AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=105772450&ref=conversation&fks=105772450 Anonymkode: 28c12...a75
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Min forrige vaskemaskin var av samme merke, eller dvs da het den Ariston. Den holdt i 14-15 år. Anonymkode: a56c3...bd0
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #3 Skrevet 5. oktober 2017 Ikke verd en tusenlapp. Anonymkode: d3b37...e10
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #4 Skrevet 5. oktober 2017 Den koster 4000,- ny, så en tusenlapp er vel ikke så gale? Mulig det er litt å prute på der også. Anonymkode: 0c3cb...43a
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #5 Skrevet 5. oktober 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den koster 4000,- ny, så en tusenlapp er vel ikke så gale? Mulig det er litt å prute på der også. Anonymkode: 0c3cb...43a men syns du selve maskinen er en bra vaskemaskin? Kan prøve å prute ned litt. ts Anonymkode: df983...8d1
sadia Skrevet 5. oktober 2017 #6 Skrevet 5. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Min forrige vaskemaskin var av samme merke, eller dvs da het den Ariston. Den holdt i 14-15 år. Anonymkode: a56c3...bd0 så det vil si jeg burde gå for denne? :-)
Drakan Skrevet 5. oktober 2017 #7 Skrevet 5. oktober 2017 Har en lignende, men min er finere. Min er vask og tørk i en. Er en god pris, du kan jo dra å se på den for å sikre at den ikke har noen problemer.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #8 Skrevet 5. oktober 2017 13 minutter siden, Drakan skrev: Har en lignende, men min er finere. Min er vask og tørk i en. Er en god pris, du kan jo dra å se på den for å sikre at den ikke har noen problemer. Må vel bare stole på selger. Hvordan kan jeg gå å se om den har noen problemer? Kan jo ikke ta med klær for å prøve vaske. Hehe😂. Hvilken ting burde jeg sjekke ved kjøp av denne? Men takk for at du svarte TsT Anonymkode: 28c12...a75
Drakan Skrevet 5. oktober 2017 #9 Skrevet 5. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Må vel bare stole på selger. Hvordan kan jeg gå å se om den har noen problemer? Kan jo ikke ta med klær for å prøve vaske. Hehe😂. Hvilken ting burde jeg sjekke ved kjøp av denne? Men takk for at du svarte TsT Anonymkode: 28c12...a75 Enkleste tingen er å gå igjennom programmene, og teste skylle og tøm programmet. Jeg pleier å skifte etter å ha skylt litt på maskinen ved f.eks litt såpe rester i maskinen og bare skifte rett til tømming. Så burde gå fort å endre program. Maks 5 minutt, for å se om den får inn vann og pumper ut uten problem. Hvis program f.eks endres midt i eller den ikke pumper skikkelig så ser man det fort i løpet av de første minuttene. Sentrifugering kan man også teste, men du får høre med selger om de synes det er greit å teste før kjøp.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #10 Skrevet 5. oktober 2017 1 time siden, Drakan skrev: Enkleste tingen er å gå igjennom programmene, og teste skylle og tøm programmet. Jeg pleier å skifte etter å ha skylt litt på maskinen ved f.eks litt såpe rester i maskinen og bare skifte rett til tømming. Så burde gå fort å endre program. Maks 5 minutt, for å se om den får inn vann og pumper ut uten problem. Hvis program f.eks endres midt i eller den ikke pumper skikkelig så ser man det fort i løpet av de første minuttene. Sentrifugering kan man også teste, men du får høre med selger om de synes det er greit å teste før kjøp. Beklager skjønte ikke så mye av de prøve triksene du skriver om. Men det var nyttig ting for meg. Kan du forklare litt mer? Ts Anonymkode: 28c12...a75
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #11 Skrevet 5. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Beklager skjønte ikke så mye av de prøve triksene du skriver om. Men det var nyttig ting for meg. Kan du forklare litt mer? Ts Anonymkode: 28c12...a75 Jeg har egentlig aldri i livet kjøpt vaskemaskin før. Jeg er snart 30 år gammel og det er første gang i livet jeg har havnet meg i vaskemaskin verden 😂 Anonymkode: 28c12...a75
Drakan Skrevet 5. oktober 2017 #12 Skrevet 5. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Beklager skjønte ikke så mye av de prøve triksene du skriver om. Men det var nyttig ting for meg. Kan du forklare litt mer? Ts Anonymkode: 28c12...a75 Okay. De fleste vaskemaskiner har program. skift imellom programmene og se om det oppstår rar tekst eller slik imellom programmene som ikke er normalt. F.eks "e606" eller noe sånt. Trykk på skylleprogrammet og la det komme litt vann i maskinen før du slår av maskinen. Da kan man se om den pumper vann inn riktig. Skift deretter til tømming programmet og start det (tar 2 minutt eller 4 på de fleste maskiner). Da kan du se om maskinen lager lyd eller noe slikt som den normalt ikke burde lage. Håper det var mer forståelig. I noen tilfeller når man selger en vaskemaskin løsner man den klar, så da er letteste tingen å gjøre å teste sentrifugerings programmet (da dette ikke krever vann), eller bare spinne på program hjulet for å se at ingenting muffens er på gang med program kortet til maskinen. Jeg er litt skeptisk til å kjøpe ting uten å få sjekket litegran først. 1000 kr er tross alt en del penger om man kjøper en skraphaug. De fleste Norsker er ærlige så er vanligvis ikke et problem, men har en bedre føre var mentalitet. >_<
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå