper det hjelper.

Noen som har noen solskinnshistorier angående dette? 😞

Skrevet

Jeg har pcos og hjerteformet livmor. Har ikke eggløsning og meget sjeldent mensen "på egen hånd". Hadde en sterk mistanke om pcos når vi kontaktet priva gynekolog etter å ha prøvd ca 1 år uten hell og uten utslag på eggløsningstester. Hos gynekologen ble vi nøye satt inn i muligheter med tanke på medisiner, ble i første omgang satt på provera for å fremme menstruasjonen og pergo for å få eggløsning. Lyktes ikke med dette de første kurene, men gikk ila et halvt år ned ca 12 kg, og fikk mer regelmessig menstruasjon og brukte da pergo - nå gravid. 

Gyn snakket og om metformin til meg, da det øker sjansen for å bli gravid og vektnedgang, men jeg har ikke prøvd det. Pcos gjør det vanskeligere å bli gravid, men det er ikke umulig! 

Anonymkode: 68fe9...92a

Skrevet

Fikk barn uten problemer og har PCOS.  :) 

• Liker 1
Skrevet

Tok litt tid, men har fått to nydelige barn med pergo☺

Anonymkode: b93f3...df9

• Liker 1
Skrevet

Jeg er blitt satt på metformin. Jeg er normalvektig så trenger ikke på ned noen kilo . 

Jeg er 162 cm høy og veier 54 kg. 

Merker at jeg går rundt å tenker på dette hele dagen. 

TS

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er blitt satt på metformin. Jeg er normalvektig så trenger ikke på ned noen kilo . 

Jeg er 162 cm høy og veier 54 kg. 

Merker at jeg går rundt å tenker på dette hele dagen. 

TS

Hm, kjenner bare en som er normalvektig som har PCOS og hun har ikke menstruasjon. Har du det? I så fall så tenker jeg at det går seg til. Selv var jeg overvektig og fikk barn innenfor et år uten noe behov for medisiner eller noe annet. Det du må gjøre nå er bare å ikke overtenke hele greia. Så lenge du har alt du trenger for å få barn så skal du alltid få det til på en eller annen måte.:) 

Anonymkode: 9546d...10d

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hm, kjenner bare en som er normalvektig som har PCOS og hun har ikke menstruasjon. Har du det? I så fall så tenker jeg at det går seg til. Selv var jeg overvektig og fikk barn innenfor et år uten noe behov for medisiner eller noe annet. Det du må gjøre nå er bare å ikke overtenke hele greia. Så lenge du har alt du trenger for å få barn så skal du alltid få det til på en eller annen måte.:) 

Anonymkode: 9546d...10d

Tusen takk for svar!

Jeg har mensen ja. Har hatt den hver mnd, unntatt de siste 4 mnd da har jeg ikke hatt den.

Håper det går seg til!

• 1 måned senere...
Skrevet

Ikke fortvil for tidlig :) mye hjelp å få i disse dager. Jeg er selv normalvektig og har pcos. Er nå gravid med nr 2 :) 

Skrevet

Har PCO og tre barn😊 

Anonymkode: dd0cf...bce

Skrevet
6 timer siden, Lindasofie skrev:

Ikke fortvil for tidlig :) mye hjelp å få i disse dager. Jeg er selv normalvektig og har pcos. Er nå gravid med nr 2 :) 

Fikk du noe for det? Eller klarte du det på egenhånd?

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har PCO og tre barn😊 

Anonymkode: dd0cf...bce

Klarte du det på egenhånd eller gikk du på noe?

Skrevet

Jeg fikk PCOS diagnosen for 3 år siden. Sluttet på prevensjon i fjor sommer, gikk ned mye i vekt og startet på Metformin i februar. Har hatt to menstruasjoner i år, så jeg trodde ikke jeg kom til å bli gravid med det første.. Men, nå sitter jeg her og er 10 uker på vei :D 

Viktig å ikke gi opp! En kjedelig diagnose å få, men som oftest ingen krise. Mye som kan prøves for å få det til :)

Anonymkode: 80f90...972

Skrevet

Ei venninne har fem unger og PCOS med mens ca fire ganger i året.

Anonymkode: b94f1...b98

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk PCOS diagnosen for 3 år siden. Sluttet på prevensjon i fjor sommer, gikk ned mye i vekt og startet på Metformin i februar. Har hatt to menstruasjoner i år, så jeg trodde ikke jeg kom til å bli gravid med det første.. Men, nå sitter jeg her og er 10 uker på vei :D 

Viktig å ikke gi opp! En kjedelig diagnose å få, men som oftest ingen krise. Mye som kan prøves for å få det til :)

Så koselig, gratulerer!!! 😃 Jeg har gått på metformin i 2 mnd nå og enda ikke fått menstruasjon. Har utrolig vonde brystvorter de siste 3 dagene så håper det er et tegn at mensen er på vei. Hvor lenge gikk du på metformin før du fikk den tilbake? 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så koselig, gratulerer!!! 😃 Jeg har gått på metformin i 2 mnd nå og enda ikke fått menstruasjon. Har utrolig vonde brystvorter de siste 3 dagene så håper det er et tegn at mensen er på vei. Hvor lenge gikk du på metformin før du fikk den tilbake? 

Tusen takk! 

Da kan det godt være det skjer noe i kroppen din ja. 

Begynte som sagt i februar, fikk første mens i juni, andre i september. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du noe for det? Eller klarte du det på egenhånd?

Jeg fikk ikke eggløsning av pergotime, så da hadde jeg en lapraskopi med ovarian drilling (de drillet 12 hull i eggstokkene mine). Det førte til at jeg har fått eggløsning på naturlig vis, og har etter det blitt gravid på første forsøk begge ganger :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...