Gå til innhold

Hvilken strømpebukse ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig det er noe lignende tråder, men starter en ny :P

- Hudfarga strømpebukse? Hva syns dere om det? Og hvilken strømpebukse er finest under et svart skjørt syns du? Er litt usikker på hudfargede strømpebukser da jeg alltid kjøper feil farge å det ser bare rart ut. Men når jeg bruker en annen farge får jeg høre at jeg burde gått for en hudfarget strømpebukse. 

Hva syns dere? 

Anonymkode: 519de...02c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker ikke hudfargede strømpebukser. Bruker bare kjole, og bruker svarte eller mørke grå. Ut fra antrekk og kulde ute, så bruker jeg alt fra tynne nylon, til tykke i bomull. Til svart skjørt er det fint med tynne svarte synes jeg. Eller noen fargerike og, hvis resten av antrekket er svart.

Anonymkode: 8b56d...d25

• Liker 1
Skrevet

Når du spør her inne, er det akkurat som banne i kirka ang det å bruke hudfargete strømper😂😂 Men nå sant skal sies, er hudfarget fint til mye😊

Anonymkode: 110f7...60f

• Liker 4
Skrevet

Jeg bruker stort sett bare hudfargede da jeg synes det er det enkleste og raskeste. Kan bare dra en ut av skuffen uten å måtte sjekke at den matcher mot skjørt og sko. Til et sort skjørt kan en bruke alle farger og mønster, men jeg synes sort strømpebukse til ser litt trist og begravelsesaktig ut. 

Anonymkode: 188f7...d69

• Liker 3
Skrevet

Samme om hudfargen er den samme som du har. Strømpebukse foran uten er alltid finest. Kjør på!

Anonymkode: 3c8c8...7d5

Skrevet

Om du har en strømpespesialist i nærheten; dra dit. Hudfarget kan så absolutt være fint. OM du leter litt lenger enn H&M... Jeg synes Max Mara og Falke sine ser ekstra pene ut på for oss med veldig bleke legger.

• Liker 1
Skrevet

Det er definitivt noen tråder om dette emnet :ler: . Hva slags strømpebukse som er finest under et svart skjørt kommer helt an på skjørtet og hva slags topp/genser man bruker til. Er det et litt grovt hverdagsskjørt med genser til så synes jeg svarte, litt tykke strømpebukser er vinneren. Er det et smalt "finskjørt" kan det være vel så fint med en hudfarget strømpebukse, spesielt dersom det brukes en litt lys bluse til. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg personlig synes ofte de strømpebuksene man får kjøpt i pakker med flere i, har en rar farge. Men jeg har alltid vært fornøyd når jeg kjøper strømpebukser som selges en og en, de har jo ofte bedre kvalitet også :) 

• Liker 3
Skrevet

Var kaldt på morgen i dag uten noe under vært fall, blir vel strømpebukse på veien til skolen i morgen hvis er like kaldt da og uten på skolen og på vei hjem fra skolen siden det fortsatt blir varmere utover dagen ... 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Som jeg har skrevet i flere andre tråder, liker jeg best fargede strømpebukser. Hvis jeg vil være dempet i stilen, går jeg med marineblå eller burgunder,  hvis ikke bruker jeg gjerne oransje, turkis eller lilla.

Endret av Perelandra
  • Liker 3
Skrevet

Synes det er friskt når fargen på beina nedenfor skjørt/kjole matcher belte (bredt) og/eller veske/clutch. Ekstra friskt blir det om du har ett smykke i samme farge. Da er det etter min mening greit med samme farge på bluse/overdel(fordi beltet brekker av).

Alternativt kan bena ha samme farge som overdelen om denne er ulik skjørtet.

Forresten kommer det jo litt an på anledning og antrekket for øvrig (som allerede skissert over). Er det snakk om å bruke et svart skjørt i begravelse, er svarte strømper obligatorisk. Gjerne med søm bak. (HM har noen strømpebukser med søm). Klassisk og elegant og respektfullt.

Til fest kan du gjerne bruke nude eller farger som beskrevet.

Til hverdags/jobb/skole tenker jeg svart er greit, men det avhenger av stilen din. Noen kler seg litt finere enn andre til hverdags og da ville jeg foreslått nude eller fargerikt, slik som @Perelandra foreslår.

Til syvende og sist er det likevel det du selv føler deg komfortabel i som du bør bruke. Er du komfortabel vil du normalt utstråle dette ubevisst og det viser igjen i inntrykket du avgir til de rundt deg.

Prøv deg gjerne frem og finn ut selv hva du liker.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det kommer an på settingen. Jeg bruker hudfargede til sommerklær og noen ganger til pent, men ikke på jobb på vinteren f.eks. Altså til litt kraftigere, tykkere plagg syns jeg det er best med mørke strømpebukser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...