Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Min oppsigelsestid for rommene jeg leide var opprinnelig august - september - oktober. Jeg leste meg opp på utleie lovene og kom frem til at utleier ikke kan kreve husleie når jeg ikke har full tilgang til rommene lengre.

I tillegg så har utleier tatt i bruk et av de to rommene. Så jeg lurer på om utleier kan kreve husleie når jeg praktisk sett ikke kan komme og gå når jeg vil samt at utleier har tatt i bruk ene rommet jeg leide?

TS

Anonymkode: 7443f...7c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kan ikke utleier gjøre. Rommene skal være dine på lik linje som under resten av leieperioden, dersom du betaler ut oppsigelsestiden. 

Anonymkode: 86e8c...b88

• Liker 1
Skrevet

Så med andre ord så blir det ikke riktig at jeg betaler husleie for oktober?

TS

Skrevet

I utgangspunktet skal du betale ut oktober og ha tilgang til boligen da. Hvorfor har du ikke tilgang?

Skrevet

Du skal ha full tilgang på bolig så lenge du betaler. Du skal ikke betale dersom du ikke får brukt boligen som du vil. 

Anonymkode: 565f1...302

Skrevet

Utleier tar nå med seg nøkkelen som pleide å ligge utenfor, slik at jeg er avhengig av utleier dersom jeg ønsker å komme meg inn.

Spurte en advokat venn og han mente at utleier maks kunne kreve halv husleie, da kun et rom er disponibelt for meg?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utleier tar nå med seg nøkkelen som pleide å ligge utenfor, slik at jeg er avhengig av utleier dersom jeg ønsker å komme meg inn.

Spurte en advokat venn og han mente at utleier maks kunne kreve halv husleie, da kun et rom er disponibelt for meg?

Hvis du har tilgang på en del av hybelen så skal du så klart betale litt for det, halv leie er ikke en uting hvis du kan komme å gå som du vil til dette rommet. 

Anonymkode: 565f1...302

Skrevet

Har kun tilgang til alt jeg pleide å ha tilgang til når utleier låser opp for meg, og det må avtales på forhånd.

Jeg er kun ute etter å vite hva som er rett å gjøre, da utleier har prøvd å lage kvalme ved nesten hver anledning og jeg ikke ønsker å betale mer enn utleier har rett på i denne situasjonen.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...