Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 (endret) Jeg elsker hunder og dyr generelt, da jeg har to hunder selv. Og jeg har hele livet reagert sterkt på mennesker som behandler dyr uten respekt. Føler at veldig mange mennesker er redd for å si ifra, og mange overlater ansvaret til andre fordi de vet ikke hvordan de skal si ifra selv. Jeg tror og mener at flertallet bryr seg, men jeg tror Ola Nordmann er litt redd for å si ifra, dog ikke alle man mange.. Vi må derfor bli litt mer tøffe, og husk at man kan ringe til mat-tilsynet og man kan være anonym. Jeg har allerede tre ganger kontaktet mat-tilsynet angående mishandling av hunder, og hundene har fått trygge og gode hjem som resultat av min gjerning. Så det du gjør, kan faktisk forandre livet i positiv retning, men det skjer dessverre ikke av seg selv, og spesielt ikke hvis man overlater ansvaret til noen andre, som igjen tenker det samme som deg. Den første gangen jobbet jeg i en bolig der en psykisk utviklingshemmet person hadde en hund, som han aldri gikk tur med, og som han lot være hjemme alene i flere dager uten tilgang på vann og mat. De på jobben mente de ikke hadde noe med dette å gjøre, men jeg ble helt fortvilet og vurderte å kidnappe hunden å ta den med hjem. Jeg tok en samtale med sjefen, der jeg forklarte at jeg ønsket å ringe mat-tilsynet noe sjefen var imot, men jeg gjorde det allikevel fordi det er min plikt og gjøre noe med det. 3 dager etterpå var hunden hentet, da det viste seg at hunden var mishandlet fysisk og psykisk over lang tid. Jeg ringte nylig på døren til en mann som lar hunden sin være ute i hagen hele tiden, og hunden sitter på gaten da mannen bor i byen, da mange fulle mennesker kommer bort til hunden i helgene og plager den, noe eier ikke bryr seg om. Mannen ble illsint da jeg anklaget han for at hunden hans ikke så ut til å ha det spesielt bra, men jeg har bein i nesa så jeg brydde meg ikke. Jeg gikk også inn i hagen for å se om hunden hadde tilgang til vann og mat, men det hadde den ikke, noe jeg selvfølgelig reagerte sterkt på. Hunden skrek mye, og hunden virket nervøs. Jeg spurte eier om hunden var nervøs, men eier sa at hunden hadde det perfekt, noe jeg overhode ikke tror på. Jeg tok en liten hvit løgn da eier ble sint og kastet meg ut av hagen, da jeg fortalte han at jeg jobbet i dyrevernet, og at jeg bare kom innom for å se om hunden hadde det bra, da jeg fortalte dette ble eier plutselig mer stille og ydmyk. Ja, jeg vet det er dumt å lyve, men her ble jeg nesten fysisk angrepet, så jeg måtte fortelle en løgn for å redde meg selv fra å bli angrepet. Jeg har lenge tenkt på å melde meg inn i dyrevern-alliansen, og jeg ønsker å redde dyr som ikke har det bra. Jeg oppmuntrer flere til å bry seg, samt være frivillig engasjert i dyr sin helse og hvordan de har det. Allerede nå har en mann drept sin hundevalp etter å ha sparket den til døden, og følgene var bare 21 dager i fengsel..... Jeg blir illsint av å tenke på dette, og jeg får lyst til å gjøre en forskjell, slik at straffen blir mye hardere. Sammen må vi bry oss, og vi må sørge for at noe skjer snart. Rettsvesenet bør få strengere straff for dyremishandling, og det må skje NÅ! Håper flere kan bli mer engasjert i å hjelpe dyr som ikke har det bra, da man fint kan gjøre en forskjell alene eller sammen. Jeg skal nå melde meg som frivillig, og jeg håper flere gjør det! Mat-tilsynet er der man ringer når man mistenker at dyr ikke har det bra. Man kan ringe inn, og melde ifra å være anonym. Mat-tilsynet tlf. 22 40 00 00 Dersom du mistenker at det foregår dyremishandling som er brudd på dyrevelferdsloven, har du plikt til å melde fra. Hvis Mattilsynet ikke reagerer, kan du gå til politiet eller media for å få fokus på saken. Hvis du er bekymret for å få avslørt din identitet overfor dyreeier du varsler om, kan du velge å være anonym. Da kan ikke dyreeier finne ut hvem varsleren er Endret 5. oktober 2017 av Klokkeblomst90 skivefeil
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Vet ikke hva jeg ønsker med dette, men jeg ønsker at flere skal tørre å si ifra. Og dere bør vite at hvis dere ringer inn til mat-tilsynet så kan dere få være anonyme. Det viktigste er at man sier ifra. Synes også at mennesker skal bli litt forsiktig med å melde hunder til politiet fordi hunder blir glad å hilser på. Synes det er forferdelig at hunden Bob er dømt til avliving, og mener at dette kvinnemennesket som meldte inn dette er helt bak mål. BRY DERE! Takk:)
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #3 Skrevet 5. oktober 2017 Beklager, men det er faktisk helt ok å reagere negativt om man blir hoppet på av en hund som vil hilse. Selv om hunden er blid og glad. Det er eiers oppgave å påse at andre ikke blir påtvunget fysisk kontakt med et dyr de ikke ønsker fysisk kontakt med. Jeg har hund selv, og det er fullstendig uakseptabelt å la den være borti folk som ikke selv tar initiativ til å hilse og ha fysisk kontakt. Jeg hater selv å bli hoppet på av fremmedes hunder, selv om jeg verken er allergisk eller redd. Men jeg vil velge selv når jeg vil ha hundehår, slev og gjørmete poteavtrykk på meg, ellers takk. Anonymkode: d067f...d4d 3
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #4 Skrevet 5. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager, men det er faktisk helt ok å reagere negativt om man blir hoppet på av en hund som vil hilse. Selv om hunden er blid og glad. Det er eiers oppgave å påse at andre ikke blir påtvunget fysisk kontakt med et dyr de ikke ønsker fysisk kontakt med. Jeg har hund selv, og det er fullstendig uakseptabelt å la den være borti folk som ikke selv tar initiativ til å hilse og ha fysisk kontakt. Jeg hater selv å bli hoppet på av fremmedes hunder, selv om jeg verken er allergisk eller redd. Men jeg vil velge selv når jeg vil ha hundehår, slev og gjørmete poteavtrykk på meg, ellers takk. Anonymkode: d067f...d4d Det er ikke grunn til å avlive en hund som hopper opp og hilser på noen, dette kan skje når som helst uansett hvor lydig hunden er. Skjerp deg!
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #5 Skrevet 5. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Beklager, men det er faktisk helt ok å reagere negativt om man blir hoppet på av en hund som vil hilse. Selv om hunden er blid og glad. Det er eiers oppgave å påse at andre ikke blir påtvunget fysisk kontakt med et dyr de ikke ønsker fysisk kontakt med. Jeg har hund selv, og det er fullstendig uakseptabelt å la den være borti folk som ikke selv tar initiativ til å hilse og ha fysisk kontakt. Jeg hater selv å bli hoppet på av fremmedes hunder, selv om jeg verken er allergisk eller redd. Men jeg vil velge selv når jeg vil ha hundehår, slev og gjørmete poteavtrykk på meg, ellers takk. Anonymkode: d067f...d4d Håper du er snill mot hunden din. Synes du høres litt merkelig ut og litt i overkant krass ut. Synes du virkelig dette er grunn nok til å avlive en hund så synes jeg du skal oppsøke hjelp?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #6 Skrevet 5. oktober 2017 3 hours ago, Klokkeblomst90 said: Allerede nå har en mann drept sin hundevalp etter å ha sparket den til døden, og følgene var bare 21 års fengsel. Høh? Skrev du feil her? Anonymkode: 3c1ba...291
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #7 Skrevet 5. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Høh? Skrev du feil her? Anonymkode: 3c1ba...291 Det skulle stå 21 dager.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #8 Skrevet 5. oktober 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Beklager, men det er faktisk helt ok å reagere negativt om man blir hoppet på av en hund som vil hilse. Selv om hunden er blid og glad. Det er eiers oppgave å påse at andre ikke blir påtvunget fysisk kontakt med et dyr de ikke ønsker fysisk kontakt med. Jeg har hund selv, og det er fullstendig uakseptabelt å la den være borti folk som ikke selv tar initiativ til å hilse og ha fysisk kontakt. Jeg hater selv å bli hoppet på av fremmedes hunder, selv om jeg verken er allergisk eller redd. Men jeg vil velge selv når jeg vil ha hundehår, slev og gjørmete poteavtrykk på meg, ellers takk. Anonymkode: d067f...d4d Det er kanskje litt forskjell på å reagere negativt og å få hunden dømt til avlivning. Denne hunden (Bob) er ikke farlig og burde slett ikke avlives. Anonymkode: 3c1ba...291 3
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #9 Skrevet 5. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er kanskje litt forskjell på å reagere negativt og å få hunden dømt til avlivning. Denne hunden (Bob) er ikke farlig og burde slett ikke avlives. Anonymkode: 3c1ba...291 Riktig!
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #10 Skrevet 5. oktober 2017 33 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev: Det er ikke grunn til å avlive en hund som hopper opp og hilser på noen, dette kan skje når som helst uansett hvor lydig hunden er. Skjerp deg! Nei, det kan ikke skje om eie oasser på hunden sin. Det er eiers ansvar å holde hunden forsvarlig innesperret eller i bånd og passe på at hunden ikke får anledning til å hoppe på folk. Selvsagt er det ikke grunn til avliving, men det er faktisk grunn til anmeldelse av eier om vedkommende lar hunden hoppe på folk. Det er eieren som bør bli straffet, ikke hunden, så lenge hunden ikke er aggressiv. Men det er helt ok å anmelde om man ufrivillig blir overfalt av en hund, uansett lynne på hunden. Skjerpe seg kan du selv gjøre. Det er nedfelt i lovverket at man som hundeeier skal ha kontroll på hunden, og det har man ikke om hunden får hoppe på folk. Anonymkode: d067f...d4d 2
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #11 Skrevet 5. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det kan ikke skje om eie oasser på hunden sin. Det er eiers ansvar å holde hunden forsvarlig innesperret eller i bånd og passe på at hunden ikke får anledning til å hoppe på folk. Selvsagt er det ikke grunn til avliving, men det er faktisk grunn til anmeldelse av eier om vedkommende lar hunden hoppe på folk. Det er eieren som bør bli straffet, ikke hunden, så lenge hunden ikke er aggressiv. Men det er helt ok å anmelde om man ufrivillig blir overfalt av en hund, uansett lynne på hunden. Skjerpe seg kan du selv gjøre. Det er nedfelt i lovverket at man som hundeeier skal ha kontroll på hunden, og det har man ikke om hunden får hoppe på folk. Anonymkode: d067f...d4d Skjerp deg!
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #12 Skrevet 5. oktober 2017 Er det bare meg eller en Norge et lite pingle-land, der folk går rettens vei bare en måse driter på skuldra di? Er det ikke på tide å bli litt viking igjen. Hallo å våkne? Selvfølgelig skal ikke en hund bli avlivet pga dette. Anonymkode: 4e01f...eb6 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 5. oktober 2017 #13 Skrevet 5. oktober 2017 Helt enig med deg @Klokkeblomst90 veldig viktig å bry seg.
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #14 Skrevet 5. oktober 2017 4 minutter siden, Blair Waldorf skrev: Helt enig med deg @Klokkeblomst90 veldig viktig å bry seg. Ja, det er utrolig viktig å bry seg. Har flere venner som har vært vitne til dyremishandling, men de gjør ingenting med det da de ikke vet hva de skal gjøre osv. Å da føler jeg at de godtar det som foregår, og det irriterer meg. Føler at vi må bli flinkere til å fronte en så viktig sak for dyr som ikke har en stemme.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #15 Skrevet 5. oktober 2017 40 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev: Skjerp deg! Det har du allerede sagt. Uten at du klarte hoste opp noen faktiske argumenter. Jeg har akkurat like mye lov å uttrykke min mening som deg, og om du ikke tåler at noen mener noe annet enn deg bør du ikke være på et diskusjonsforum. Anonymkode: d067f...d4d 3
Gjest justcurious Skrevet 5. oktober 2017 #16 Skrevet 5. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det bare meg eller en Norge et lite pingle-land, der folk går rettens vei bare en måse driter på skuldra di? Dette er hvorfor jeg aldri deltar i slike debatter. TS, jeg er helt enig med deg og gjør alltid det jeg kan for å hjelpe dyr i nød. Det er bedre å bry seg for mye enn for lite.
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #17 Skrevet 5. oktober 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har du allerede sagt. Uten at du klarte hoste opp noen faktiske argumenter. Jeg har akkurat like mye lov å uttrykke min mening som deg, og om du ikke tåler at noen mener noe annet enn deg bør du ikke være på et diskusjonsforum. Anonymkode: d067f...d4d Sier det gjerne igjen, og igjen. Skjerp deg!
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #18 Skrevet 5. oktober 2017 12 minutter siden, justcurious skrev: Dette er hvorfor jeg aldri deltar i slike debatter. TS, jeg er helt enig med deg og gjør alltid det jeg kan for å hjelpe dyr i nød. Det er bedre å bry seg for mye enn for lite. Helt enig! : Vi må stå sammen med dyrene <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå