AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #1 Skrevet 4. oktober 2017 Noen som har hatt et mastercard før? Jeg har ett coop mastercard. Grensen var på 10 000 kr, er nå på rundt 7000 kr. Har brukt den litt, ikke så alt for mye. Jeg ønsker ikke å bruke eller ha coop mastercard lengre. Kan jeg bare klippe det i stykker? Det er flere måneder siden sist jeg brukte den. Eller må jeg si den opp først? Isåfall.. hvordan? Finner null informasjon om dette. Alle regninger er betalt. Så det er sagt. Anonymkode: 4d31c...3f4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #2 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg har etterhvert funnet ut at kredittkort ikke er noe for meg da jeg ikke bruker dem på den smarte måten.🙄 Har klippet i stykker flere. Men på det siste overførte jeg bare fra kredittkortkontoen til forbrukskonto og brukte pengene. Så jeg var like langt. Ringte banken og sa de måtte sperre kontoen. Så de avsluttet den slik at jeg ikke kunne overføre mer. Nå er jeg straks ferdig med nedbetalingen.👍 Anonymkode: bc047...649
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg har heldigvis ikke gått på noen smell enda. Men føler det er en unødvendig risiko. Da det er lett å glemme å betale til rett tid. Kan jeg bare klippe det da? ts Anonymkode: 4d31c...3f4 1
alli634 Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 Bare husk å avslutte kontoen hos coop, i tilfelle det er årsavgift på det
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 Akkurat nå, alli634 skrev: Bare husk å avslutte kontoen hos coop, i tilfelle det er årsavgift på det Vil bare avslutte mastercardet, ikke medlemskapet. Anonymkode: 4d31c...3f4
_popcorn_ Skrevet 4. oktober 2017 #6 Skrevet 4. oktober 2017 Du kan klippe det ja, men det vil fortsatt stå registrert ett mastercard med kredittgrense 10 000 på deg. Dette vil eventuelt trekke ned framtidige lån, da det regnes som at du har 10 000 i lån, selv om du har betalt ned alt på det. 1
alli634 Skrevet 4. oktober 2017 #7 Skrevet 4. oktober 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil bare avslutte mastercardet, ikke medlemskapet. Anonymkode: 4d31c...3f4 Ja, mente mastercardkontoen, vet ikke om coop har årsavgift på kortet sitt
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #8 Skrevet 4. oktober 2017 7 minutter siden, _popcorn_ skrev: Du kan klippe det ja, men det vil fortsatt stå registrert ett mastercard med kredittgrense 10 000 på deg. Dette vil eventuelt trekke ned framtidige lån, da det regnes som at du har 10 000 i lån, selv om du har betalt ned alt på det. Det høres da fryktelig rart ut. Har du en kilde på dette? Anonymkode: 20e2c...45d 2
_popcorn_ Skrevet 4. oktober 2017 #9 Skrevet 4. oktober 2017 2 minutes ago, AnonymBruker said: Det høres da fryktelig rart ut. Har du en kilde på dette? Anonymkode: 20e2c...45d Kredittrammen er 10 000, og er en del av den totale gjeldsbelastningen. https://www.finansportalen.no/andre-valg/artikler/verdt-a-vite-om-boliglan/"Hvor mye skylder du fra før Hvor mye gjeld du har fra før avgjør hvor mye av betalingsevnen din som allerede er “brukt opp”. I kredittvurderingen tar banken hensyn til din samlede gjeldsbelastning, det vil si all gjeld du har fra før i form av kreditter (kredittramme kredittkort, kontokreditter osv.), studielån, forbrukslån, billån og lignende." Har det samme for øvrig muntlig fra både rådgiver i DNB, Nordea og Gjensidige fra jeg selv skulle ha boliglån.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #10 Skrevet 4. oktober 2017 30 minutter siden, _popcorn_ skrev: Du kan klippe det ja, men det vil fortsatt stå registrert ett mastercard med kredittgrense 10 000 på deg. Dette vil eventuelt trekke ned framtidige lån, da det regnes som at du har 10 000 i lån, selv om du har betalt ned alt på det. Kan jeg få "fjernet" dette? Hvis jeg avslutter det?.. har ingen lån fra før. Dette er nytt for meg. ts Anonymkode: 4d31c...3f4
_popcorn_ Skrevet 4. oktober 2017 #11 Skrevet 4. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Kan jeg få "fjernet" dette? Hvis jeg avslutter det?.. har ingen lån fra før. Dette er nytt for meg. ts Anonymkode: 4d31c...3f4 Om du sier opp kortet vil det bli borte ja, for da har du ikke den kredittrammen Er ikke helt sikker på hvordan det er å si opp kredittkort hvor du har litt gjeld da, det har jeg ikke prøvd selv. Men tar du kontakt med dem, så får du nok kjapt svar på hvordan det er. Tenker at enten får du regning nå på "restbeløpet", eller så kan du klippe kortet nå, betale ned gjelden, og så si opp.
ajarRun Skrevet 4. oktober 2017 #12 Skrevet 4. oktober 2017 34 minutter siden, _popcorn_ skrev: Du kan klippe det ja, men det vil fortsatt stå registrert ett mastercard med kredittgrense 10 000 på deg. Dette vil eventuelt trekke ned framtidige lån, da det regnes som at du har 10 000 i lån, selv om du har betalt ned alt på det. Dette er bare tull. Det finnes ikke noe gjeldsregister i Norge.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #13 Skrevet 5. oktober 2017 9 timer siden, _popcorn_ skrev: Du kan klippe det ja, men det vil fortsatt stå registrert ett mastercard med kredittgrense 10 000 på deg. Dette vil eventuelt trekke ned framtidige lån, da det regnes som at du har 10 000 i lån, selv om du har betalt ned alt på det. Dette er ikke riktig. Anonymkode: 31fe1...e14 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #14 Skrevet 5. oktober 2017 Håper det ikke stemmer. Det høres litt feil ut. Dersom jeg har en ubetalt regning også betaler jeg den aldri. Da blir det registrert som gjeld. Men selve kredittkortet, uavhengig av kredittgrense.. det høres helt feil ut. Det er jo ingen automatikk i at har man kredittkort så får man gjeld. Dersom du bruker kortet feil, da er du i fare for å pådra deg en stor gjeld. Brukes det riktig så er det ingen fare. ts Anonymkode: 4d31c...3f4
dyptvann Skrevet 5. oktober 2017 #15 Skrevet 5. oktober 2017 Til dere skeptikere om gjeldsregister. Det kommer en ny lov med ikrafttredelse 1. november d.å. som åpner for et register der all usikret gjeld blir oppført. Dette registeret registrer også innvilget kreditt selv om kreditten er ubenyttet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå