Gjest NotNaomi Skrevet 4. oktober 2017 #1 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg lurer på følgende: Hva liker du ved din egen kultur,og hva liker du ved den norske? Fortell hvor du kommer fra,og gjerne alder og kjønn,men det er ikke såå viktig :-) Ville blitt så glad for svar
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #2 Skrevet 4. oktober 2017 Asiaadoptert. Kom til Norge som baby på 70- tallet. Føler meg bare norsk og har ingen tilknytning til Korea. Anonymkode: 673bd...4cc 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Skrevet 4. oktober 2017 Er islandsk kvinne, har bodd her i mange år nå. Jeg trives veldig godt i Norge og selvom jeg identifiserer meg som islending (og ikke som nordmann), opplever jeg meg ikke lenger som "utlending" her. Islendinger og nordmenn er rett og slett ganske like folkeslag. Synes det norske samfunnet er kanskje litt mer "ordentlig" enn det islandske, spesielt tatt i betraktning all den satans korrupsjonen i politikken hjemme. Det er f*** meg ikke lett å få til en bra fungerende regjering i et land med 330000 innbyggere.. 😣 Men jeg liker all den kreative flyten på Island og at omtrent "alle" er i et band eller skriver en bok eller driver med kunst (litt satt på spissen, men men.. 😊) Er veldig glad i landet mitt (og Norge også!) ❤️ Anonymkode: 8dcf9...cbe 6
Gjest NotNaomi Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er islandsk kvinne, har bodd her i mange år nå. Jeg trives veldig godt i Norge og selvom jeg identifiserer meg som islending (og ikke som nordmann), opplever jeg meg ikke lenger som "utlending" her. Islendinger og nordmenn er rett og slett ganske like folkeslag. Synes det norske samfunnet er kanskje litt mer "ordentlig" enn det islandske, spesielt tatt i betraktning all den satans korrupsjonen i politikken hjemme. Det er f*** meg ikke lett å få til en bra fungerende regjering i et land med 330000 innbyggere.. 😣 Men jeg liker all den kreative flyten på Island og at omtrent "alle" er i et band eller skriver en bok eller driver med kunst (litt satt på spissen, men men.. 😊) Er veldig glad i landet mitt (og Norge også!) ❤️ Anonymkode: 8dcf9...cbe Takk for interessant svar! Så kult med det kreative aspektet. Har aldri tenkt over det med politikken. Jeg har alltid tenkt at islendinger er tøffere og mer utadvendte enn nordmenn. At de ikke lar seg pille på nesa liksom :-D tenker vel det fordi de (re)bor "villere"til på ei øy i havet liksom :-D
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 De fleste innvandrene er nok skremt bort fra KG. Anonymkode: f34cd...728 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #6 Skrevet 4. oktober 2017 Hva liker du ved din egen kultur: At familien er så sammensveiset, ikke minst store familier og kjærligheten mellom alle. + maten er himmelsk haha! hva liker du ved den norske?: Poteter og kjøttboller! Fortell hvor du kommer fra,og gjerne alder og kjønn: Jente, 18 og født og oppvokst i Norge, men foreldre fra pakistan. Anonymkode: 8f0cd...ce1 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #7 Skrevet 4. oktober 2017 Tungur knivur. þessi knivur au að vera tungur! M-mm, tungur knivur. Anonymkode: 4d169...69a
Gjest NotNaomi Skrevet 4. oktober 2017 #8 Skrevet 4. oktober 2017 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva liker du ved din egen kultur: At familien er så sammensveiset, ikke minst store familier og kjærligheten mellom alle. + maten er himmelsk haha! hva liker du ved den norske?: Poteter og kjøttboller! Fortell hvor du kommer fra,og gjerne alder og kjønn: Jente, 18 og født og oppvokst i Norge, men foreldre fra pakistan. Anonymkode: 8f0cd...ce1 Takk for svar :-) jeg skjønner godt det med familie! Veldig godt også. Jeg har dessverre ikke spist pakistansk mat! Skal prøve det :-)
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #9 Skrevet 5. oktober 2017 14 timer siden, NotNaomi skrev: Takk for svar :-) jeg skjønner godt det med familie! Veldig godt også. Jeg har dessverre ikke spist pakistansk mat! Skal prøve det :-) Pakistansk mat er egentlig mye av det samme som indisk mat. Har du spist indisk, så har du smakt pakistansk også i samme sleng! Anonymkode: 8f0cd...ce1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #10 Skrevet 5. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Pakistansk mat er egentlig mye av det samme som indisk mat. Har du spist indisk, så har du smakt pakistansk også i samme sleng! Anonymkode: 8f0cd...ce1 Kanskje har noe å gjøre med at Pakistan egentlig er en del av India, bare at muslimene ville bryte ut av landet og skape en egen stat? Anonymkode: 4d169...69a
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #11 Skrevet 5. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje har noe å gjøre med at Pakistan egentlig er en del av India, bare at muslimene ville bryte ut av landet og skape en egen stat? Anonymkode: 4d169...69a Jepp. Anonymkode: 8f0cd...ce1
GLADIATORE Skrevet 5. oktober 2017 #12 Skrevet 5. oktober 2017 På 04.10.2017 den 21.15, NotNaomi skrev: Jeg lurer på følgende: Hva liker du ved din egen kultur,og hva liker du ved den norske? Fortell hvor du kommer fra,og gjerne alder og kjønn,men det er ikke såå viktig :-) Ville blitt så glad for svar Du spør mange som har bodd i Norge mesteparten av livet sitt. Da kan det virke feil å ta for gitt at de ikke ser på den norske kulturen som også sin egen;) Kom til Norge som 7-åring. Fra Brooklyn. Tenker ikke mye på forskjellene. Men nå var jeg sikkert ikke i den gruppen du var mest interessert i å høre i fra:)
HalldirV2 Skrevet 5. oktober 2017 #13 Skrevet 5. oktober 2017 På 4.10.2017 den 21.30, AnonymBruker skrev: Er islandsk kvinne, har bodd her i mange år nå. Jeg trives veldig godt i Norge og selvom jeg identifiserer meg som islending (og ikke som nordmann), opplever jeg meg ikke lenger som "utlending" her. Islendinger og nordmenn er rett og slett ganske like folkeslag. Synes det norske samfunnet er kanskje litt mer "ordentlig" enn det islandske, spesielt tatt i betraktning all den satans korrupsjonen i politikken hjemme. Det er f*** meg ikke lett å få til en bra fungerende regjering i et land med 330000 innbyggere.. 😣 Men jeg liker all den kreative flyten på Island og at omtrent "alle" er i et band eller skriver en bok eller driver med kunst (litt satt på spissen, men men.. 😊) Er veldig glad i landet mitt (og Norge også!) ❤️ Anonymkode: 8dcf9...cbe At vi er like folkeslag er vel ganske innlysende ettersom vi er det samme folkeslaget, tross alt her dere kommer fra. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #14 Skrevet 5. oktober 2017 Kurder, kom hit som barn sammen med familien Elsker kulturen min for hvor fargerik den er, den evige optimismen og en sabla bra sammensveiset familie. Elsker den norske kulturen for respekt for privatlivet, helsesystemet og forholdet til naturen. Anonymkode: ecea4...0e5 9
Gjest NotNaomi Skrevet 6. oktober 2017 #15 Skrevet 6. oktober 2017 10 timer siden, GLADIATORE skrev: Du spør mange som har bodd i Norge mesteparten av livet sitt. Da kan det virke feil å ta for gitt at de ikke ser på den norske kulturen som også sin egen;) Kom til Norge som 7-åring. Fra Brooklyn. Tenker ikke mye på forskjellene. Men nå var jeg sikkert ikke i den gruppen du var mest interessert i å høre i fra:) Jo,alle :-) ser den,men mange tar jo med seg tradisjoner osv fra opprinnelselsandet til familie og slekt :-)
Gjest NotNaomi Skrevet 6. oktober 2017 #16 Skrevet 6. oktober 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Kurder, kom hit som barn sammen med familien Elsker kulturen min for hvor fargerik den er, den evige optimismen og en sabla bra sammensveiset familie. Elsker den norske kulturen for respekt for privatlivet, helsesystemet og forholdet til naturen. Anonymkode: ecea4...0e5 Takk for svar! Så bra med den optimismen! Del videre,hehe. Og dette med sammensveiset familie går igjen. Det er så bra! Fint å se hva du liker med norske også :-)
Gjest NotNaomi Skrevet 6. oktober 2017 #17 Skrevet 6. oktober 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Pakistansk mat er egentlig mye av det samme som indisk mat. Har du spist indisk, så har du smakt pakistansk også i samme sleng! Anonymkode: 8f0cd...ce1 Mye karri? :-)
Gjest Daryl Dixon Skrevet 6. oktober 2017 #18 Skrevet 6. oktober 2017 31 år, født og delvis oppvokst i Irland. Det beste er det sosiale, irske folk er veldig hyggelige og snakker med fremmede som om de skulle kjent hverandre i 20 år. Og humoristiske. Må nevne øl og natur og. Det beste med norge har jeg litt problemer med å velge, må jo nenvne maten. Det er forskjell, men alikevell ikke gedigene forskjeller, jeg er mye i begge land så for meg flyter det litt mer om hverandre.
Gjest NotNaomi Skrevet 6. oktober 2017 #19 Skrevet 6. oktober 2017 3 timer siden, Daryl Dixon skrev: 31 år, født og delvis oppvokst i Irland. Det beste er det sosiale, irske folk er veldig hyggelige og snakker med fremmede som om de skulle kjent hverandre i 20 år. Og humoristiske. Må nevne øl og natur og. Det beste med norge har jeg litt problemer med å velge, må jo nenvne maten. Det er forskjell, men alikevell ikke gedigene forskjeller, jeg er mye i begge land så for meg flyter det litt mer om hverandre. Irland :-) hjemlandet til Oscar Wilde <3 har vært der en del. Det du skriver om at de er humoristiske,-det kan jeg underskrive på. Vakker natur også! Hyggelig å se at du liker norsk mat! En som nevnte kjøttboller og poteter tidligere i tråden. Jeg blir så glad når andre liker norsk mat jeg. For alt annet virker (og er vel også) mer spennande. Men norsk mat er ærlig. Ikke mye krydder og andre eksklusivt tilbehør,så er stolt når andre syns vår mat tross alt er god! Takk for svar :-)
Gjest Daryl Dixon Skrevet 6. oktober 2017 #20 Skrevet 6. oktober 2017 6 timer siden, NotNaomi skrev: Irland :-) hjemlandet til Oscar Wilde <3 har vært der en del. Det du skriver om at de er humoristiske,-det kan jeg underskrive på. Vakker natur også! Hyggelig å se at du liker norsk mat! En som nevnte kjøttboller og poteter tidligere i tråden. Jeg blir så glad når andre liker norsk mat jeg. For alt annet virker (og er vel også) mer spennande. Men norsk mat er ærlig. Ikke mye krydder og andre eksklusivt tilbehør,så er stolt når andre syns vår mat tross alt er god! Takk for svar :-) Finnes det noe mer spennende enn rakfisk da?? 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå