Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #1 Skrevet 20. januar 2005 Hvordan får jeg betalt husleia når jeg er i militæret?? Man får jo ikke mer enn 100 kroner dagen eller noe... (Og jeg eier leiligheten så jeg vil ikke flytte ut.)
Gjest Lea Skrevet 20. januar 2005 #2 Skrevet 20. januar 2005 Trodde faktisk at man fikk dekket husleie når man var i militæret. Slik var det i alle fall med min eks. Men han leide da. Mulig at de dekker renter og evt. fellesutgifter hvis du eier selv. Du kan jo spørre dem.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #3 Skrevet 20. januar 2005 Problemet er at kjæresten min står som eier, og hun skal jo ikke i militæret. Da gjelder vel kanskje ikke det. Vurderer å få utsatt siden hun er gravid, men vet ikke om det er mulig.
Gjest Anonymous Skrevet 20. januar 2005 #4 Skrevet 20. januar 2005 Du for dekket husleia hvis du har bodd der mer enn to år. hvis dere er registrerte samboere og hun er gravid, så har du forsørger ansvar. da tror jeg du får dekket leie, strøm + tlf.
Gjest Lea Skrevet 20. januar 2005 #5 Skrevet 20. januar 2005 Da får du nok ikke dekket hele husleia. Hva om du skriver en leieavtale med henne? Tror at man får dekket 50% om man er samboer, men vet ikke hvordan det er om hun står som eier.
Tusenfryd Skrevet 21. januar 2005 #6 Skrevet 21. januar 2005 Ta kontakt med vernepliktsverket og få nøyaktig svar for akkurat din situasjon. Men jeg mener nok også at du får dekket din del av kostnadene mens du er borte. Det gis økonomisk kompensasjon hvis du har forsørgeransvar også.
Superlammet Skrevet 21. januar 2005 #7 Skrevet 21. januar 2005 Japp, stønad for forsørgeransvar får du. I leieforhold må du vise til at du har bodd der i minst 3 måneder før inntak. Men ta kontakt med vernepliktsverket og hør med dem
ashera Skrevet 23. januar 2005 #8 Skrevet 23. januar 2005 Gift dere. Da får dere ihvertfall stønad. Ang. samboerskap, tror jeg dere må ha vært samboere en viss tid for å få stønad. I allefall er det litt mer papirarbeid da. Føder hun mens du er inne, får du forresten tillegg for dette også, så vidt jeg vet. Mener det er slik at dere får dekket renter og fellesutgifter, ikke avdrag på lån, slik at det i realiteten går an å fryse lånet mens du er inne. Nå er det 11 år siden Zevs var inne, og disse tingen er ikke helt presente i hue mitt, så sjekk med forsvaret.
Tosca Skrevet 27. januar 2005 #9 Skrevet 27. januar 2005 Hvis du har hatt leiligheten din i mer enn 3 mnd så får du som samboer 50% av boligutgiftene. Og så får du forsørgertillegg hvis du har barn. Du kan forhøre deg hos Vernepliktsverket så kan sikkert de fortelle deg mer i detaljer. Du søker om stønad når du kommer inn på rekruttskolen.
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #10 Skrevet 27. januar 2005 Nå som mange instanser i Forsvaret må legges ned på grunn av ledelsens sløseri med konsulent-tjenester og flyttinger fra Huseby til Akreshus kan du ikek kreve det lengre. Forsvaret må spare fordi ingen der har greie på økonomi og budsjetter. Det er krise i Forsvaret, så man er nok i en posisjon der man kan be om å få dekket husleien. Selv bitte-små poster på forsvarsbudsjettet har måttet legges ned på grunn av noen få surrete personer mangel på styring.
Tosca Skrevet 27. januar 2005 #11 Skrevet 27. januar 2005 Jeg vet ikke om jeg forstod innlegget ditt gjest, men det er ikke slik at de menige sine tillegg og stønader er blitt berørt av den økonomiske situasjonen i Forsvaret.
Gjest Anonymous Skrevet 27. januar 2005 #12 Skrevet 27. januar 2005 Jeg vet ikke om jeg forstod innlegget ditt gjest' date=' men det er ikke slik at de menige sine tillegg og stønader er blitt berørt av den økonomiske situasjonen i Forsvaret.[/quote'] Nei, men i og med at absolutt alle ledd i forsvaret må spare, ser jeg ingen grunn til at din gruppe her i tråden skal skjermes for det. Tydeligvis må alle spare- det får de vernepliktuige ta konsekvensene av: de utgjør en stor utgift på forsvarsbudsjettet! Må alle andre, må de.
Tosca Skrevet 28. januar 2005 #13 Skrevet 28. januar 2005 De vernepliktige er jo tross alt i en annen situasjon enn ansatte i Forsvaret. De er ingen av de vernepliktige som har bedt om å få være der. Så jeg tror nok av den grunn at de blir de siste som blir berørte i denne situasjonen.Dimmiteringsgodtgjørelsen deres økte faktisk 01.01.05, så der har det faktisk gått andre veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå