AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #1 Del Skrevet 5. oktober 2017 Ettersom det nærmer seg termin,skal jeg innrømme at det går mer og mer innpå meg å høre om damer som har hatt dårlige opplevelser med fødsel på Haukeland. Jeg har i utgangspunktet ikke noe angst knyttet til selve fødselen,men blir redd når jeg hører om folk som har blitt tvunget til naturlig fødsel på Storken uten mulighet for epidural,eller at peronalet har gitt mangelfull/dårlig behandling.Tenker da også på alle de sakene fra media,der ting har gått fryktelig galt (hjerneskader,dødfødsler...) og Fylkeslegen har konkludert med at de ansatte ikke hørte på mor,var arrogante og bare trumfet igjennom ting.Barseloppholdene er det også mange som klager på. Er det noen her som nylig har født på KK og kan fortelle litt om sin opplevelse? Jeg har hatt et risikosvangerskap og får desverre ikke mulighet til å føde på Voss sykehus slik jeg i utgangspunktet ville.Har vært mye til undersøkelser på KK hittil grunnet min tilstand,men kun møtt hyggelige ansatte,men de jobber jo ikke på selve fødeavdelingen..Vil de virkelig kunne tvinge meg til å føde på Storken om det er "fullt" på vanlige Føden,selv med risikosvangerskap? Hilsen nervøs og deprimert førstegangsfødende. Anonymkode: 13828...676 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #2 Del Skrevet 5. oktober 2017 Haukeland er et mye bedre sted å føde dersom du har risikosvangerskap, det er der den beste kompetansen er ved komplikasjoner. Jeg fødte der for et par år siden, og da var det aldri snakk om Storken siden jeg var førstegangsfødende, og ikke hadde tatt stilling til at jeg ønsket "naturlig fødsel". Hyggelig jordmødre fikk jeg også, forholdt meg til to stykker (en før og etter morgenvaktskiftet). Siden du har risikosvangerskap, så vil de neppe anbefale Storken. Vil heller tro de vil overtale deg til det motsatte. Barseloppholdet vet jeg ikke noe om, jeg valgte jordmor-hjem-tjeneste. Anonymkode: 715ab...644 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #3 Del Skrevet 5. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haukeland er et mye bedre sted å føde dersom du har risikosvangerskap, det er der den beste kompetansen er ved komplikasjoner. Jeg fødte der for et par år siden, og da var det aldri snakk om Storken siden jeg var førstegangsfødende, og ikke hadde tatt stilling til at jeg ønsket "naturlig fødsel". Hyggelig jordmødre fikk jeg også, forholdt meg til to stykker (en før og etter morgenvaktskiftet). Siden du har risikosvangerskap, så vil de neppe anbefale Storken. Vil heller tro de vil overtale deg til det motsatte. Barseloppholdet vet jeg ikke noe om, jeg valgte jordmor-hjem-tjeneste. Anonymkode: 715ab...644 Godt å høre du har en positiv erfaring Hvordan fungerte Jordmor-hjem-tjenesten? Drar man hjem noen timer etter fødsel,så man slipper hele barseloppholdet (hvis man er frisk nok) ? Anonymkode: 13828...676 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #4 Del Skrevet 5. oktober 2017 Jeg har ingen erfaring med Haukeland men jeg har vanskelig for å se for meg at du blir tvunget til Storken med risikosvangerskap. ABC i Oslo er vel tilsvarende og der er det ganske strenge krav for å "komme inn" og man gjør ikke det med risikosvangerskap. Anonymkode: 30475...d04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #5 Del Skrevet 5. oktober 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt å høre du har en positiv erfaring Hvordan fungerte Jordmor-hjem-tjenesten? Drar man hjem noen timer etter fødsel,så man slipper hele barseloppholdet (hvis man er frisk nok) ? Anonymkode: 13828...676 Man må være på sykehuset til en barnelege har undersøkt barnet, mener den undersøkelsen var seks timer etter fødsel (og ikke kunne finne sted før det, fordi man vil at det skal ha gått såpass mye tid før barnet undersøkes). I mellomtiden får man hjelp med amming, og jordmødrene vil se at barnet dier greit fra begge brystene før man blir sendt hjem. Etter legeundersøkelsen kan man da reise hjem, gitt at mor er frisk nok, og at ammingen går fint. De neste dagene kommer en jordmor innom, sjekker at ammingen fremdeles går bra, undersøker barnet litt, veier barnet osv. Var bare koselig det. Man snakker litt om fødselen, opplevelsen der, og om ting man måtte lure på. Anonymkode: 715ab...644 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mass Skrevet 5. oktober 2017 #6 Del Skrevet 5. oktober 2017 (endret) Da kan jeg fortelle at jeg følte det på samme måte som deg i forkant av fødslene, men tre fødsler og opplevelsen var fantastisk. Jeg ble godt ivaretatt og passet på. Jeg tror ikke du får lov til å være på Storken når du har risikosvangerskap. Jeg hadde ikke risikosvangerskap, men jeg fikk heller ikke lov til å være på Storken pga diverse. På føden har de maskiner i alle rom og en egen benk med utstyr som skal hjelpe et 'dårlig barn'. De har beredskap, og ved risiko så står det et team beredt - klar til å trå til. Skjer det noe så går alarmen og alle som har mulighet til å løpe fra andre fødsler kommer løpende. Jordmor hjem fungerte veldig fint. En helt super løsning! Endret 5. oktober 2017 av Mass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #7 Del Skrevet 5. oktober 2017 God kjennskap. Ikke vær redd du. Det er noen bitre og rett ut slemme jordmødre der, men mange av disse jobber på storken, og en del på føden. Ville født på det som heter føde 2 om du får lov, det blir en vurdering i fht hva risikoen i ditt svangerskap er. Storken får du ikke lov å føde på med Risiko graviditet. det er høy faglig kompetanse. Det største problemet er nok altfor lite oppfølging i barseltiden. Her må du bare være på, dra i snora, be om hjelp til amming og ALT du ellers måtte lure på. Ligger du bare å venter på at Noen skal kikke innom kan du komme til å vente en uke. Anonymkode: 69d21...02c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #8 Del Skrevet 5. oktober 2017 Huff, må dessverre si ja. Har født to av mine barn der og følte meg som en pakke på et samlebånd. Veldig glad for at jeg flyttet tilbake til østlandet og fikk min tredje der. Helt annen opplevelse Anonymkode: 63807...a46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #9 Del Skrevet 5. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff, må dessverre si ja. Har født to av mine barn der og følte meg som en pakke på et samlebånd. Veldig glad for at jeg flyttet tilbake til østlandet og fikk min tredje der. Helt annen opplevelse Anonymkode: 63807...a46 Uff,ikke bra.Var dette nå nylig?Hva var det du reagerte mest negativt på? Anonymkode: 13828...676 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiskegrateng Skrevet 5. oktober 2017 #10 Del Skrevet 5. oktober 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: God kjennskap. Ikke vær redd du. Det er noen bitre og rett ut slemme jordmødre der, men mange av disse jobber på storken, og en del på føden. Ville født på det som heter føde 2 om du får lov, det blir en vurdering i fht hva risikoen i ditt svangerskap er. Storken får du ikke lov å føde på med Risiko graviditet. Anonymkode: 69d21...02c For meg er det helt ufårståelig at det kan være sånn. Hva gjør de som får dem til å fremstå som bitre og slemme? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 5. oktober 2017 #11 Del Skrevet 5. oktober 2017 Jeg tror ganske sikkert at du ikke får føde på Storken med et risikosvangerskap. Jeg søkte meg til en slik avdeling i begge de forrige graviditetene, men fikk ikke føde der. Sist gang var grunnen at jeg var på offisiell overtid (12 dager over), så måtte føde på vanlig fødeavdeling selv om jeg og barnet hadde det bra. Så der er de nok ganske strenge mtp hvem som får føde på jordmorstyrte fødeavd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 5. oktober 2017 #12 Del Skrevet 5. oktober 2017 Eg fødte min første på føden 1 (trur eg). Vart i gangsatt, så eg fekk ikkje føde på storken, sjølv om eg ville. Er veldig fornøgd med KK, både som føde/barselkvinne på føden, og student på storken. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #13 Del Skrevet 5. oktober 2017 Jeg har bare positivt å si om min erfaring på kk. Født to barn der. Siste for 2 år siden. 😊 Med risikosvangerskap får du ikke lov å føde på storken. 😊 Anonymkode: bad97...cfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #14 Del Skrevet 5. oktober 2017 Jeg fødte på KK for 3 uker siden. De spurte om jeg ville prøve storken, og jeg takket ja. Etter å ha badet og jobbet meg gjennom rier der i fire timer med ekstremt tette rier spurte jm om jeg klarte mer. Jeg hadde da bare 4 cm åpning, og slet veldig. Jeg hadde nevnt at jeg ville ha epidural dersom jeg ikke hadde hatt noen fremgang. Jeg ble plassert i en rullestol og trillet til Føde 2. Det ventet de på meg. Jeg fikk epidural nesten med en gang. Fødselen opplevde jeg som veldig fint, selv med komplikasjoner og fult rom (10 personer på det meste). Etter fødsel fikk jeg barselplass på Storken. Der ble jeg i overkant av 3 døgn sammen med min mann. Vi fikk masse hjelp og støtte. Jordmødrene tok tillit med babyen ut noen timer to av nettene da vi var helt utslitt, begge to. Jeg opplevde både Føde 2 og Storken som veldig gode. Veldig greie folk, mye kunnskap, og en fin start på livet som foreldre Anonymkode: f3f18...c14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #15 Del Skrevet 5. oktober 2017 Det er sjelden det er så travelt på denne tiden av året - det er sommeren som er værst på KK Med risikosvangerskap blir du neppe tvunget til å være på Storken, snarere tvert i mot. Du blir nok heller tvunget til føden hvis du hadde ønsket Storken, siden Storken bare tar normale fødsler. Det er derfor noen tvinges til Storken når det er ekstremt trykk - for at risikosvangerskapene skal få være på føden Anonymkode: 40253...8fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #16 Del Skrevet 5. oktober 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er sjelden det er så travelt på denne tiden av året - det er sommeren som er værst på KK Med risikosvangerskap blir du neppe tvunget til å være på Storken, snarere tvert i mot. Du blir nok heller tvunget til føden hvis du hadde ønsket Storken, siden Storken bare tar normale fødsler. Det er derfor noen tvinges til Storken når det er ekstremt trykk - for at risikosvangerskapene skal få være på føden Anonymkode: 40253...8fa Ok.Har termin i starten av mars...Det er vel begynt å bli travelt der på den tiden kanskje? Anonymkode: 13828...676 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #17 Del Skrevet 5. oktober 2017 Jeg var veldig skeptisk til Haukeland og hadde egentlig bestemt meg for å føde på Voss da jeg fikk første barn for 1 år siden. Ombestemte meg i siste liten da vi fant ut at vi ikke ville ha så lang kjørevei på vinterstid. Var rimelig nervøs for Haukeland, men ble veldig positivt overrasket. KK ville egentlig legge meg inn på Storken, men da jeg ba om å få komme på føden pga av ønske om smertestillende fikk jeg lov til det. Der ble jeg tatt supergodt imot! Fikk tilbud om epidural nesten med en gang da jeg sa at jeg ønsket det, men ente faktisk opp med å føde uten smertestillende. Ut fra eget ønske og ikke press fra jordmor. Fikk veldig god oppfølging og ble godt ivaretatt de 3 dagene jeg var der. Anonymkode: ac42d...9a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #18 Del Skrevet 5. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ok.Har termin i starten av mars...Det er vel begynt å bli travelt der på den tiden kanskje? Anonymkode: 13828...676 Nei, de pleier å si at det er slutten av mai-slutten av august som er værst Anonymkode: 40253...8fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå