Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært syk eller borte fra jobben min før, men i morgen(eller idag, torsdag) kjenner jeg at jeg virkelig trenger et avbrekk. Sliter veldig med å sove. Jobber innen helsevesenet, så kan ringe nattevakt når som helst. Når bør jeg ringe og hva er en god unnskyldning? Blir det ikke rart å bare si "hei, jeg har fått omgangssyke så jeg kommer ikke på jobb i morgen"?

Anonymkode: f3ea0...fe3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Omgangssyke er utmerket! Da vil ingen! i nærheten for å sjekke om det er sant, og ingen! vil ha deg på jobb og du må være hjemme i 24 timer etter at du er frisk! God helg:laugh:

Anonymkode: f4d6f...30e

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omgangssyke er utmerket! Da vil ingen! i nærheten for å sjekke om det er sant, og ingen! vil ha deg på jobb og du må være hjemme i 24 timer etter at du er frisk! God helg:laugh:

Ja, tenkte at det må være en grei unnskyldning. MEN hvordan sier jeg det når jeg ringer? Jeg har aldri gjort dette før, omg:phaedra: Skal jeg bare si det rett ut, eller bør jeg si noe mer eller mindre??

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri vært syk eller borte fra jobben min før, men i morgen(eller idag, torsdag) kjenner jeg at jeg virkelig trenger et avbrekk. Sliter veldig med å sove. Jobber innen helsevesenet, så kan ringe nattevakt når som helst. Når bør jeg ringe og hva er en god unnskyldning? Blir det ikke rart å bare si "hei, jeg har fått omgangssyke så jeg kommer ikke på jobb i morgen"?

Du trenger egentlig ikke gå i detaljer. Bare si at du er dårlig og blir hjemme i dag. Arbeidsgiver har strengt tatt ikke noe med hvilken diagnose eller sykdom du har. 

Skrevet
Akkurat nå, stan skrev:

Du trenger egentlig ikke gå i detaljer. Bare si at du er dårlig og blir hjemme i dag. Arbeidsgiver har strengt tatt ikke noe med hvilken diagnose eller sykdom du har. 

Yes I know.. Men virker det ikke bedre å bare si at jeg har fått omgangssyka, enn at man bare er syk?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tenkte at det må være en grei unnskyldning. MEN hvordan sier jeg det når jeg ringer? Jeg har aldri gjort dette før, omg:phaedra: Skal jeg bare si det rett ut, eller bør jeg si noe mer eller mindre??

Jeg hadde bare ringt og sagt et eller annet ala: "Hei, jeg ville bare gi beskjed om at jeg ikke kan komme på jobbe i morgen, fordi jeg har blitt syk og det vil mest sannsynlig gjelde fredag også. Kan du gi beskjeden videre for meg?" (Hvis du tenkte ta det med nattevakta nå, som melder videre for deg). Så hadde jeg bare sagt at jeg trodde det var omgangssyke om hun som tar telefonen begynner å spørre sånn "Men går det bra med deg?" "Hva feiler det deg?" greier..og hvis det ble mye mas og ubehagelig å lyge hadde jeg sagt: "Jeg må legge på jeg, jeg må på toalettet igjen..":P

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bare ringt og sagt et eller annet ala: "Hei, jeg ville bare gi beskjed om at jeg ikke kan komme på jobbe i morgen, fordi jeg har blitt syk og det vil mest sannsynlig gjelde fredag også. Kan du gi beskjeden videre for meg?" (Hvis du tenkte ta det med nattevakta nå, som melder videre for deg). Så hadde jeg bare sagt at jeg trodde det var omgangssyke om hun som tar telefonen begynner å spørre sånn "Men går det bra med deg?" "Hva feiler det deg?" greier..og hvis det ble mye mas og ubehagelig å lyge hadde jeg sagt: "Jeg må legge på jeg, jeg må på toalettet igjen..":P

Haha, smart!

Skrevet

Meeen, hvordan er det hvis jeg bare sier "Hei, jeg har kastet opp og kommer nok ikke på jobb idag?"

Skrevet

....

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Yes I know.. Men virker det ikke bedre å bare si at jeg har fått omgangssyka, enn at man bare er syk?

Klart du kan si det om du vil. Jeg mente bare at om man av en eller annen grunn ikke ønsker å si det, så er det også greit. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke ringt meg inn syk hvis jeg ikke er det, men ved sykdom så sier jeg: "Jeg har blitt syk og kommer ikke på jobb i morgen. Det gjelder mest sannsynlig *sett inn dagen som passer* også, men det kan jeg komme tilbake til." Da får jeg "Å nei, masse god bedring" til svar, og samtalen avsluttes. Er jeg fortsatt syk dagen etter så sender jeg bare en melding om det.

Anonymkode: 86cd3...705

Skrevet

Egenmeldingsdager er ikke til for å brukes for at du trenger et avbrekk. Egenmeldingsdager er til for å brukes når man er syk.

Anonymkode: 20a73...b60

Skrevet

å si at du kaster opp når du ikke gjør det kan unødig bekymre kollegaer og pasienter som kan tro de er smittet. Det er en unødvendig løgn. Bare si du er syk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...