AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Del Skrevet 5. oktober 2017 Etter å ha hatt kviser fra jeg var 12 og frem til nå (20) er jeg så lei og fortvilet. Har prøvd så vanvittig mye at jeg nesten gir opp. Jeg har likevel bestemt meg for å prøve en siste ting og det er kosttilskuddet fra Skinrepair. Jeg får første pakken i posten om noen dager. Noen her som har erfaring med dette? Anonymkode: d7e10...738 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #2 Del Skrevet 5. oktober 2017 Jeg slet så mye med uren hud fra jeg var 13 til 19 at jeg ble utsatt for mobbing. Jeg brukte flere tusen på hudpleie, og dyre behandlinger. Anbefaler deg å dra til legen. Prøv Dermologica rens, skrub, og krem og du vil merke store resultater etter 1 måned. Dog koster det litt, men det er verdt det. Anbefaler ikke å klemme selv, da du vil få arr. Jeg dro til hudpleier å fikk klemt ut urenheter, og de bruker en spesiell teknikk samt serum som gjør til at huden ikke får arr. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #3 Del Skrevet 5. oktober 2017 (endret) Glemte å skrive at huden min i dag er ganske ren, og perfekt, og mange kommenterer hvor fin den er. Så ja, det går an. Men du må invistere i huden, og det kommer til å ta litt tid men den dagen du står der med feilfri hud er det verdt det. Dette blir bra til slutt, men akkurat nå er det tøft. Det vet jeg alt om!! Endret 5. oktober 2017 av Klokkeblomst90 skivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #4 Del Skrevet 5. oktober 2017 Hvor mye kviser det snakk om? Akne eller en kvise her og der? Det er ikke først i år at jeg har opplevd å være 100% kvisefri. Har aldri slitt med kviser/akne. Men har hatt 2-3 stk hele tiden. Aldri helt fri. Før først i år. Nå får jeg 2-3 rundt mensen det er det. De er små og ubetydelige. Jeg er 24 år. Du må finne ut hvorfor du får kviser. Har du fet hud? Bruker du riktige produkter for din hud? Er det hormon-kviser? Da kan du isåfall ikke gjøre stort med det. Så lenge det ikke er pga hormonfeil. Bruker du p-piller? Det kan også gi akne/kviser. Sminkebruk kan føre til kviser og urenhud. Fordi det tetter porene. Vask ansiktet skikkelig hver kveld. Bruk produkter som passer for din hud. Ikke heng deg oppi hva om er populært. Har du store problemer slik som akne. Da burde du ta en tur til legen. Er du mildt rammet så anbefaler jeg å se en hudspesialist. Få sjekket hvilken type hud du har, hvorfor du får kviser.. så får du veiledning til å finne riktig produkter. du kan gå via fastlege. Anonymkode: 37494...3d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipa Skrevet 5. oktober 2017 #5 Del Skrevet 5. oktober 2017 Jeg hadde god effekt av baciron faktisk, brukte vaskekremen og smurte med den svakeste salven de har hver kveld. Har aldri hatt store plager som ville blitt behandlet av en lege fks, men nok til at det plaget meg veldig. Var også helt rå på å pelle på dem selvfølgelig Uansett så hjalp dette meg veldig på kort tid og nå vasker jeg bare huden med hvem som helst billig rens uten å ha noe særlig urenheter bortsett fra på kjeven rett før menstruasjon. Spiser også sink-tabletter daglig da det vistnok skal hjelpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #6 Del Skrevet 5. oktober 2017 Bruk renseprodukter som inneholder salisylsyre. Og gjerne en peeling med korn i tillegg par ganger i uka. Og bruk krem som ikke tetter porene, og som inneholder litt salisylsyre. Det finnes også noe du kan ha på selve kvisen over natten. Noen nevnte basiron serien, og den kan du foreksempel prøve. Ellers spør på apoteket om produkter som inneholder salisylsyre og ikke tetter porene. Ellers ville jeg prøvd produkter fra foreksempel exuviance. Da er det lurt å gå innom de som driver med exuviance produkter. Ellers kan du ta kontakt med hudlege (få en henvisning fra lege). Anonymkode: 093b9...da8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krakk Skrevet 5. oktober 2017 #7 Del Skrevet 5. oktober 2017 Jeg var en kvise før, og jeg har enda noen kviser. Huden min er mye bedre, men jeg gikk til hudlege til slutt. Der gikk jeg på masse ulike piller og andre sterke saker, men jeg ble til slutt lei, for følte det ikke hjalp nok. Følte de pillene bare drepte magen min sakte men sikkert. Har du vært hos hudlegen? Mange ting kan hjelpe, noe så enkelt som p-piller. Eller så kanskje du blir satt på andre antibiotika greier, eller sterke saker som isotretinoin. Jeg skulle egentlig selv prøve å gå på isotretinoin, men så inneholdt det peanøttolje, så da kunne jeg ikke. Det var kjipt, så måtte fortsette videre på noen andre piller som egentlig ikke funket. Det litt morsomme er at jeg føler kvisene har sakte men sikkert angrepet hele ansiktet mitt. Først var det panna, så var det det ene kinnet, så det andre. Jeg begynte på piller mot kviser da det begynte på kinn nr. 2, så der ble det aldri så ille. Nå som jeg ikke går på noe, så er ikke kviser et egentlig problem på noen av disse områdene. MEN nå har det kommet noen få under kjeven liksom. Om trenden fortsetter sprer det seg sikkert videre til ryggen. Synes det er rart at det kommer så intenst mye på små spesifikke områder, og etter en stund så bare forsvinner kvisene der for godt og hopper videre til et annet område. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alexis Skrevet 5. oktober 2017 #8 Del Skrevet 5. oktober 2017 Eneste som hjalp for meg var isotretinoin tabletter jeg fikk hos hudlege. Ellers hjalp p-piller en del. Det kommer veldig an på hva som gjør at man får kviser. For meg var det genetisk og hormonelt, så vanlige hudpleie produkter var ikke nok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #9 Del Skrevet 5. oktober 2017 TS her. Jeg har sett en del mennesker som har det mye verre enn meg, der vi snakker over halve ansiktet som er helt "rognete" av store røde kviser. Så ille er det ikke hos meg. Får det mest foran i kinnene og på haka. Når jeg får et utbrudd sånn som nå, snakker vi rundt 15 kviser, røde men ikke store byller liksom. Har brukt p-piller i 3 år nå som skal bedre problemet, men føler det har blitt verre igjen. Dette knuser selvbildet mitt og gir meg STORE komplekser. Kan ha et par dager innimellom der jeg er kvisefri og plutselig bare eksploderer huden helt. Så vidt jeg vet er det ikke arvelig, hverken min mor eller far/ besteforeldre hadde hudproblemer. Men broren min slet rundt 16 års alderen, og ene tanta mi. Så jeg vet ikke om dette har noe å si. Jeg er veldig skeptisk til å prøve iso-tabletter og andre sterke medikamenter, jeg er redd det gir utslag i andre ting. Med mindre jeg "må" vil jeg droppe det. Anonymkode: d7e10...738 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alexis Skrevet 5. oktober 2017 #10 Del Skrevet 5. oktober 2017 Jeg hadde heller ikke store byller, men mange mindre kviser og hud som fort får arr (røde merker) og det var grunnlag nok til å få iso. Eneste bivirkningene jeg fikk av tablettene var tørr hud, men skjønner godt at du helst vil droppe det ettersom bivirkningene kan virke ganske skremmende Uansett, de har andre alternativer hos hudlege så jeg vil absolutt anbefale å dra dit. Jeg prøvde blant annet flere kremer på resept og antibiotika kurer før jeg gikk på iso. Mange trenger bare det og kanskje noe sånt kan hjelpe deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FreudianSlip Skrevet 5. oktober 2017 #11 Del Skrevet 5. oktober 2017 Som andre her har sagt; dra til hudlege og få kvalifisert, faglig hjelp. Jeg er selv i gang med en isotretinoin-kur etter å ha slitt med akne av og på fra jeg var ca. 15 til nå som jeg er 29, og så langt er jeg veldig fornøyd! Er igang med uke 6 av kuren, og det har vært null stress å gå på kuren så langt. Joda, tørr hud og tørre lepper, og litt andre småbivirkninger her og der, men ingenting som har plaget meg i noen særlig grad, og nå begynner jeg å se resultater i tillegg. Som deg så var jeg også lite lysten til en iso-kur og utsatte det i det lengste, men nå som jeg er i gang angrer jeg bittert på at jeg ikke krevde henvisning til hudlege og iso-kur for mange år siden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertefisk Skrevet 7. oktober 2017 #12 Del Skrevet 7. oktober 2017 Dette høres ut som noe du virkelig MÅ ta opp med legen din. Du sier du skal begynne på kosttilskudd fra Skinrepair. Dette er dessverre bare et tulleprodukt og har vel blitt gjennomskuet flere ganger. Topp-bloggere som Sophie Elise og Kristine Ullebø blir betalt enorme summer for å reklamere for produktene sine på bloggene sine. Sannheten er at både Sophie Elise og Kristine har gått på medikamenter (som f.eks Isotretinoin). Det er dette som har hjulpet dem med huden, ikke Skinrepair. Det kan du lese om hvis du blar lengre tilbake i bloggene. Du burde ta kontakt med fastlegen din, som henviser deg til en hudlege. I samråd med hudlegen vil du sikkert få anbefalt hvilke produkter du skal bruke for akkurat dine hudproblemer. Samt om det er nødvendig å begynne med medisiner. Det finnes nemlig så mange årsaker til hvorfor en får kviser. Det er ikke sikkert at noen råd du får her på forumet kommer til å hjelpe på akkurat din hud. Å bruke ditt eller datt merke på hudpleieserien er også urelevant om du ikke vet årsaken til kvisene. Om du bruker Vita merker, Dermalogica eller Elixir betyr ingenting om du kjøper feile produkter for din hudtilstand. Så dette må du finne ut av. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå