AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #1 Skrevet 4. oktober 2017 Men hvor er det greiest å bo mtp kortest mulig vei til byen? Er ikke særlig kjent i Oslo, så. Hva er de fineste og greieste stedene på Oslo vest å bo? Har tenkt på Frogner/Majorstuen Anonymkode: 7dcc7...9ba
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #2 Skrevet 4. oktober 2017 Hva mener du med "byen"? Og hva er "fine og greie steder"? Anonymkode: e37d5...d76 6
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med "byen"? Og hva er "fine og greie steder"? Anonymkode: e37d5...d76 Altså svært sentralt, da. Eller er alle steder på Oslo vest svært sentralt for sentrum? Fineste stedene på oslo vest Anonymkode: 7dcc7...9ba
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Altså svært sentralt, da. Eller er alle steder på Oslo vest svært sentralt for sentrum? Fineste stedene på oslo vest Anonymkode: 7dcc7...9ba Ja, men HVA er "fint"? Mener du fjongt? Noen vil synes "fint" er nær skog og mark, andre vil synes at "fint" er stille og rolig, noen vil synes "fint" er urbant og livlig. Jeg ville ikke vært så opptatt at det er nært den innerste sentrumskjernen, med mindre du må innom der omtrent daglig pga. jobb eller lignende. Anonymkode: e37d5...d76 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #6 Skrevet 4. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, men HVA er "fint"? Mener du fjongt? Noen vil synes "fint" er nær skog og mark, andre vil synes at "fint" er stille og rolig, noen vil synes "fint" er urbant og livlig. Jeg ville ikke vært så opptatt at det er nært den innerste sentrumskjernen, med mindre du må innom der omtrent daglig pga. jobb eller lignende. Anonymkode: e37d5...d76 Men er ikke oslo vest et stykke unna skog og mark, da? Hadde jo vært et pluss det ettersom jeg har en hund. Kanskje litt rolig ja, men ikke noe jeg absolutt må. Men greit å bo litt nært sentrum. Skal gå BI til neste år, men er ikke sikker på hvor langt unna det er Majorstuen feks. MÅ ikke være supernært, men jeg vil gjerne bo litt sentralt. Anonymkode: 7dcc7...9ba
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #7 Skrevet 4. oktober 2017 Innenfor ring 3 på vestsiden av Oslo? Anonymkode: a11b5...669
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #8 Skrevet 4. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men er ikke oslo vest et stykke unna skog og mark, da? Hadde jo vært et pluss det ettersom jeg har en hund. Kanskje litt rolig ja, men ikke noe jeg absolutt må. Men greit å bo litt nært sentrum. Skal gå BI til neste år, men er ikke sikker på hvor langt unna det er Majorstuen feks. MÅ ikke være supernært, men jeg vil gjerne bo litt sentralt. Anonymkode: 7dcc7...9ba Jeg prøver jo å spørre deg hva du mener med "fint". Dersom du skal gå på BI bør du se deg om etter noe i dét området. Nydalen, f.eks. Gode buss- og tbaneforbindelser, og nær skog. Du bør egentlig bare finne frem et kart og følte Akerselva og ringveiene. Anonymkode: e37d5...d76 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #9 Skrevet 4. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Innenfor ring 3 på vestsiden av Oslo? Anonymkode: a11b5...669 Som sagt er jeg ikke særlig kjent i Oslo, så vet ikke ha ring 3 vil si.. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøver jo å spørre deg hva du mener med "fint". Dersom du skal gå på BI bør du se deg om etter noe i dét området. Nydalen, f.eks. Gode buss- og tbaneforbindelser, og nær skog. Du bør egentlig bare finne frem et kart og følte Akerselva og ringveiene. Anonymkode: e37d5...d76 Hva mer skal jeg si om fint da? Ble kanskje feil å si "fint". Jeg vil bo på vestkanten, gjerne sentralt. Skjønner jo det, men hvor på Oslo vest kan jeg bo dersom jeg skal bo nær Nydalen? Er Nydalen på vestkanten? Anonymkode: 7dcc7...9ba
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #10 Skrevet 4. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Som sagt er jeg ikke særlig kjent i Oslo, så vet ikke ha ring 3 vil si.. Hva mer skal jeg si om fint da? Ble kanskje feil å si "fint". Jeg vil bo på vestkanten, gjerne sentralt. Skjønner jo det, men hvor på Oslo vest kan jeg bo dersom jeg skal bo nær Nydalen? Er Nydalen på vestkanten? Anonymkode: 7dcc7...9ba Hvorfor er du så opphengt i "vestkanten"? Vi kan ikke forklare deg hvor ting er i Oslo, du må selv se på et kart. Anonymkode: e37d5...d76 8
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #11 Skrevet 4. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du så opphengt i "vestkanten"? Vi kan ikke forklare deg hvor ting er i Oslo, du må selv se på et kart. Anonymkode: e37d5...d76 Fordi jeg vil bo på vestkanten, og har flere venner som bor der og sier det er en fin plass å bo. Må da være lov å spørre. Anonymkode: 7dcc7...9ba
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #12 Skrevet 4. oktober 2017 Majorstuen er sentralt, bare et tre tbane-stopp fra BI, og veldig nærme sentrum. Men det er jo ikke like "oslovest" som Smestad og holmenkollen, men de er ikke like sentrale. Anonymkode: 758a8...d86 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #13 Skrevet 4. oktober 2017 Fire t-banestopp!* Anonymkode: 758a8...d86
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #14 Skrevet 4. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Majorstuen er sentralt, bare et tre tbane-stopp fra BI, og veldig nærme sentrum. Men det er jo ikke like "oslovest" som Smestad og holmenkollen, men de er ikke like sentrale. Anonymkode: 758a8...d86 Takk! Har tenkt en del på Majorstuen Lenge til jeg flytter da, så har tid til å finne hva som er best. Men hvordan er frogner? Er det like langt unna BI? Anonymkode: 7dcc7...9ba
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #15 Skrevet 4. oktober 2017 Praktisk å bo langs t-banelinja. Majorstua feks. Kommer deg fort til Nydalen da. Anonymkode: 728c4...3d2 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #16 Skrevet 4. oktober 2017 4 minutes ago, AnonymBruker said: Takk! Har tenkt en del på Majorstuen Lenge til jeg flytter da, så har tid til å finne hva som er best. Men hvordan er frogner? Er det like langt unna BI? Syns du burde se på et kart jeg.. Da ser du hvor Majorstua, Nydalen og Frogner ligger i forhold til hverandre, hvor t-banestasjonene er og hvor Ring 2 og Ring 3 går. Lettere for deg å se der enn det er for oss å forklare hvis du ikke er noe kjent. Jeg har bodd på Frogner og syns det er veldig hyggelig der. Nå bor jeg på Bislett, hyggelig her og. Og det er det mange steder i Oslo, ikke kun på vestsiden. Ville vurdert områdene i nærheten av skolen, som Nydalen, Storo, Sandaker og Bjølsen. Trivelige steder. Anonymkode: 728c4...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #17 Skrevet 4. oktober 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk! Har tenkt en del på Majorstuen Lenge til jeg flytter da, så har tid til å finne hva som er best. Men hvordan er frogner? Er det like langt unna BI? Anonymkode: 7dcc7...9ba Jeg har lite erfaring med frogner, men jeg tror det kun er et par trikkestopp unna majorstuen. Blir jo relativt nærme, men litt stress å måtte ta både enten to busser(ca 20-35 minutter) eller både trikk og tbane som også kan være ca samme tid. Det er veldig fint, store fine bygninger, men leilighetene er ofte små og ganske dyre. Som personen over sier er det flere steder som er fine som ikke er vest. Jeg bor selv på storo nå og trives veldig godt der, og er bare en kort gåtur unna BI. Mangler bare de fine "praktfulle" bygningene. Anonymkode: 758a8...d86 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #18 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg ville valgt Frogner. Rolig og fint sted.... Gå daglige turer til Frognerparken og beføle statuene... Anonymkode: 10fc1...0e8
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #19 Skrevet 4. oktober 2017 I Nydalen er det en del nye leiligheter for studenter og blokker litt nedenfor også har du Storosenteret som er helt greit. På Bjølsen er det helt ok, begge stedene har vel 37 bussen ned til sentrum (som alltid er proppfull på vinteren pga alle studentene i området). Det går forresten t-bane fra Nydalen også. Men det er preget av å være studentområde og det er ikke noe særlig hyggelige cafeer og slikt som lenger nede i sentrum. Hvis jeg skulle bodd i Oslo igjen ville jeg enten bodd på Frogner/Bislett eller helt oppe i Vinderen/Røa området. Anonymkode: 79e2f...08f 1
funginger Skrevet 5. oktober 2017 #20 Skrevet 5. oktober 2017 St. Hanshaugen, der går bussen direkte opp til Nydalen. Personlig synes jeg Frogner er litt usentralt eller kronglete, men hver sin smak. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå