AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #1 Skrevet 4. oktober 2017 Er det viktigere enn karakterer? Hvorfor bør/bør man ikke ta utveksling? Anonymkode: 30866...6b7
Peonita Skrevet 4. oktober 2017 #2 Skrevet 4. oktober 2017 Finnes mange grunner både for og imot utveksling, og det kommer an på om det kan være relevant til yrkesretningen du velger. Personlig prioriterer jeg arbeidserfaringer.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Skrevet 4. oktober 2017 Begge jobbene jeg har hatt etter studiene, har vektlagt utvekslingen min høyt. Begge er arbeidsplasser med mye engelskspråklig kommunikasjon, og da teller det positivt med utveksling hvor jeg har brukt engelsk fagspråk. Men hos meg var utvekslingen også praktisk, hvor jeg var ute i felt og fikk arbeidserfaring i tillegg til hva jeg gjorde på universitet. Anonymkode: 1e69b...f23
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 14 minutter siden, Peonita skrev: Finnes mange grunner både for og imot utveksling, og det kommer an på om det kan være relevant til yrkesretningen du velger. Personlig prioriterer jeg arbeidserfaringer. Så en kassejobb på Rimi teller mer enn utveksling? Anonymkode: 30b85...37b
Peonita Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Så en kassejobb på Rimi teller mer enn utveksling? Anonymkode: 30b85...37b For min egen del så gjør det det ja.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #6 Skrevet 5. oktober 2017 Generelt sett teller det nok ikke mer enn karakterer, nei. Om det er utveksling på videregående det er snakk om teller det nok enda mindre. Anonymkode: ed59f...d94
Gjest Sisti Skrevet 5. oktober 2017 #7 Skrevet 5. oktober 2017 Ingen av intervjuene jeg dro på som nyutdannet brydde seg en pøkk om det.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #8 Skrevet 5. oktober 2017 Det vil nok avhenge veldig av hvor det er du søker. Om du søker til en stilling hvor ting er veldig Internasjonalt, kan det telle positivt, men om det ikke er det, vil det nok ikke bety allverdens. Det har ikke betydd noe i det hele tatt i mine jobber. Anonymkode: ffc3b...38e
Gjest KarlieK Skrevet 5. oktober 2017 #9 Skrevet 5. oktober 2017 Utveksling har alltid blitt dratt frem som noe positivt, og jeg har fått kommentar på at dette var med på å skille meg ut blant de andre søkerne. Jeg har alltid fått de jobbene jeg har søkt, men dette alene har selvfølgelig ikke vært grunnen.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #10 Skrevet 5. oktober 2017 30 minutter siden, KarlieK skrev: Utveksling har alltid blitt dratt frem som noe positivt, og jeg har fått kommentar på at dette var med på å skille meg ut blant de andre søkerne. Jeg har alltid fått de jobbene jeg har søkt, men dette alene har selvfølgelig ikke vært grunnen. Hva studerte du og hvor var du på utveksling? Anonymkode: 30866...6b7
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #11 Skrevet 5. oktober 2017 Bedrifter som bryr seg mye om utveksling er bedrifter som generelt ser etter noe ekstra - kule sommerjobber, frivillig verv, osv. De ønsker som regel å se at du har gjort noe mer enn å bare være student. Anonymkode: e9375...a24
Gjest Herr Heftig Skrevet 5. oktober 2017 #12 Skrevet 5. oktober 2017 Når det gjelder hva som er viktig på CV'en så varierer det veldig. De som ansetter har en preferanse for karakterer, arbeidserfaring, relevant arbeidserfaring, utveksling eller verv og sånt. Dette er gjerne det samme som vedkommende har mye av på CVen selv. Også er det slik at man får jo jobb et sted der sin CV har slått gjennom, og da forsterkes intrykket av at det er dette som er viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå