Gå til innhold

Uttørkede lepper og sprekker i munnvikene- tips mottas med takk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært eksepsjonelt mye hos tannlegen i det siste, og leppene har derfor tørket ut siden jeg har ligget så lang tid med sug. I tillegg har jeg måtte gape så mye og tannlegen har måtte dratt en del i munnvikene for å komme til at de har sprekt opp på sidene. Når jeg gnir leppene mot hverandre etter jeg har tatt på lipsyl kjennes leppene ut som sand! Må smøre sånn hvert 10. Minutt hele dagen for at det ikke skal være ubehagelig. Bruker vanlig lipsyl fra ACO for tørre lepper, men lurer på om noen har tips til hvordan jeg kan hydrere leppene i en fei? 

Anonymkode: f83a9...219

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bephanten salve :) den får du på apoteket og har sett den på en del matbutikker. Koster rundt 100kr og synes ikke på leppene annet enn at den blir blank 

Anonymkode: 4c6ee...f38

Skrevet

Lypsyl?!?!!! :sjokkbla: Leppenes verste fiende ved siden av Carmex. 

Anonymkode: 13f27...6a0

Skrevet

Restylane har fikset mine kronisk tørre lepper

Anonymkode: 1febb...3be

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg har ikke kronisk tørre lepper og har naturligvis ikke tenkt å sprøyte unaturlige greier inni kroppen

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lypsyl?!?!!! :sjokkbla: Leppenes verste fiende ved siden av Carmex. 

Ja, har du noe bedre alternativ kanskje? Er ganske naturlig å putte noe ment for leppene på leppene

Skrevet

Vaselin bør du bruke. Det gjør jeg da jeg sliter med tørre lepper og sprekker i munnvikene.

Anonymkode: b3960...d52

Skrevet

Zo medical lip rebuild eller lipsmart...  

Anonymkode: 4a904...6ec

• Liker 1
Skrevet

Sause på med spenol (!) og et tjukt lag med vaselin over. Spesielt om kvelden før jeg legger meg. 

Skrevet

Når leppene mine er veldig tørre skrubber jeg alltid leppene med en leppeskrubb, så jeg får av alle døde hudceller. Så bruker jeg Elizabeth Arden sin Eight Hour Cream på leppene. 

Skrevet

Nuxe sin Rêve de Miel er min redning når leppene blir kjempetørre med sprekker. Har bare prøvd den i krukke (leppekrem), ikke "lipsylen". 

• Liker 1
Skrevet

Det eneste jeg synes fungerer er Blistex Lip Relief... Dessverre er den omtrent umulig å få tak i for tiden :(

Anonymkode: cf694...cfe

Skrevet
På 5.10.2017 den 23.08, AnonymBruker skrev:

Samme med juvederm. Hadde tørre lepper hver vintersesong, men nå er de full av fukt. Aldri tatt i en lypsyl etter det.

Anonymkode: 05d1c...8c7

• Liker 1
Skrevet
På 5.10.2017 den 17.00, AnonymBruker skrev:

Bephanten salve :) den får du på apoteket og har sett den på en del matbutikker. Koster rundt 100kr og synes ikke på leppene annet enn at den blir blank 

Anonymkode: 4c6ee...f38

Støtter denne!

Skrevet
På 5.10.2017 den 23.13, AnonymBruker skrev:

Men jeg har ikke kronisk tørre lepper og har naturligvis ikke tenkt å sprøyte unaturlige greier inni kroppen

Ja, har du noe bedre alternativ kanskje? Er ganske naturlig å putte noe ment for leppene på leppene

Er så lei av å måtte knekke denne fordommen...

Restylane og juvederm består av hyaluronsyre, som allerede finnes i kroppen vår. Også i leppene. Med årene forsvinner dette gradvis, og fukten og elastisiteten vi en gang hadde i huden blir borte. Ved å ta filler tilfører du kroppen det "tapte". Ikke bare tar det bukt på tørre lepper og rynker, men det gir et ungdommelig utseende også. Men såklart, noen liker crispy, blodige og flakete lepper med lypsylrester gjennom vinteren også. For Gud forby disse "unaturlige greierne" som er 100% naturlig. 

Anonymkode: 05d1c...8c7

• Liker 3
Skrevet

Dr.organic sine leppepomader er veldig gode!😄

Skrevet
På 5.10.2017 den 23.13, AnonymBruker skrev:

http://www.klikk.no/mote/altfordamene/test-av-leppepomade-3362914

Generell Lypsyl: https://www.ewg.org/skindeep/product/464693/Lypsyl_Lypmoisturizer_Lip_Balm%2C_Original_(old_formulation)/

2 timer siden, Kladd skrev:

Nuxe sin Rêve de Miel er min redning når leppene blir kjempetørre med sprekker. Har bare prøvd den i krukke (leppekrem), ikke "lipsylen". 

Ikke spes bra den egentlig: https://www.ewg.org/skindeep/product/524349/NUXE_Reve_de_Miel_Ultra-Nourishing_Lip_Balm_(old_formulation)/ 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS spurte om råd om behandling som har virket for andre, denne er den eneste jeg har funnet som virker for meg når leppene er på sitt verste på en tørr vinter. Hva en legger i "bra" kan jo diskuteres. Vann/spytt scorer sikkert topp på den testen der, men det gjør ikke akkurat underverker for oppsprukne lepper.. 

Skrevet

Mary Kay sine prudukter er veldig bra. Der får du rens, leponade osv. Søk opp. Det er dyrt, men det funker! 

Anonymkode: 185e8...741

Skrevet
1 time siden, Kladd skrev:

TS spurte om råd om behandling som har virket for andre, denne er den eneste jeg har funnet som virker for meg når leppene er på sitt verste på en tørr vinter. Hva en legger i "bra" kan jo diskuteres. Vann/spytt scorer sikkert topp på den testen der, men det gjør ikke akkurat underverker for oppsprukne lepper.. 

EOS er et godt alternativ, faktisk fikk den karakteren 6. (Som du tydeligvis ikke fikk med deg. :roll: )

Leppepomaden til La Mer reparerer til og med dype sprekker i leppene så helt klart den beste jeg har prøvd. 

Noe fascinerende med folk som ikke sjekker ingrediensene. Hvis et produkt ville ha gitt kreft ved bruk - hadde man fortsatt å bruke det likevel om det ga leppene pleie, eller ville man ha funnet andre produkter...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...