Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig glatt hår, typisk mange, fine tynne hår som mer eller mindre lever sitt eget liv. Uansett om jeg føner, krøller eller bruker rettetang så legger det seg ikke pent. Det er pent i en time eller så kanskje, men så forsvinner alt hold. Hvilke produkter kan jeg bruke for å få det til å holde litt bedre? Ender opp med at jeg bare samler alt i en strikk eller flette siden det å ha det løst bare blir plagsomt.

Nett, butikk eller frisør spiller ingen rolle.

Anonymkode: fc8a0...dc0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper tekstur spray hos frisøren, husker ikke hva den heter, mentol tippe det finnes mange :) spør hos frisøren?

Anonymkode: ddec3...77c

Skrevet

Bjørn Axén Texture and Volume Dry Spray er helt super til å gjøre håret mindre glatt. Jeg kjøper min på Kicks. :) 

Skrevet

Jeg har langt, tykt hår som er veldig glatt og tungt, og er avhengig av produkter selv om jeg bare skal ha det i en strikk - fordi strikken bare sklir ut og det ser tungt og flatt ut. Har prøvd mye forskjellig, også ting som ikke egner seg for langt hår - som f.eks. hårvoks med kraftig hold, som faktisk fungerer helt OK. Bruker aldri balsam, det er jo bare å tredoble problemet. 

Jeg leter også etter det "perfekte" produktet som gir håret både fylde og hold, både når det er løst og satt opp. Brukte tidligere OSIS style shifter som var veldig bra og duftet deilig, men den har gått ut av produksjon (?), får ihvertfall ikke tak i den lengre. 

Følger spent med her!

10 minutes ago, ^^Belle^^ said:

Bjørn Axén Texture and Volume Dry Spray er helt super til å gjøre håret mindre glatt. Jeg kjøper min på Kicks. :) 

Hvordan er denne for langt hår? Hvordan blir håret ditt når det blir mindre glatt?

Skrevet

I tillegg til tekstur foretrekker jeg litt volum. 

Bruker kun balsam i tuppene - uten balsam ser håret dødt ut og er vanskeligere å gre. 

Det mest effektive er saltvannsspray. Føner håret tørt. 2-3 pump mot røttene (løfter håret) og 2-3 pump i lengdene. Fønes deretter. Dette er viktig - ellers blir håret tungt/fett. 

Osis dust it er også en favoritt. Sammen med saltvannsspray eller alene. 

Den raskeste løsningen er tørrshampoo. 

Jeg har prøvd meg gjennom tekstursprayer, skum og alt som finnes på markedet. Og min fremste erfaring er at det som passer den ene ikke passer den neste... Så jeg ville prøvd meg frem. 

Anonymkode: 34963...b76

Skrevet
1 time siden, Gravity skrev:

Jeg har langt, tykt hår som er veldig glatt og tungt, og er avhengig av produkter selv om jeg bare skal ha det i en strikk - fordi strikken bare sklir ut og det ser tungt og flatt ut. Har prøvd mye forskjellig, også ting som ikke egner seg for langt hår - som f.eks. hårvoks med kraftig hold, som faktisk fungerer helt OK. Bruker aldri balsam, det er jo bare å tredoble problemet. 

Jeg leter også etter det "perfekte" produktet som gir håret både fylde og hold, både når det er løst og satt opp. Brukte tidligere OSIS style shifter som var veldig bra og duftet deilig, men den har gått ut av produksjon (?), får ihvertfall ikke tak i den lengre. 

Følger spent med her!

Hvordan er denne for langt hår? Hvordan blir håret ditt når det blir mindre glatt?

Jeg synes den er helt super for langt hår såvel som kort. Jeg har ikke utpreget tykt hår, men har mange tynne hårstrå som allikevel gjør at jeg har MYE hår, og det ser veldig tungt ut. 

Hm, hvordan skal jeg beskrive det...det blir mer trått (som jo bare er motsetningen til glatt *haha* )...hadde det vært hud så hadde jeg beskrevet det som mer ru om du skjønner. Det blir samtidig ikke så tungt, for slike puddersprayer gir volum. 

Et rent pudder kunne jo også vært tingen for deg, da! Osis Dust It er jo en klassiker, og noe som fungerer veldig godt. Minuset er at den er vanskelig å vaske ut igjen. Jeg er på utkikk etter både et nytt pudder og en ny pudderspray nå, siden Bjørn Axen sin ikke lukter godt, men jeg har fortsatt å bruke den fordi effekten er så sabla god!

Skrevet
2 hours ago, ^^Belle^^ said:

Jeg synes den er helt super for langt hår såvel som kort. Jeg har ikke utpreget tykt hår, men har mange tynne hårstrå som allikevel gjør at jeg har MYE hår, og det ser veldig tungt ut. 

Hm, hvordan skal jeg beskrive det...det blir mer trått (som jo bare er motsetningen til glatt *haha* )...hadde det vært hud så hadde jeg beskrevet det som mer ru om du skjønner. Det blir samtidig ikke så tungt, for slike puddersprayer gir volum. 

Et rent pudder kunne jo også vært tingen for deg, da! Osis Dust It er jo en klassiker, og noe som fungerer veldig godt. Minuset er at den er vanskelig å vaske ut igjen. Jeg er på utkikk etter både et nytt pudder og en ny pudderspray nå, siden Bjørn Axen sin ikke lukter godt, men jeg har fortsatt å bruke den fordi effekten er så sabla god!

Har ike prøvd Osis-pudderet, men har tenkt på det mange ganger. Kanskje jeg skal prøve :). Men hvordan er det vanskelig å vaske ut? Blir håret "støvete"/fett over tid?

Synd at Bjørn Axen-sprayen ikke lukter godt, jeg kunne godt tenke meg å prøve den, men må nesten ha litt god duft i håret :)

Skrevet
6 timer siden, Gravity skrev:

Har ike prøvd Osis-pudderet, men har tenkt på det mange ganger. Kanskje jeg skal prøve :). Men hvordan er det vanskelig å vaske ut? Blir håret "støvete"/fett over tid?

Synd at Bjørn Axen-sprayen ikke lukter godt, jeg kunne godt tenke meg å prøve den, men må nesten ha litt god duft i håret :)

Håret blir seigt på en måte. Ikke fett i det hele tatt, heller motsatt. Må ofte vaske det to runder med sjampo for å få ut alt. 

Frisøren min anbefalte å ha pudderet i litt fuktig hår ((spraye med fuktspray eller lignende) og så føne det inn. Det funker bra for mitt hår ihvertfall. 

Skrevet

Saltvannsspray?

Anonymkode: ffd75...e3a

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg elsker Oribe sin dry texturizing spray. Beste jeg har prøvd. Dessverre er den dyr og relativt udrøy. 

Anonymkode: e5c25...c3e

• Liker 1
Skrevet

Saltvannsspray og tørrsjampo fungerer på meg! Ville prøvd meg fram på produkter, da man har ulikt hår og ikke alt vil være bra på deg. Har prøvd dyrere varianter, men fant ut at det jeg får kjøpt billg på h&m er bra nok for meg! 

Skrevet

Bumble & bumble pret a powder. VELDIG drøyt i bruk og blir tekstur, men ikke så trått som med mange tørrsjampoer.

Anonymkode: f5e2a...1ba

Skrevet

Jeg har fått en ny favoritt. :hoppe: L'Oréal Professionnel Tecni Art Crepage de Chignon (puh) har minst like god effekt som Bjørn Axén-sprayen, men det beste er at den lukter veldig godt. Litt friskt noe, som forsvinner etter påføring.

Gjest JeSuisLouise
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker Oribe sin dry texturizing spray. Beste jeg har prøvd. Dessverre er den dyr og relativt udrøy. 

Anonymkode: e5c25...c3e

Elsker den jeg og! Og den lukter nydelig :) 

Skrevet

Jeg blander disse to:

https://nicebeauty.com/no/kms-hairplay-molding-paste-100-ml-ny.html?dfw_tracker=8513-21697&gclid=CjwKCAjw7MDPBRAFEiwAppdF9NNjBbTJ6gceKaIkbVPOlPaz5v9uDBUgqb30w2jgct30EEbs9JVgARoCdPEQAvD_BwE

https://stayhard.no/11898545/loreal/matt-messy-paste

Blander halvt om halvt i en tom boks. Bruker det i tørt hår, og mest i røtter og hodebunn.  Tar det i litt og litt til det kjennes ut som om håret er tykkere. 

Skrevet
På 11.10.2017 den 14.50, Gravity skrev:

Osis pudderet er ekkelt!!! Håret blir helt matt og tungt og ser og føles skittent ut. 

Skrevet
På 12.10.2017 den 20.09, Mystix skrev:

Er dette en side som man slipper å betale toll og moms på?

Hvis totalsummen er under 350 kr, betaler du ingen avgifter. Men porto må du betale. 

• 3 uker senere...
Skrevet
On 25.10.2017 at 6:52 PM, tirben said:

Osis pudderet er ekkelt!!! Håret blir helt matt og tungt og ser og føles skittent ut. 

Har prøvd det nå. Og ja, det er ikke bra. Det gir jo vanvittig hold, da, men håret kjennes ut som sprø lim, på en måte. Ser for meg at det hadde funket bra i en litt vill, kort frisyre - men jeg har. jo langt hår. Og det er ikke lett å verken påføre eller vaske ut etterpå. 
Synes ikke håret ser ille ut, da - men det blir veldig seigt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...