Gå til innhold

Brudens tale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og prøver å få ned talen min på papiret, men sliter litt med at den føles litt "stakkato" i tillegg til at jeg har fryktlig lite å si til mine kommende svigerforeldre.

Finnes det noen sider med tips, råd og inspirasjon som kun går på brudens tale? (Har lest generelle råd) Kanskje noen av dere har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Du har sikkert tenkt mye mer gjennom dette enn det jeg har (skal ikke gifte meg før i august)

Du har ikke noen gode historier med svigers? Første gang du møtte dem eller en morsom historie fra en annen gang? Nå vet jeg jo ikke hvordan dine svigerforeldre er, så det er vanskelig å gi noe råd.

Hva med å fortelle dem en historie om sønnen deres som viser hvordan de har vært med barneoppdragelsen???

Skrevet

Grunnen til at jeg sliter med å skrive noe til de er at vi er utrolig forskjellige, vi mener stort sett forskjellige ting og har valgt å leve livet vårt veldig annerledes fra det de har gjort. Det liker de ikke.

For all del - det er hyggelige mennesker, og vi respekterer hverandre, men de blir liksom aldri fornøyd. Er redd for at hvis jeg sier noe om de tingene jeg synes er morsome så blir de fornærmet. Skikkelig vanskelig det her :klø:

Skrevet

Skjønner at det er vanskelig når kjemien ikke helt er der. En ting du kan fokusere på er jo de tingene de må ha gjort i oppdragelsen av en mann som har blitt så fantastisk at du vil gifte deg med ham!

Skrevet

Ja, veldig synd egentlig for vi krangler ikke eller noe sånt. Takk og pris klarer jeg å si fra hva jeg mener til enhver tid så det har ikke skapt noen altfor store problemer, men som du så fint sa. Kjemien er bare ikke der... Huff. Må jo klare å finne noe. Vil bare ikke si takk for at jeg har vært så velkommen i familien når jeg egentlig ikke alltid har følt det sånn. :-( Kan jo ikke akkurat snakke med sambo om dette heller. Vil jo ikke at han skal bli lei seg.

Skrevet

Hvorfor ikke skrive en tale til din kjære, og heller avslutte med å takke svigers for å ha oppdradd en så flott mann som passer deg perfekt? Det er jo tross alt din tale, og man bør få lage den slik man vil. :wink:

Gjest Betty Boop
Skrevet

Du kan takke dem for at (hvis det stemmer):

- de har oppdratt han til å bli den fantastiske mannen han er

- de har fått deg til å føle deg velkommen i familien

Skrevet
Du kan takke dem for at (hvis det stemmer):

- de har oppdratt han til å bli den fantastiske mannen han er

- de har fått deg til å føle deg velkommen i familien

Jeg kommer til å gjøre det på denne måten. Jeg har et veldig godt forhold til svigerforeldrene mine, men det er jo ikke dem talen først og fremst er til.

Skrevet

Jeg kommer nok til å takke mine svigerforeldre for en mann med god oppdragelse.... :wink: og sånt, men jeg tenker at mesteparten av min tale til min kjære kommer til å være til ham. Om hvordan vi møttes, gjerne noe jeg selv synes er litt morsomt (...) og så selvfølgelig hva jeg føler for ham. Dette vet han egentlig fra før, men denne dagen vil jeg bare at hele verden, og spesielt familiene våre skal få vite hvor glad jeg er i ham. Det er jo en dag i kjærlighetens tegn... Hvis du ikke vil si noe til dine svigerforeldre, trenger du vel ikke å si noe til dem? Strengt tatt trenger ikke du å holde tale i det hele tatt, og hvis du gjør det, må du vel kunne si akkurat det du vil!!! :wink::hjerte:

Skrevet

Nettopp - det er INGEN regler for brudens tale.

Om hun velger å tale til sin mann er helt frivillig og talen kan inneholde hva som helst. Det forventes ikke at hun må takke svigerforeldrene osv.

Skrevet

Har ikke så mange tips, men det viktigste er vel å si det man faktisk føler for å si.

Og har man ikke så mye å si til svigerforeldrene, er jo det helt greit.

Men noe som kan være lurt, er jo å lese andre sine taler for å snappe opp tips. (Min ligger i dagboka mi.)

Skrevet

Det finnes en rekke bøker om taler på biblioteket. De er ganske populære, riktignok, så hvis du vil låne må du skynde deg, slik at de får tid til å eventuelt bestille opp. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...