Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal få et tilbud om fortsettelse av en forsikring etter å ha bytta jobb og et av feltene som skal fylles ut er årslønn. Tipper de vil vite det for å gi en høyere forsikringspremie hvis man har høy inntekt. Derfor har jeg løyet litt på inntekten min og fylt inn den gamle lønna. Men har de egentlig rett på å vite det? Det ligger jo ikke offentlig noe sted. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutes ago, lady90 said:

Jeg skal få et tilbud om fortsettelse av en forsikring etter å ha bytta jobb og et av feltene som skal fylles ut er årslønn. Tipper de vil vite det for å gi en høyere forsikringspremie hvis man har høy inntekt. Derfor har jeg løyet litt på inntekten min og fylt inn den gamle lønna. Men har de egentlig rett på å vite det? Det ligger jo ikke offentlig noe sted. 

Høyere lønn gir ofte billigere forsikringer. 

Anonymkode: 991e5...a50

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høyere lønn gir ofte billigere forsikringer. 

Hvorfor det? 

Skrevet

Skaderisiko. 
Det kommer selvfølgelig litt an på hvilken forsikring det er snakk om da. 
Yngre og barnefamilier får ofte dyrere forsikring på innbo, da det er større skaderisiko. 
Folk uten utdanning får ofte høyere uføreforsikring: https://www.dn.no/privat/privatokonomi/2014/01/30/lav-utdanning-hoyere-pris
Husker ikke hvor, men fant en artikkel for en stund siden, som viser at statistisk sett har folk med høyere utdanning mindre skader på både seg selv og boliger, derav billigere forsikringer. 
I forhold til en del forsikringer vil lønnen være med å avgjøre hva du eventuelt får utbetalt igjen. 

Du kan også bli ansett som en potensielt god kunde med høyere lønn, derav kan det gis rabatter for å få deg til å flytte over/tegne flere forsikringer. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...