Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #1 Skrevet 5. oktober 2017 Hei, har nå endelig fått muligheten til å gå siste året av vernepleien:) Men nå stresser jeg med redselen for å ikke få jobb som utdannet, da flere i klassen allerede har jobb i boks.. Har veldig mye studielån, så jeg må ut i jobb med en gang og helst 100% fast. Er ikke kravstor når det kommer til jobb, så kommer til å søke på alt som er å søke på. Når skal jeg søke, og hvordan søker man på stillingen som vernepleier når man enda går skole? Tenkte å begynne å søke på jobber senest i Januar, men er redd det er for sent? Stiller jeg sterkere om jeg har helge-stilling fast gjennom studiet?
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #2 Skrevet 5. oktober 2017 Glemte å skrive at jeg setter pris fra flere enn vernepleiere og sykepleiere. Når søkte dere på jobb?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #3 Skrevet 5. oktober 2017 Jo mer erfaring du har jo bedre er det selvsagt, så en deltidsstilling under studiene er ikke dumt. Jeg hadde en deltdsstilling gjennom hele utdanningsløpet, dog på 2 ulike steder. Da har man også en fot innafor i arbeidsmarkedet, så om det dukker opp behov for mer personale der man jobber, så får jo ofte de som jobber deltid tilbud om høyere stillingsprosent. Men vær tydelig på at du ønsker dette, for du er neppe alene om det. Jeg startet i 20% som 3.årsstudent på en ny plass, etter ganske nøyaktig ett år hadde jeg steget til 100%. Før jeg fikk 100% jeg har nå så begynte jeg å søke på andre 100% vernepleierstillinger litt før jeg startet med hovedoppgaven, vil tro de fleste arbeidsgivere vil ikke vente månedsvis på at en søker skal bli ferdig med utdannelsen. Jeg er forresten vernepleier:) Anonymkode: 403d8...a73
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #4 Skrevet 5. oktober 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo mer erfaring du har jo bedre er det selvsagt, så en deltidsstilling under studiene er ikke dumt. Jeg hadde en deltdsstilling gjennom hele utdanningsløpet, dog på 2 ulike steder. Da har man også en fot innafor i arbeidsmarkedet, så om det dukker opp behov for mer personale der man jobber, så får jo ofte de som jobber deltid tilbud om høyere stillingsprosent. Men vær tydelig på at du ønsker dette, for du er neppe alene om det. Jeg startet i 20% som 3.årsstudent på en ny plass, etter ganske nøyaktig ett år hadde jeg steget til 100%. Før jeg fikk 100% jeg har nå så begynte jeg å søke på andre 100% vernepleierstillinger litt før jeg startet med hovedoppgaven, vil tro de fleste arbeidsgivere vil ikke vente månedsvis på at en søker skal bli ferdig med utdannelsen. Jeg er forresten vernepleier:) Anonymkode: 403d8...a73 Hei, og takk for svar. Så du søkte på stillinger i april?
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #5 Skrevet 5. oktober 2017 Flere? Når søkte dere, og hvordan søkte dere da dere enda gikk på skole?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #6 Skrevet 5. oktober 2017 Jeg søkte på dem som hadde lang tiltredelse. Jeg søkte altså ikke på stillinger merket med "snarlig tiltredelse!". Men jeg begynte ikke å søke før jeg hadde bestått bacheloren, fikk sensuren i april tenkte det hadde vært så trist og fått jobb for så og stryke på noe på slutten 😱 -sykepleier Anonymkode: 43554...b41
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #7 Skrevet 5. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg søkte på dem som hadde lang tiltredelse. Jeg søkte altså ikke på stillinger merket med "snarlig tiltredelse!". Men jeg begynte ikke å søke før jeg hadde bestått bacheloren, fikk sensuren i april tenkte det hadde vært så trist og fått jobb for så og stryke på noe på slutten 😱 -sykepleier Anonymkode: 43554...b41 Ok, tenker at det skal godt gjøres å stryke på en bachelor.. Men jaja, sikkert noen som gjør det også. Jeg tenker å begynne å søke i Januar, da jeg må ha jobb til jeg er ferdig. Og helst 100%, noe jeg vet er vanskelig å få tak i.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #8 Skrevet 5. oktober 2017 8 minutter siden, Klokkeblomst90 skrev: Ok, tenker at det skal godt gjøres å stryke på en bachelor.. Men jaja, sikkert noen som gjør det også. Jeg tenker å begynne å søke i Januar, da jeg må ha jobb til jeg er ferdig. Og helst 100%, noe jeg vet er vanskelig å få tak i. Det er faktisk lettere enn man tror å stryke altså... Ja, det er jo ikke dumt å starte siden det haster litt for deg å begynne å jobbe! Jeg hadde råd til å ha noen mnd fri - og begynte i jobb 1. september etter jeg var ferdig på skolen. Men hvis du begynner så tidlig bør du ikke søke ''snarlig tiltredelse'' da! Anonymkode: 43554...b41 1
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 5. oktober 2017 #9 Skrevet 5. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk lettere enn man tror å stryke altså... Ja, det er jo ikke dumt å starte siden det haster litt for deg å begynne å jobbe! Jeg hadde råd til å ha noen mnd fri - og begynte i jobb 1. september etter jeg var ferdig på skolen. Men hvis du begynner så tidlig bør du ikke søke ''snarlig tiltredelse'' da! Anonymkode: 43554...b41 Hm, så rart. Men ja, jeg skal søke på stillinger som er om lenge.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #10 Skrevet 5. oktober 2017 9 hours ago, Klokkeblomst90 said: Hei, og takk for svar. Så du søkte på stillinger i april? Nja, mars kanskje. Søkte på og fikk 20% stilling der jeg var i praksis, jeg trengte jo ikke noe opplæring så jeg var jo å foretrekke. Så økte bare stillingsandelen gradvis derfra. Anonymkode: 403d8...a73
Gjest Klokkeblomst90 Skrevet 6. oktober 2017 #11 Skrevet 6. oktober 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Nja, mars kanskje. Søkte på og fikk 20% stilling der jeg var i praksis, jeg trengte jo ikke noe opplæring så jeg var jo å foretrekke. Så økte bare stillingsandelen gradvis derfra. Anonymkode: 403d8...a73 Ok:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå