AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 Nå har det seg sånn at svigers inviterer seg selv ca annenhver /hver tredje helg til oss. Da kommer de alltid i middagstider, slik at vi står for mat, dessert og snaks. Det er også nesten en selvfølge at de kommer hver gang en av de har bursdag. Dette begynner å irritere meg, for vi blir aldri invitert til de fordi de har det rotete. Jeg har kun vært hos de en gang på 4år! Jeg er student og dårlig råd i tillegg til at vi har en liten jente. Så at de aldri tilbyr seg til å ta med noe, syns jeg er dårlig. I tillegg må vi jo gjøre klart, rydde , lage mat og vi sitter igjen med masse rot og oppvask. Har prøvd å ta dette opp med samboeren, at det kanskje ikke alltid passer, eller at vi kan dra til de for en gang skyld. Da blir han sur og mener at jeg ikke liker foreldrene hans. Hva burde jeg gjøre? 😩☹️ Anonymkode: 60d46...66d
Tanuki Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Seperat økonomi, og begyn å invitere dere selv til svigers^^ 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #3 Skrevet 5. oktober 2017 Være glad for at det kun er hver annen/hver tredje helg de dukker opp ? Anonymkode: 6f11b...ad5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #4 Skrevet 5. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Være glad for at det kun er hver annen/hver tredje helg de dukker opp ? Anonymkode: 6f11b...ad5 Evt. kan du slutte å diske opp for de. Greit nok at det nok blir rart hvis du plutselig ikke gir de middag lenger, men dessert og snacks kan du jo kutte ut når de kommer på besøk. Eller så kan du jo lage planer for familien de neste 8 helgene på rad, slik at når de dukker opp kan dere si: «Beklager, men vi skal xx og må dra nå»? Anonymkode: 6f11b...ad5 1
Forundret.. Skrevet 5. oktober 2017 #5 Skrevet 5. oktober 2017 Neste gang de komme så si at de får betale for morroa, og ikke nok med det, be de hjelpe samboeren din med å ryddingen og oppvasken! 2
Hulderen Skrevet 5. oktober 2017 #6 Skrevet 5. oktober 2017 Sett dem i arbeid. Be dem være barnevakt og lage middag mens dere er borte. Få dem til å hjelpe til med ommøblering. Ha alltid et prosjekt klart som de må bidra med. 2
La Luna Skrevet 5. oktober 2017 #7 Skrevet 5. oktober 2017 Forstår ikke problemet jeg? Du klager fordi dere får middagsbesøk av svigers en gang hver 2.-3. fordi du må rydde og vaske og alt er bare slit? Jeg trodde samvær med familie var hyggelig jeg da, har aldri sett på det som noe slit. Du velger jo selv hvor mye penger du legger i maten/desserten/snacks. 1
ForestRun Skrevet 5. oktober 2017 #8 Skrevet 5. oktober 2017 Spis middag litt tidligere de helgene, og begynn husvasken eller malerjobben i den tiden de bruker å komme. Så lande hjelpe dere med det eller passe ungene 🤗 1
Gjest NotNaomi Skrevet 5. oktober 2017 #9 Skrevet 5. oktober 2017 De kunne jo tatt med noe. Syns det er litt rart at de ikke gjør. Neste gang så kan du ringe og spørre om de kan kjøpe med snacks i det minste,fordi dere har glemt å handle inn? Server pizza og gryte osv. Det krever hverken så mye jobb før eller etter måltid. Ikke på trass,men for at det ikke blir så mye rot. Ellers savner jeg storfamilien. Elsket når svigerforeldrene kom,og andre. Men det er jo meg da,men,alle hjalp til med alt da. Så stor forskjell der. Det er ihvertfall fint at jenta deres treffer de forholdsvis ofte da.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #11 Skrevet 5. oktober 2017 1 time siden, La Luna skrev: Forstår ikke problemet jeg? Du klager fordi dere får middagsbesøk av svigers en gang hver 2.-3. fordi du må rydde og vaske og alt er bare slit? Jeg trodde samvær med familie var hyggelig jeg da, har aldri sett på det som noe slit. Du velger jo selv hvor mye penger du legger i maten/desserten/snacks. Folk som inviterer seg selv på middag hele tiden er frekt, familie eller ikke. Man kan spørre om det passer i forkant, og ikke minst kan man invitere tilbake av og til dersom det er samværet som er viktig. Dessuten er familier forskjellige, så selv om du synes det er hyggelig med besøk, så er det ikke aller familier det er såå hyggelig å få besøk av. Merkelig at folk alltid svarer med utgangspunkt i seg og sitt uten å forstå at det ikke nødvendigvis oppleves likt av alle andre. Anonymkode: 03efb...237 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #12 Skrevet 7. oktober 2017 Rydde må dere jo uansett. Og du trenger jo ikke ta hvert støvkorn hvis de har det rotete selv. Lag billige middager som dere har råd til. Ikke rart de renner ned dørene deres hvis dere disker opp med flotte middager og desserter. Og hvis de skal ha bursdagsselskapene sine hos dere, så tar de selvsagt med kaker. Hvis ikke får du ha noen frosne skillingsboller og daimkake på lur i fryseren. Anonymkode: dfde2...5c2
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2017 #13 Skrevet 7. oktober 2017 Si at dere ønsker dere oppvaskmaskin til jul, så blir det enklere etter middagsbesøkene. Anonymkode: dfde2...5c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå