Gå til innhold

Katten min er bare redd for meg

Anbefalte innlegg

Vi har en pus som er 14 mnd nå. Fikk ham da han var 12 uker. Da vi hentet ham løp han og gjemte seg. Broren derimot stormet mot oss for å leke. Fikk ham såvidt med oss. Siden den gang har han vært redd for alt. Kan fortsatt ikke gå bort til ham og løfte ham opp, han løper avgårde så fort vi nærmer oss. Skal sies at vi har to barn, men han er sånn når de har lagt seg også. 

Hvis han får bestemme selv så hopper han gjerne opp på meg for å kose når jeg ligger i sofaen  med teppe på meg. Da kan han ligge og male og kose lenge. Men det et kun hvis jeg ligger rett ut. 

Det toppet seg da vi kastrerte ham, chipset og vaksinerte på 1 dyrlegebesøk. Etter dette nekter han reisebur et og og freaker fullstendig ut. Klorte og beit mannen min og meg til blods i 30 min før vi endte opp med å ta ham på fanget da vi skulle på kattepensjonat i påsken. Han beit innehaveren gjennom tykk hanske, så nå er vi nesten bannlyst der. 

Han er aldri aggressiv, veldig snill, bare utrolig sky. Føler vi har prøvd alt nå så trenger tips. Har vurdert en katt til som er snill med barn og kosete. Kanskje den kan gjøre at han roer seg? Er iallefall ikke noe gøy å ha en katt som omtrent alltid er ute og som vi ikke kan håndtere i det hele tatt når han et inne. 

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1138684-katten-min-er-bare-redd-for-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trikset er å gi katten tid så den kan komme selv, og å ta denne til veterinæren var ikke noe sjakktrekk, da ble den bare mere traumatisert.

Anonymkode: 5842b...fbb

Var jo nødt til å ta den til veterinæren. Han måtte jo vaksineres, kastreres og chippes. Ble som sagt redd for reisebur etter dette, så noe må ha skjedd hos dyrlegen som sitter i fortsatt. 

Får bare fortsette å gi han tid, men mistenker at han aldri blir noe bedre 

Har også en veldig sky katt og har fått råd om å holde hånd ut med en snop i og i det katten snuser på hånden så slipper du snopen. Dette for å lære katten å ikke være redd for hender,  som de kan bli redd for av å ha blitt løftet og fanget i bur etc. :) det er nok forskjellig hvor lett kattene tar til mennesker, så hvis dere vil ha en kosekatt kan det være en ide å få en til i tillegg så dere slipper å vente på at den andre skal bli kosete. Det kan jo ta tid og er ikke garantert å skje. 

Anonymkode: 29581...3c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...