Gå til innhold

Fra venn med meg til venn med mobberne..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplevde mobbing, utestenging, baksnakking av en haug med jenter over nesten to år i strekk. Jenter jeg måtte møte på i blant fordi kjæresten min er venn med deres kjærester. Ingen likte min væremåte, helt fra dag en var det bestemt at jeg ikke passet inn. Jeg har skrevet mer rundt akkurat det i tidligere tråder, så hvis noen føler de må ha mer informasjon rundt det så kan det komme senere i tråden.

I hvert fall var det flere jenter som reagerte på måten jeg ble behandlet, men de turte ikke si noe i frykt for å få samme behandling som meg. Dette så enkelte rett ut til meg, så jeg svarte at jeg klarer meg selv, vil ikke at dere skal få føle dette på kroppen også. 

Ei annen jente turte å gå utenom disse jentene og sette seg hos meg da jeg ble fysisk utfryst. Som turte å skrive kommentar mot mobberne for å støtte meg. Som flere ganger ringte meg, tok tak i meg både i og etter situasjoner. Hun delte veldig mange av samme meninger som meg rundt dette, både til meg og til de andre. Hun delte livserfaringer, fant på masse gøy sammen og ble gode venner. Trodde jeg.

De fleste av jentene som mobber og baksnakker har barn, jeg og hun som hjalp meg har ikke hatt det ennå. Men så fort hun ble gravid så har hun endret all tankegang og væremåte. Hun svarer kort og frekt, sier at hun aldri har sett på meg som noen venn. Og ser henne på flere og flere bilder med disse mobberne. Nå er hun så ute etter å passe inn der! Jeg er gravid jeg og, men jeg hadde ikke giddi å prøvd å bli venn med disse kun fordi vi har barn på samme alder. 

Jeg syns det er vanvittig merkelig hvordan noen kan endre holdning å tankegang så drastisk! Meldingen jeg sendte hvor jeg spurte om hvordan det gikk med henne ble satt som lest og ikke svart. Men på Facebook er hun ellers aktiv med å svare og skrive superkoselige hilsner til alle disse jentene. 

Jeg og samboer omgås ikke disse menneskene lengre pga alt som har skjedd meg. Blant annet å gå inn på en fest og høre "har du den buksa nå og, har du ikke andre klær du eller." Og latter fra 6 andre rundt. Ordnet bursdagsfest for samboer en dag og ble sittende å overhøre alle de negative tingene noen prøvde å hviske om meg. Reise på nyttårsfest og oppleve at ingen vil prate med meg, korte svar når jeg pratet, flytter seg vekk når jeg setter meg etc.

Trengte bare å få ut litt irritasjon rundt temaet.. 

Anonymkode: 260b6...45b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har opplevd mobbere som dette før, de tror de er noe. 
Var i Harstad. Småsteder som dette har hekser som danner gjenger og oppfører seg mildt sagt kuk.
Jeg tok ikke imot våset deres, de prøvde å ha meg i gjengen sin, men jeg ble ganske sur over oppførselen deres. 

Jeg hadde glefset med ord, de kan oppføre seg som bortskjemte dritt unger, men det er ingen grunn til å bry seg om dem.
Ignorer de, om de prater om deg eller prøver å få en reaksjon kan du gjøre flere ting. Den mest effektive blir vel dette.

Ignorere disse individene.
ved situasjoner de eventuelt prøver å presse en reaksjon, utøv en liten tale om medmenneskelighet, og faktumet at de er for voksne til å oppføre seg som barn. Og si ting som at det er greit om de ikke er vokst opp enda, men at du forventer respekt da du regner dem som voksne, og om de ikke kan oppføre seg voksent, så forventer du at de holder kjeft da du finner det svært kjedelig og ikke har tid til slikt. Ta gjerne frem en bok, magasin, avis, telefon og dermed ignorer dem videre. Eventuelt et headset og ikke vis interesse for disse heksene videre. 

De kommer til å angre livet sitt i lengden, og ved å skape regler, og ignorere dem, vil de forstå at de ikke får en reaksjon fra deg. Ikke glem å si ifra om du ser at de prøver å mobbe noen andre. 

Som Nordlending hadde jeg aldri godtat snobberi og hekseri fra stygge bimboer. -_-

Anonymkode: 63d15...858

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd mobbere som dette før, de tror de er noe. 
Var i Harstad. Småsteder som dette har hekser som danner gjenger og oppfører seg mildt sagt kuk.
Jeg tok ikke imot våset deres, de prøvde å ha meg i gjengen sin, men jeg ble ganske sur over oppførselen deres. 

Jeg hadde glefset med ord, de kan oppføre seg som bortskjemte dritt unger, men det er ingen grunn til å bry seg om dem.
Ignorer de, om de prater om deg eller prøver å få en reaksjon kan du gjøre flere ting. Den mest effektive blir vel dette.

Ignorere disse individene.
ved situasjoner de eventuelt prøver å presse en reaksjon, utøv en liten tale om medmenneskelighet, og faktumet at de er for voksne til å oppføre seg som barn. Og si ting som at det er greit om de ikke er vokst opp enda, men at du forventer respekt da du regner dem som voksne, og om de ikke kan oppføre seg voksent, så forventer du at de holder kjeft da du finner det svært kjedelig og ikke har tid til slikt. Ta gjerne frem en bok, magasin, avis, telefon og dermed ignorer dem videre. Eventuelt et headset og ikke vis interesse for disse heksene videre. 

De kommer til å angre livet sitt i lengden, og ved å skape regler, og ignorere dem, vil de forstå at de ikke får en reaksjon fra deg. Ikke glem å si ifra om du ser at de prøver å mobbe noen andre. 

Som Nordlending hadde jeg aldri godtat snobberi og hekseri fra stygge bimboer. -_-

Det er da ingen grunn til å kalle de stygge bimboer, de er da ingen av delene. Utseendemessig så er de helt vanlig jenter mellom 26-31 år. 

Men det er et mindre tettsted dette og, de har sine regler på hva som er godkjent og ikke. Veldig mange som kommer inn "nye" får føle det på kroppen. Men så spiller de etter reglene og forandrer seg for å bli godkjent. Jeg strekker meg ikke så langt at jeg forandrer min væremåte for å bli venn med disse, trodde vi var såpass voksne at man godtar at folk er forskjellig. Jeg er verken frekk eller ufin med de på noen som helst måte. Jeg roser de ofte når jeg ser de har vært flinke med noe, forteller at jeg likte interiøret de har eller klær osv. Men har man en annen mening om noe, og sine det høyt så har de lagt deg for "hat." 

Det ble faktisk sagt en gang at "hvis vi ikke prater til henne på lenge så kanskje hun forandrer seg." 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ingen grunn til å kalle de stygge bimboer, de er da ingen av delene. Utseendemessig så er de helt vanlig jenter mellom 26-31 år. 

Men det er et mindre tettsted dette og, de har sine regler på hva som er godkjent og ikke. Veldig mange som kommer inn "nye" får føle det på kroppen. Men så spiller de etter reglene og forandrer seg for å bli godkjent. Jeg strekker meg ikke så langt at jeg forandrer min væremåte for å bli venn med disse, trodde vi var såpass voksne at man godtar at folk er forskjellig. Jeg er verken frekk eller ufin med de på noen som helst måte. Jeg roser de ofte når jeg ser de har vært flinke med noe, forteller at jeg likte interiøret de har eller klær osv. Men har man en annen mening om noe, og sine det høyt så har de lagt deg for "hat." 

Det ble faktisk sagt en gang at "hvis vi ikke prater til henne på lenge så kanskje hun forandrer seg." 

Beklager om formuleringen min fremstår litt ekstrem, men opplevd så mange slike på småsteder.
Jeg har litt dårlig erfaring med slike kvinner, så har fått noen meninger som kanskje ikke reflekter din situasjon. Litt forutinntatt.

Når de oppfører seg slik derimot er de manipulerende og hva jeg vil generalisere som hekser (ja jeg er litt forutinntatt mot slike kvinner og kommer ikke på bedre ord å beskrive slikt i øyeblikket beklageligvis). 
Fra faktumet at de prøver å kontrollere andre ved at de sitter på en høy hest, dømmer andre, og mener de er bedre en andre.
Håper du ikke lar deg presse av dem, og gjør det tydelig at oppførselen deres ikke er akseptert. :) 

Lykke til, og stå på. 
Og helt ærlig, du burde ikke kommentere dem positivt engang. Ignorer dem fullstendig. De er mennesker som KREVER oppmerksomhet, det er derfor de tror de er noe. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...