Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. På jobben min har vi startet et nytt arbeids system. Dette systemet blir testet fortsatt. Og arbeidsgiveren sa at vi kunne gi tilbake meldinger fordi det var vi som var på gulvet og jobbet med det systemet. Jobben er fysisk sett da. Så jeg skrev jo noen tilbake meldinger til han da, skrev ærlig om ting som er negativt og positivt med det nye systemet. Hva slags inntrykk vil sjefen ha av meg nå? Ble litt redd der da. Jeg vet ikke hva han kommer til å tenke osv. 

Anonymkode: 21801...a6c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at folk - enten det er kolleger eller sjefer - kun ønsker positive tilbakemeldinger. 
Det kan selvsagt ha noe med min måte å være på og ordlegge meg på, men selv når jeg har kommet med såkalte konstruktive tilbakemeldinger som overhode ikke har vært ment som klaging, har det blitt oppfattet sånn.

Skrevet
24 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Min erfaring er at folk - enten det er kolleger eller sjefer - kun ønsker positive tilbakemeldinger. 
Det kan selvsagt ha noe med min måte å være på og ordlegge meg på, men selv når jeg har kommet med såkalte konstruktive tilbakemeldinger som overhode ikke har vært ment som klaging, har det blitt oppfattet sånn.

Kan det hende at jeg får sparken pga det? Eller sånn at jeg er for masete. 

Skrevet
22 minutes ago, AnonymBruker said:

Kan det hende at jeg får sparken pga det? Eller sånn at jeg er for masete. 

Du kan ikke få sparken av noe sånt. Om sjefen prøver seg på det da er han en jævlig sjef. 

Anonymkode: d6718...d27

Skrevet

Mange ønsker egentlig kun positive tilbakemeldinger ja, men de gode arbeidsgiverne/bedriftene evner å ta til seg konstruktiv kritikk, forutsatt at du ikke bare "klager", men foreslår hva som kan gjøres bedre osv. 

Anonymkode: ce5ad...373

Skrevet

Du kan ikke få sparken. Mange er ikke interessert i konstruktiv kitikk, men om sjefen din er en fornuftig person, så tar han/hun imot med takk. Om du er reelt bekymret for om du har ordlagt deg litt klønete, at tilbakemeldingene kan virke som klaging el., ville jeg faktisk tatt en uformell prat med sjefen. Si at du er litt stressa for at du kanskje har ordlagt deg litt feil, men at ting har vært kostruktivt ment fra din side og at tilbakemeldingene er gitt fordi du har et reelt ønske om at ting skal fungere bra, og så kan du jo trekke frem det du synes er bra i samme slengen. Lykke til!

Anonymkode: 81072...2d0

Skrevet

Er det en ting jeg har lært meg så er det å holde kjeft om negative ting når det kommer til arbeidsplass eller pakke ting veldig godt inn. Men svarer noen frekt er det viktig å vise at man ikke lar seg overkjøre og svare i samme tone. 

Anonymkode: ce829...69b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...