Gå til innhold

Hva betyr denne pc-beskjeden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Advarsel - WinZip Driver Updater har oppdaget tre foreldede drivere. Anbefales på det sterkeste å oppdatere umiddelbart!"

Hva er WinZip? Jeg har ikke peiling og har ikke trykket på linken i tilfelle det kunne være noe virus som forsøker å komme inn. Noen som vet noe om hva dette betyr? :( 

Anonymkode: 89f67...f3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke trykk på linken, det kan være et spion program.

Anonymkode: f0de1...fa1

• Liker 1
Skrevet

WinZip er ett program som (de)komprimerer filer slik at de tar mindre plass. Hvis du aldri bruker det programmet, så kan du bare avinstallere det.

Skrevet

WinZip er vel et lite program som kan pakke og pakke opp(unzip) filer. Pakking er en måte å redusere størrelsen på. Hva driveren gjør vet jeg ikke helt, men hvis du ikke bruker WinZip noe særlig kan du nok ignorere meldingen. Høres litt ut som reklame/spam..?

Anonymkode: 30a70...77c

Skrevet

Er det en beskjed på selve pc'en? Eller får du det på nett?

Anonymkode: 69eaa...be6

Skrevet

Dette er ikke noe winzip ville sagt fra om. Dette er et virus/en trojaner som er installert. Uff da. :-/

Ikke ta med PCen til Elkjøp eller noe slikt, legg heller ut en slik "betale for enkelt-jobb" på finn.no. For å scanne og frigjøre PCen din for virus, pluss fjerne det der Winzip-greiene og installere 7zip i stedet. Det får du fort en eller annen ungdom til å gjøre for deg til en 200kr.

Anonymkode: 7b199...5a7

• Liker 1
Skrevet

Ok. :( Jeg hadde en mistanke om at det ikke var en kurant melding.  Jeg får det opp i en liten egen boks på skjermen når jeg slår på maskinen. Den holder seg borte når jeg klikker den bort og til jeg slår av maskinen, men så kommer den tilbake igjen.

Anonymkode: 89f67...f3b

Skrevet

Last ned malwarebytes og kjør en scan. https://www.malwarebytes.com/premium/
Click "free trial" også kjører du en scan av pc'en. Jeg har ikke prøvd noen andre, bare denne og bruker den jevnlig. Googler du så finner du mange muligheter, men denne er ganske enkel og rett frem. 

Anonymkode: 69eaa...be6

Skrevet

Har du lisenskoden til windowsinstallasjonen din eller en dvd med windows på? Ville tatt backup av alle dataene, bilder, dokumenter osv snarest og reinstallert windows. Sørg uansett for å ha viktige data backet up slik at du ikke mister dem.

Anonymkode: 97be2...b0b

• 2 uker senere...
Skrevet

Bruk noen på finn heller , eller bruk youtube, de som jobber med sånt i butikk er skole elever de leier inn for billig penger

Anonymkode: 46574...a3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...