AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #1 Skrevet 4. oktober 2017 Hei! Jeg fikk beskjed i går om at noen hadde droppet ut av en tur til Afrika fra januar til mars og ønsker veldig gjerne bli med på den. Jeg jobber hver tredje helg fast og sa i fra til sjefen min i dag og spurte om det var mulig at de ansetter en midlertidig i min stilling. Hun sa hun skulle gjøre så godt hun kunne, men hvis det ikke går så velger jeg jobb fremfor tur selv om flere av mine venner mener jeg burde reise. Men altså hvor vanskelig kan det være å finne noen til å jobbe 4 helger i løpet av tre måneder? Sjefen sa jeg mest sannsynlig får reist men klarer ikke helt roe meg på det.. Hva mener dere? Kommer hun til å få ansatt noen midlertidig for meg? Takk for svar! Anonymkode: 4bfb7...d99
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #2 Skrevet 4. oktober 2017 Du jobber bare en helg i måneden? Hva slags utveksling er det snakk om, hvis du vil droppe det for en ekstrajobb? Anonymkode: ae2ad...abd
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Skrevet 4. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du jobber bare en helg i måneden? Hva slags utveksling er det snakk om, hvis du vil droppe det for en ekstrajobb? Anonymkode: ae2ad...abd Jeg jobber hver tredje helg bare, ja. Det er en praksisperiode i Tanzania ved sykepleiestudiet Anonymkode: 4bfb7...d99
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 Å få ansatt noen i et så kort vikariat med så få helger kan være utfordrende og skjer trolig ikke. Det som derimot er aktuelt er å få de andre på avdelingen til å ta ekstravakter, eller leie inn fra vikarbyrå for deg - det er jo en mulighet. Jeg tror dette ordner seg fint, men hvorfor velger du jobb over utveksling? Det er ikke verdt det. Anonymkode: 671b8...2f3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å få ansatt noen i et så kort vikariat med så få helger kan være utfordrende og skjer trolig ikke. Det som derimot er aktuelt er å få de andre på avdelingen til å ta ekstravakter, eller leie inn fra vikarbyrå for deg - det er jo en mulighet. Jeg tror dette ordner seg fint, men hvorfor velger du jobb over utveksling? Det er ikke verdt det. Anonymkode: 671b8...2f3 Har du lyst til å lese HI en gang til? Anonymkode: 4bfb7...d99
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #6 Skrevet 4. oktober 2017 Er det ikke da bedre for deg å ta en jobb i tanzania? Da får du jo en erfaring videre, og kanskje bedre stilling når du er tilbake? På cv'en din vil det jo se veldig bra ut. Jeg skjønner greia hvis du er student og trenger jobb ved siden av,men hva slags jobb er det isåfall snakk om? Anonymkode: ae2ad...abd
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #7 Skrevet 4. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke da bedre for deg å ta en jobb i tanzania? Da får du jo en erfaring videre, og kanskje bedre stilling når du er tilbake? På cv'en din vil det jo se veldig bra ut. Jeg skjønner greia hvis du er student og trenger jobb ved siden av,men hva slags jobb er det isåfall snakk om? Anonymkode: ae2ad...abd Jeg er student ja. Og jobben jeg har nå er drømmejobben min så det er uaktuelt å slutte i den. Jeg bare håper egentlig at sjefen får ordna noe for jeg kunne gjerne tenkt meg å dra. Anonymkode: 4bfb7...d99
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #8 Skrevet 4. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du lyst til å lese HI en gang til? Anonymkode: 4bfb7...d99 Har nå gjort det, ser ikke hva du mener? Anonymkode: 671b8...2f3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #9 Skrevet 4. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har nå gjort det, ser ikke hva du mener? Anonymkode: 671b8...2f3 "men hvis det ikke går så velger jeg jobb fremfor tur" Anonymkode: 4bfb7...d99
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #10 Skrevet 4. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: "men hvis det ikke går så velger jeg jobb fremfor tur" Anonymkode: 4bfb7...d99 Herregud glem det. Jeg som leste feil. Sorryyy! Men dette er drømmejobben. Derfor Anonymkode: 4bfb7...d99
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #11 Skrevet 4. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er student ja. Og jobben jeg har nå er drømmejobben min så det er uaktuelt å slutte i den. Jeg bare håper egentlig at sjefen får ordna noe for jeg kunne gjerne tenkt meg å dra. Anonymkode: 4bfb7...d99 Skjønner deg veldig godt. Kjenner mange som drar til tanzania, og de angrer virkelig ikke. Men hvorfor er det ikke mulig at noen av kollegaene dine tar vaktene dine? Anonymkode: ae2ad...abd
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #12 Skrevet 4. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skjønner deg veldig godt. Kjenner mange som drar til tanzania, og de angrer virkelig ikke. Men hvorfor er det ikke mulig at noen av kollegaene dine tar vaktene dine? Anonymkode: ae2ad...abd Jeg vet ikke.. tenker at sjefen klarer å ordne noe sånt for meg egentlig. Det er jo ikke mange helgene Anonymkode: 4bfb7...d99
H80 Skrevet 4. oktober 2017 #13 Skrevet 4. oktober 2017 5 minutes ago, AnonymBruker said: Er det ikke da bedre for deg å ta en jobb i tanzania? Da får du jo en erfaring videre, og kanskje bedre stilling når du er tilbake? Anonymkode: ae2ad...abd Det er ikke bare å "ta seg en jobb" i et land utenfor EU/EØS. I de aller fleste land trenger man arbeidstillatelse, og det er det veldig få som får, med mindre de innehar spesialkompetanse som landet trenger og ikke har tilgang til blant egne borgere. På samme måte er det omtrent umulig for en utlending fra utenfor EØS å få arbeidstillatelse i Norge.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #14 Skrevet 4. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke.. tenker at sjefen klarer å ordne noe sånt for meg egentlig. Det er jo ikke mange helgene Anonymkode: 4bfb7...d99 Sjefen skjønner at dette er bra for deg. Og du vil jo få noe som er gull verdt på CV. Sjefer vil jo alltid at de ansatte skal utvikle seg, med mindre de er redd for å miste deg pga det. Men her virker sjefen positiv, og det er mye tid igjen. Dette går nok bra, jeg er helt sikker på at hun finner en løsning:) Anonymkode: ae2ad...abd
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #15 Skrevet 4. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sjefen skjønner at dette er bra for deg. Og du vil jo få noe som er gull verdt på CV. Sjefer vil jo alltid at de ansatte skal utvikle seg, med mindre de er redd for å miste deg pga det. Men her virker sjefen positiv, og det er mye tid igjen. Dette går nok bra, jeg er helt sikker på at hun finner en løsning:) Anonymkode: ae2ad...abd Ja. Ho sa ho skulle ha et svar i løpet av måneden men jeg har allerede sagt at jeg blir med på tur, så føler meg slem hvis jeg ender opp med å droppe turen.. Men det hadde skjedd denne måneden så de hadde i så fall hatt god tid til å eventuelt finne en ny som skal være med Anonymkode: 4bfb7...d99
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #16 Skrevet 4. oktober 2017 2 minutter siden, H80 skrev: Det er ikke bare å "ta seg en jobb" i et land utenfor EU/EØS. I de aller fleste land trenger man arbeidstillatelse, og det er det veldig få som får, med mindre de innehar spesialkompetanse som landet trenger og ikke har tilgang til blant egne borgere. På samme måte er det omtrent umulig for en utlending fra utenfor EØS å få arbeidstillatelse i Norge. Herregud, jeg mente "ta den jobben i tanzania" Anonymkode: ae2ad...abd
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #17 Skrevet 4. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja. Ho sa ho skulle ha et svar i løpet av måneden men jeg har allerede sagt at jeg blir med på tur, så føler meg slem hvis jeg ender opp med å droppe turen.. Men det hadde skjedd denne måneden så de hadde i så fall hatt god tid til å eventuelt finne en ny som skal være med Anonymkode: 4bfb7...d99 Ja, men tror du bare må roe deg ned, tenke på noe helt annet. Nå vet du ikke! Du har bra jobb og studier her, og du har utveksling i tanzania. Begge deler er jo flott. Det er jo faktisk bare positive scenarioer i livet ditt! Du er kjempe heldig! Be med ei venninne på en bedre middag og et par drinket på byen/kino, så får du nok litt perspektiv:) Anonymkode: ae2ad...abd
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #18 Skrevet 4. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, men tror du bare må roe deg ned, tenke på noe helt annet. Nå vet du ikke! Du har bra jobb og studier her, og du har utveksling i tanzania. Begge deler er jo flott. Det er jo faktisk bare positive scenarioer i livet ditt! Du er kjempe heldig! Be med ei venninne på en bedre middag og et par drinket på byen/kino, så får du nok litt perspektiv:) Anonymkode: ae2ad...abd Joa, men hvis ikke ting ordner seg må jeg enten skuffe sjefen eller turleder x) Blir stressa av tanken Anonymkode: 4bfb7...d99
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #19 Skrevet 4. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men tror du bare må roe deg ned, tenke på noe helt annet. Nå vet du ikke! Du har bra jobb og studier her, og du har utveksling i tanzania. Begge deler er jo flott. Det er jo faktisk bare positive scenarioer i livet ditt! Du er kjempe heldig! Be med ei venninne på en bedre middag og et par drinket på byen/kino, så får du nok litt perspektiv:) Anonymkode: ae2ad...abd Herregud. Jeg er så teit. Du har helt rett. Ordner seg alltid på et vis. Takk for det, snille fremmed Anonymkode: 4bfb7...d99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå