AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #1 Del Skrevet 4. oktober 2017 Jeg jobbet for en bedrift i 11 måneder nå. Startet først i 20 % stilling også videre til 60 %. I løpet av hele den tiden så har jeg vært syk i 6-7 dager. Og brukt ca 6/7 egenmeldinger. I 20 % stilling så er det 3 egenmeldinger og tre i 60 %. Jeg hadde også fått en førstegang tilsnakking angående førsentkomming, men det var lenge siden og jeg kom aldri sent etter det. Kan jeg få sparken pga det? Hvor mange sånne egenmeldinger man kan bruke? Anonymkode: b79f7...8a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 4. oktober 2017 #2 Del Skrevet 4. oktober 2017 https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/Relatert+informasjon/egenmelding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Del Skrevet 4. oktober 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet for en bedrift i 11 måneder nå. Startet først i 20 % stilling også videre til 60 %. I løpet av hele den tiden så har jeg vært syk i 6-7 dager. Og brukt ca 6/7 egenmeldinger. I 20 % stilling så er det 3 egenmeldinger og tre i 60 %. Jeg hadde også fått en førstegang tilsnakking angående førsentkomming, men det var lenge siden og jeg kom aldri sent etter det. Kan jeg få sparken pga det? Hvor mange sånne egenmeldinger man kan bruke? Anonymkode: b79f7...8a6 6-7 egenmeldinger? Du har 3 i løpet av et år. Anonymkode: 9da02...8be 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 4. oktober 2017 #4 Del Skrevet 4. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 6-7 egenmeldinger? Du har 3 i løpet av et år. Anonymkode: 9da02...8be Nei, man har 12 eller 24. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #5 Del Skrevet 4. oktober 2017 Enkelte bedrifter har 24 dager i året. Der jeg jobber kan vi være hjemme i 8 dager uten sykmelding. Da brukes egenmelding. Anonymkode: e0cfe...19c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #6 Del Skrevet 5. oktober 2017 Neste gang bør du kontakte lege. Man har 4 egenmelding i løpet av året så vidt jeg husker, så det er litt på kanten å bruke mer enn dette. Om det er helt greit får leder så er det selvsagt ok, men hvis forholdet til ledelsen allerede skurrer litt så bør du ha det formelle i orden Anonymkode: 0490a...661 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #7 Del Skrevet 5. oktober 2017 Man har mulighet til å bruke max 12 egenmeldingsdager i løpet av et år, men fordelt på max 4 sykdomsperioder. Max 3 dager sammenhengende før en må ha sykemelding. Så spørsmålet her er jo om du har brukt enkeltdager, eller om noen av disse dagene er sammenhengende. Du har uansett mye sykefravær, og er nok ingen drømmeansatt. Anonymkode: 58606...990 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #8 Del Skrevet 5. oktober 2017 Brukeren over meg har rett. Og det er virkelig sært å være syk så ofte. Skjønner godt at sjefen reagerer negativt. Anonymkode: 464cc...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #9 Del Skrevet 5. oktober 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man har mulighet til å bruke max 12 egenmeldingsdager i løpet av et år, men fordelt på max 4 sykdomsperioder. Max 3 dager sammenhengende før en må ha sykemelding. Så spørsmålet her er jo om du har brukt enkeltdager, eller om noen av disse dagene er sammenhengende. Du har uansett mye sykefravær, og er nok ingen drømmeansatt. Anonymkode: 58606...990 Det kommer jo helt an på hvilken bedrift man jobber i da. Jeg jobber i en IA-bedrift og har 24 egenmeldingsdager på 12 mnd, og kan bruke 8 om gangen før jeg trenger sykemelding. Anonymkode: ec950...a3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #10 Del Skrevet 5. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kommer jo helt an på hvilken bedrift man jobber i da. Jeg jobber i en IA-bedrift og har 24 egenmeldingsdager på 12 mnd, og kan bruke 8 om gangen før jeg trenger sykemelding. Anonymkode: ec950...a3e Stemmer det, jeg glemte å tilføye det. Vil tro de fleste av oss IKKE jobber i IA-bedrift, og da gjelder reglene jeg beskrev. Anonymkode: 58606...990 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #11 Del Skrevet 5. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Neste gang bør du kontakte lege. Man har 4 egenmelding i løpet av året så vidt jeg husker, så det er litt på kanten å bruke mer enn dette. Om det er helt greit får leder så er det selvsagt ok, men hvis forholdet til ledelsen allerede skurrer litt så bør du ha det formelle i orden Anonymkode: 0490a...661 4 i løpet av et år? Man har som regel mer enn dette. Tror ikke de har lov å kun gi 4 stk. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man har mulighet til å bruke max 12 egenmeldingsdager i løpet av et år, men fordelt på max 4 sykdomsperioder. Max 3 dager sammenhengende før en må ha sykemelding. Så spørsmålet her er jo om du har brukt enkeltdager, eller om noen av disse dagene er sammenhengende. Du har uansett mye sykefravær, og er nok ingen drømmeansatt. Anonymkode: 58606...990 Det kommer veldig an på. Ser ut som TS jobber i IA bedrift. Anonymkode: f06f8...14b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #12 Del Skrevet 5. oktober 2017 6-7 egenmeldinger i deltidsstilling???? Jeg forstår jo i og for seg at det er mulig å være så mye syk (stakkers deg), men som areidsgiver ville jeg begynt å lure på om dette var reelt sykefravær, eller om du misbrukte egenmeldingsretten. Om du kommer mye for sent, er jo det egnet til å underbygge inntrykket. Det er over beskrevet fint hvor mange egenmeldingsperioder (og dager) du har krav på, og at dette avhenger av om du jobber i en IA-bedrift eller ikke. Bruk av egenmeldinger i seg selv er ikke oppsigelsesgrunn, men ved mistanke om at du ikke er syk, kan arbeidsgiver begrense retten din til å benytte de av slike (kreve sykemeldig). Mye fravær er heller ikke oppsigelsesgrunn i seg selv, men om fraværet ditt medfører store ulemper for bedriften (andre kan ikke ta over arbeidsoppgavene dine etc.) kan ulempene bedriften blir påført, gi grunn til oppsigelse. Her skal det riktignok mye til. Anonymkode: d77c5...546 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #13 Del Skrevet 5. oktober 2017 Vet du ikke om du har vært syk 6 eller 7 dager? Virker merkelig. Anonymkode: f5086...cd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #14 Del Skrevet 5. oktober 2017 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: 4 i løpet av et år? Man har som regel mer enn dette. Tror ikke de har lov å kun gi 4 stk. Det kommer veldig an på. Ser ut som TS jobber i IA bedrift. Anonymkode: f06f8...14b 4 ganger i løpet av 12 måneder, med maks 3 dager hver gang. Om det da ikke er IA-bedrift. Anonymkode: a6087...266 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #15 Del Skrevet 5. oktober 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: 6-7 egenmeldinger? Du har 3 i løpet av et år. Anonymkode: 9da02...8be De fleste moderne, attraktive bedrifter er da IA-bedrifter?! Anonymkode: 0f6a5...4d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #16 Del Skrevet 5. oktober 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kommer jo helt an på hvilken bedrift man jobber i da. Jeg jobber i en IA-bedrift og har 24 egenmeldingsdager på 12 mnd, og kan bruke 8 om gangen før jeg trenger sykemelding. Anonymkode: ec950...a3e Så disse 24 egenmeldingene i løpet av et år kan f.eks være: - 5 dager influensa - 4 dager omgangssyke - 2 dager feber - 2 dager omgangssyke - 2 dager bare veldig syk - 5 dagers influensa - 4 dager hodepine/oppkast/svimmel Anonymkode: 0f6a5...4d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #17 Del Skrevet 5. oktober 2017 Høres mye ut. Jeg jobbet i 7 år på min forrige arbeidsplass, og brukte to egenmeldinger i løpet av de årene (1 dag og 3 dager). Før det jobbet jeg i 10 år et annet sted, og brukte der 1 egenmelding (2 dager). Et annet spørsmål er om det må settes inn vikar når du er borte. Der jeg har jobbet har det vært nødvendig med vikar, det er rett og slett ikke lov å holde driften i gang hvis det ikke er et bestemt antall personer med forskjellige kvalifikasjoner til stede. Anonymkode: 60bd8...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #18 Del Skrevet 5. oktober 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så disse 24 egenmeldingene i løpet av et år kan f.eks være: - 5 dager influensa - 4 dager omgangssyke - 2 dager feber - 2 dager omgangssyke - 2 dager bare veldig syk - 5 dagers influensa - 4 dager hodepine/oppkast/svimmel Anonymkode: 0f6a5...4d4 Det er ingen som får influensa TO ganger i løpet av et år! Synes eksemplene dine tyder på en person med enten svært lavt immunforsvar, eller generell lav terskel for å melde seg syk. Anonymkode: a24f8...1dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå