AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 Ble inspirert av en tråd på kvinneforum på Facebook. Det er en som har lagt ut før og etter-bilde fra operasjon+bukplastikk, for all del ser hun bra ut og oppfordret andre til å legge ut bilder av sine forvandlinger. I kommentarfeltet er det fult av lovord til Ts om hvor flink hun har vært, det er der jeg detter litt ut. Du er da ikke flink når legene må stifte sammen magesekken din for at du skal klare å gå ned i vekt? Ja jeg vet det ikke er en enkel operasjon og at det krever selvdisiplin etterpå da det er mye du ikke kan spise/drikke osv, men synes fremdeles det er en løsning for de som ikke «klarer» å gjøre det på egenhånd. Jeg kjenner mennesker som har tatt av masse kg med operasjon, men de jeg beundrer og roser er de som har gjort det med trening og kosthold. De som har operert seg kan jeg gjerne fortelle at ser bra ut, men jeg får meg ikke til å si at jeg synes de er flinke. Anonymkode: 45a60...8e9 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Noen er jo så sykelige overvektige, at de må ha denne operasjonen omtrent for å overleve. Men jeg har ei i familien, som veide 90 kg, og med viten og vilje gikk inn for å legge på seg så mye, at hun fikk slankeoperasjon. For det var lettere enn å gå 30 kg ned i vekt på egenhånd. Så hun fikk det, og er blitt slank. Men sitter bare på rumpa. Jeg veide og 90 kg, gikk ned 32 kg ved å spise sunt og trene. Og jeg trener fortsatt mye, og spiser sunt. Men merkelig nok, så er det hun som får mest skryt. Anonymkode: e56a3...5c4 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #3 Skrevet 5. oktober 2017 Åh, herlig, enda en sånn tråd... Det finnes en tråd med ca nøyaktig likt startinnlegg her allerede, som du kan søke opp om du har behov for å spy negativitet om dem som har tatt slankeoperasjon, og er bitter for at andre enn deg får skryt. Anonymkode: bf5fb...308 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #4 Skrevet 5. oktober 2017 Tanten min har tatt slankeoperasjon. Å jo, de som klarer å gå ned i vekt og bli der ved hjelp av en slik operasjon er skikkelig flinke! Tante sleit lenge med problemer med å holde på mat, en bit av et lite knekkebrød for mye å hun kastet opp. Plutselig tålte hun ikke forskjellige matvarer. Hun må ta tabletter hver dag for å ikke få mangelsykdommer. Hun har slitt med slapphet og depresjon. De som tror slankeoperasjon er en enkel utvei trenger å få seg en liten realitycheck. Så klart er de som går ned uten hjelp dødsflinke, men de som tar operasjon rissikerer å få plager resten av livet! Dette er ikke noe man bare får helt ut av det blå, man må gjennom tester, kurs, du må vise at du har disiplin osv. Man kan ikke bare gå til legen å si "gjør meg tynn". Hvorfor i heiteste skal man sammenligne det ene med det andre? Blir som å si at "ja du var flink som laget middag i dag, men jeg kjenner folk som lager bedre og sunnere middag". Altså bare slutt! Anonymkode: 9fb62...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #5 Skrevet 5. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh, herlig, enda en sånn tråd... Det finnes en tråd med ca nøyaktig likt startinnlegg her allerede, som du kan søke opp om du har behov for å spy negativitet om dem som har tatt slankeoperasjon, og er bitter for at andre enn deg får skryt. Anonymkode: bf5fb...308 Unnskyld meg? Har da ikke spydd ut negativitet... synes bare det er en enkel løsning i forhold til å gjøre det på egen hånd. Som å starte på anabole steroider i stedet for å trene seg opp på vanlig måte. Jeg trenger ikke skryt for kroppen min forresten, synes den er fin som den er uten at noen forteller meg det Anonymkode: 45a60...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #6 Skrevet 5. oktober 2017 Hei Ts. Jeg er enig med deg, har tenkt på dette selv. Anonymkode: 095d5...ada 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #7 Skrevet 5. oktober 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen er jo så sykelige overvektige, at de må ha denne operasjonen omtrent for å overleve. Men jeg har ei i familien, som veide 90 kg, og med viten og vilje gikk inn for å legge på seg så mye, at hun fikk slankeoperasjon. For det var lettere enn å gå 30 kg ned i vekt på egenhånd. Så hun fikk det, og er blitt slank. Men sitter bare på rumpa. Jeg veide og 90 kg, gikk ned 32 kg ved å spise sunt og trene. Og jeg trener fortsatt mye, og spiser sunt. Men merkelig nok, så er det hun som får mest skryt. Anonymkode: e56a3...5c4 Så flink du har vært, det er akkurat det jeg mener! Hadde også en bekjent som fråtset i månedene etter at hun fikk innvilget operasjon bare fordi hun skulle få det fikset. Trist holdning Anonymkode: 45a60...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #8 Skrevet 5. oktober 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Unnskyld meg? Har da ikke spydd ut negativitet... synes bare det er en enkel løsning i forhold til å gjøre det på egen hånd. Som å starte på anabole steroider i stedet for å trene seg opp på vanlig måte. Jeg trenger ikke skryt for kroppen min forresten, synes den er fin som den er uten at noen forteller meg det Anonymkode: 45a60...8e9 Ja men det er ingen enkel løsning! Men det tror du vel ikke på så det er kanskje ikke vits i å prøve å fortelle deg det heller. Anonymkode: 9fb62...0c1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #9 Skrevet 5. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja men det er ingen enkel løsning! Men det tror du vel ikke på så det er kanskje ikke vits i å prøve å fortelle deg det heller. Anonymkode: 9fb62...0c1 Jo opplys meg gjerne om hva som gjør at det er en løsning som fortjener mer eller like mye skryt som en som gjør det ved trening og kosthold. Jeg er åpen for å endre mening jeg. Anonymkode: 45a60...8e9 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #10 Skrevet 5. oktober 2017 Dere som mener dette er en enkel løsning avslører bare hvor uvitende dere egnetlig er, både om slankeoperasjoner og om overvekt generelt. Det handler ikke om å stifte magesekken mindre, det handler også om endring av sultreguelrende hormoner ved hjelp av kirurgi. Anonymkode: a3bb0...0f3 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #11 Skrevet 5. oktober 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tanten min har tatt slankeoperasjon. Å jo, de som klarer å gå ned i vekt og bli der ved hjelp av en slik operasjon er skikkelig flinke! Tante sleit lenge med problemer med å holde på mat, en bit av et lite knekkebrød for mye å hun kastet opp. Plutselig tålte hun ikke forskjellige matvarer. Hun må ta tabletter hver dag for å ikke få mangelsykdommer. Hun har slitt med slapphet og depresjon. De som tror slankeoperasjon er en enkel utvei trenger å få seg en liten realitycheck. Så klart er de som går ned uten hjelp dødsflinke, men de som tar operasjon rissikerer å få plager resten av livet! Dette er ikke noe man bare får helt ut av det blå, man må gjennom tester, kurs, du må vise at du har disiplin osv. Man kan ikke bare gå til legen å si "gjør meg tynn". Hvorfor i heiteste skal man sammenligne det ene med det andre? Blir som å si at "ja du var flink som laget middag i dag, men jeg kjenner folk som lager bedre og sunnere middag". Altså bare slutt! Anonymkode: 9fb62...0c1 Jeg har selv tatt sånn operasjon og jeg betalte den selv. Jeg måtte ikke gjennom noen tester, kurs og vise disiplin før operasjonen. Jeg bare sa jeg ville det og fikk det 4 uker senere. Nå er dette 8 år siden og jeg trener ikke ett minutt. Jeg har vært vektstabil i 7 år og spiser akkurat hva jeg vil. Mindre mengder bare, men det bremser seg selv. Jeg går ikke rundt ig ser på meg som flink. Jeg blir nesten flau når folk roser meg for p ha gått ned 68 kilo. Jeg har ikke gjort noe som helst. Jeg prøvde ALT i mange år før operasjonen, men etter op har jeg fått ett nytt liv. Slank og kan kjøpe meg normale klær igjen. Anonymkode: 8e059...38d 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #12 Skrevet 5. oktober 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: De som har operert seg kan jeg gjerne fortelle at ser bra ut, men jeg får meg ikke til å si at jeg synes de er flinke. Anonymkode: 45a60...8e9 Da kan du jo bare la det være, rett og slett. Jeg har sett både gode og dårlige resultater av slankeoperasjoner. Det er utvilsomt gunstig for dem det går bra med, men for de som har ødelagt fordøyelsessystemet, og likevel forblir like overvektige som de var, er det en liten katastrofe. Da snakker vi virkelig om "fra vondt til verre". Så dere som vurderer en slik operasjon, tenk dere veldig grundig om. Anonymkode: 311f3...b4d
Pringle Skrevet 5. oktober 2017 #13 Skrevet 5. oktober 2017 Alle som går ned i vekt gjør det på egenhånd, det er personen selv som spiser mindre og/eller trener mer. Det har ikke med flinkhet eller juks å gjøre. Om man greier det, har man bare funnet en metode som fungerer for en selv. Folk bør få støtte hvis de trenger det, men ikke skryt for å ta vare på helsa si, synes jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå