AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 Hei! Jeg er sykepleierstudent, strax halvveis i studiet og jeg skal fullføre altså. Jeg elsker sykepleie, elsker faget, praksisperiodene er de jeg ser frem til og jeg elsker å jobbe. Men jeg HATER å studere!! Jeg føler skolen er i veien for livet mitt. Jeg har jobben min, vennene mine, kjæresten min og familien min i en annen by (to timer mellom) og jeg gleder meg så utrolig mye til å bli ferdig å flytte tilbake. Mistrives i studiebyen og mistrives på studiet. Jeg makter ikke å sette meg ned å bare lese og pugge - føler jeg dør innvendig av det. Praksis derimot, det elsker jeg. Lærer ufattelig mye, er så nysgjerrig på dette faget og stortrives med sykepleieryrket når jeg er i praksis - så det er ikke det at jeg har valgt feil. Alle sier at jeg skal nyyyyte studietiden, for den er så avslappende å fin og kjekk og gøy! Føler meg ekstra mislykket når jeg virkelig hater, hater, hater det. Alt jeg ser er ekstremt dårlig råd, ekstra mye stress fordi jeg må jobbe alle helger og fridager på skolen, pes med lesing og dårlig samvittighet for oppgaver som skulle vært gjort. Jeg syns alle maser sånn på meg om å nyyte denne fantastiske tiden, med fest og reising og sprell - men jeg er ikke en sånn person! Jeg vil helst være hjemme i sofaen med en film, det er der jeg trives best. Jeg sliter virkelig med motivasjonen til å fullføre dette studiet - men premien, å få være sykepleier på ekte, gjør at jeg holder ut enn så lenge. Vurderingene mine blir veldig misvisende da... Jeg får utrolig masse skryt på øvelsespost og i praksis - og består alt dette med glans - men på skriftlige eksamener ligger jeg på C og D fordi jeg bare ikke makter å sitte å lese.. Er det noen som har motiverende ord? Anonymkode: 21732...7b0
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Har hørt at karakterene ikke betyr så mye når man søker jobb som sykepleier i alle fall bare hold ut og så lenge du er flink i praksis så er jo det viktigst! Hvor lenge har du igjen? Anonymkode: 7f691...4dd 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #3 Skrevet 5. oktober 2017 Så nå at du hadde skrevet du var snart halvveis! Ikke så lenge igjen da og siste halvdel av studie er jo veldig mye praksis og. Hang in there Anonymkode: 7f691...4dd
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #4 Skrevet 5. oktober 2017 Sykepleierutdanningen er på 3 år der 50% er praksis. Den resterende delen av lesing, eksamen etc. klarer du å holde ut. Fokuser på mållinjen og det du synes er greit, slik som praksis, på veien. Plutselig er du ferdig, og da har du flere tiår på å jobbe som sykepleier. Ellers ville jeg heller ikke ha brydd meg noe særlig om karakterer i din situasjon. Det betyr uansett lite med mindre du tenker videreutdanning. Anonymkode: 7458d...ed8 1
HalldirV2 Skrevet 5. oktober 2017 #5 Skrevet 5. oktober 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er sykepleierstudent, strax halvveis i studiet og jeg skal fullføre altså. Jeg elsker sykepleie, elsker faget, praksisperiodene er de jeg ser frem til og jeg elsker å jobbe. Men jeg HATER å studere!! Jeg føler skolen er i veien for livet mitt. Jeg har jobben min, vennene mine, kjæresten min og familien min i en annen by (to timer mellom) og jeg gleder meg så utrolig mye til å bli ferdig å flytte tilbake. Mistrives i studiebyen og mistrives på studiet. Jeg makter ikke å sette meg ned å bare lese og pugge - føler jeg dør innvendig av det. Praksis derimot, det elsker jeg. Lærer ufattelig mye, er så nysgjerrig på dette faget og stortrives med sykepleieryrket når jeg er i praksis - så det er ikke det at jeg har valgt feil. Alle sier at jeg skal nyyyyte studietiden, for den er så avslappende å fin og kjekk og gøy! Føler meg ekstra mislykket når jeg virkelig hater, hater, hater det. Alt jeg ser er ekstremt dårlig råd, ekstra mye stress fordi jeg må jobbe alle helger og fridager på skolen, pes med lesing og dårlig samvittighet for oppgaver som skulle vært gjort. Jeg syns alle maser sånn på meg om å nyyte denne fantastiske tiden, med fest og reising og sprell - men jeg er ikke en sånn person! Jeg vil helst være hjemme i sofaen med en film, det er der jeg trives best. Jeg sliter virkelig med motivasjonen til å fullføre dette studiet - men premien, å få være sykepleier på ekte, gjør at jeg holder ut enn så lenge. Vurderingene mine blir veldig misvisende da... Jeg får utrolig masse skryt på øvelsespost og i praksis - og består alt dette med glans - men på skriftlige eksamener ligger jeg på C og D fordi jeg bare ikke makter å sitte å lese.. Er det noen som har motiverende ord? Anonymkode: 21732...7b0 Meld deg inn i klubben, det er mange om beinet og ventelisten er lang, men vis nok demotivasjon og vi vil flytte deg fram i køen.
CoolSistah Skrevet 5. oktober 2017 #6 Skrevet 5. oktober 2017 Tenk på at du har lyst til å bli en fantastisk sykepleier- en som virkelig kan faget sitt! Og for å få til det, er det viktig at du studerer for å få inn teoribiten. Se på det som en investering i egen karriere, eget liv!😊 1
Minitroll Skrevet 8. oktober 2017 #7 Skrevet 8. oktober 2017 (endret) Slitet med å studere er midlertidig, utbyttet av slitet er permanent. Ellers må jeg si at jeg kjenner meg godt igjen. Ikke mye til liv når man jobber mye og studerer. Endret 8. oktober 2017 av Minitroll 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #8 Skrevet 8. oktober 2017 Du kommer aldri til å bli en flink sykepleier uten det teoretiske på plass, bruk det som motivasjon til å lese. Og selv omvidereutdanning ikke virker interessant nå, så kan det godt bli aktuelt om noenår, så jobb for å få gode karakterer. Anonymkode: 1cd0a...920 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #9 Skrevet 8. oktober 2017 Du har ikke lenge igjen, så hold ut! Tenk så glad du er når du er ferdig, og hvor lite 3 år med utdanning er mot 40 år med en jobb du liker Anonymkode: e99f3...2a5
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #10 Skrevet 8. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kommer aldri til å bli en flink sykepleier uten det teoretiske på plass, bruk det som motivasjon til å lese. Og selv omvidereutdanning ikke virker interessant nå, så kan det godt bli aktuelt om noenår, så jobb for å få gode karakterer. Anonymkode: 1cd0a...920 Det er ikke det at jeg sliter med teorien! Jeg går på alle forelesninger og prøver å tilegne meg teoretisk kunnskap på andre måter (gjennom ekte caser på jobben, i praksis osv). Alternative læringsmetoder gjør også gull - fikk A og B på anatomi og sykdomslære takket være SykepleiePluss sine videoer. Men nå har vi fag hvor jeg ikke finner andre metoder enn så sette seg ned med boka og pugge, å det får jeg bare ikke til.... Anonymkode: 21732...7b0
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #11 Skrevet 8. oktober 2017 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke det at jeg sliter med teorien! Jeg går på alle forelesninger og prøver å tilegne meg teoretisk kunnskap på andre måter (gjennom ekte caser på jobben, i praksis osv). Alternative læringsmetoder gjør også gull - fikk A og B på anatomi og sykdomslære takket være SykepleiePluss sine videoer. Men nå har vi fag hvor jeg ikke finner andre metoder enn så sette seg ned med boka og pugge, å det får jeg bare ikke til.... Anonymkode: 21732...7b0 Hvis alt går gull ser jeg ikke hvorfor du skriver at du får C og D på skriftlige eksamener i hovedinnlegget. Anonymkode: 95c92...79b
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2017 #12 Skrevet 8. oktober 2017 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis alt går gull ser jeg ikke hvorfor du skriver at du får C og D på skriftlige eksamener i hovedinnlegget. Anonymkode: 95c92...79b Jeg får det på alle eksamener vi må lese til. Vi har da hatt vesentlig flere eksamener enn de to. Anonymkode: 21732...7b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå