Gå til innhold

Kjære "feminister", barber armhulene deres og kutt ut tøvet deres!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det är sedan länge känt att många har den tråkiga bilden av "feminism" som arga kvinnor med håriga armhålor som flashar brösten i sociala medier och vars åsikter alltid måste få komma fram, oavsett om vi vill höra det eller ej. 

Det jag undrar är när dessa människor ska komma till insikt med att de gör raka motsatsen till det de försöker åstadkomma med denna provocerande teater?

Att föra en kamp för jämställdhet är i allra högsta grad relevant, men eran strategi är helt fel. Det är bara att kolla på vad de har döpt Sveriges största feministiska parti till. Är det ett skämt? "Fi", alltså "Feministiskt initiativ". 

Hur korkat är inte det om det är jämställdhet ni strävar efter? Det är som om männen skulle skapa ett parti och döpa detta till "Maskulint initiativ". Skulle vi kvinnor gilla det? Inte jag i alla fall, och jag tror inte att du som kvinna hade varit ett så stort fan av det partiet heller. 

Om ni intelligenta kvinnor som hävdar att ni strävar efter jämställdhet hade någonting innanför pannbenet så hade ni valt ett mer tilltalande namn än "Feministiskt initiativ", eller hur? "Jämställdhetspartiet", "Alla människors lika rättigheter-partiet", ja, vad som helst hade varit mindre avskräckande.
https://nyheter24.se/debatt/894712-feminister-raka-armhalorna-sluta-tramsa

Hun har noen fryktelig gode poenger. Jeg tror jeg er småforelsket allerede. :hjerter:

Anonymkode: f105e...f03

Videoannonse
Annonse
Gjest Walkingdead
Skrevet

Jeg gidder ikke rake armhulene mine. :) 

Skrevet
2 minutes ago, Walkingdead said:

Jeg gidder ikke rake armhulene mine. :) 

Ikke jeg heller :)
Ikke at jeg skjønner hva armhulene mine har med noe som helst å gjøre. Har uansett ikke tenkt å finne fram høvelen fordi det står på KG.

Skrevet
52 minutter siden, Gliffy skrev:

Ikke jeg heller :)
Ikke at jeg skjønner hva armhulene mine har med noe som helst å gjøre. Har uansett ikke tenkt å finne fram høvelen fordi det står på KG.

Det står på nyheter24.se. 

Skrevet

Jepp. Min latskap er så klart en politisk protest! :fnise: 

Anonymkode: d7697...5a3

• Liker 2
Gjest NotNaomi
Skrevet

Skjønner ikke greia med å fortelle andre hva de skal gjøre,og ikke gjøre med kroppene sine. Alle har vel bestemmelsesrett over sin egen. 

Skrevet
Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Skjønner ikke greia med å fortelle andre hva de skal gjøre,og ikke gjøre med kroppene sine. Alle har vel bestemmelsesrett over sin egen. 

Hennes poeng er at folk barberer armhulene sine trass hva feministene prøver å presse folk til.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hennes poeng er at folk barberer armhulene sine trass hva feministene prøver å presse folk til.

Har aldri vært utsatt for press.....

Anonymkode: 0bdfb...619

Gjest NotNaomi
Skrevet

Jeg kan lese :-) om det er henne eller "feministene"er vel det samme? 

Skrevet

Har aldri opplevd noe press om å ikke barbere armhulene. Alt jeg har hørt er "hår er ekkelt" eller "gjør som du vil".

Anonymkode: d7697...5a3

• Liker 2
Skrevet

Hvor finner jeg disse feministene som presser folk til det ene eller det andre med armhulehåret sitt hen? 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor barberer ikke menn armhulene? 

Anonymkode: 020d1...814

Gjest Rosetelys
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor barberer ikke menn armhulene? 

Fordi de er menn og skal ha hår der?

Endret av Rosetelys
Skrevet
5 minutter siden, Rosetelys skrev:

Fordi de er menn og skal ha hår der?

Folk kan barbere seg der de vil. Menn "skal" ikke ha hår der om de ikke vil. Samme med kvinner.

• Liker 2
Gjest Rosetelys
Skrevet

Folk kan barbere seg der de vil. Menn "skal" ikke ha hår der om de ikke vil. Samme med kvinner.

Selvfølgelig, men jeg syns likevel det er rart med menn som har barberte armhuler akkurat som jeg syns det er rart at kvinner ikke har det. Skal var feil bruk av ord.

Gjest Walkingdead
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Rosetelys skrev:

Selvfølgelig, men jeg syns likevel det er rart med menn som har barberte armhuler akkurat som jeg syns det er rart at kvinner ikke har det. Skal var feil bruk av ord.

Selvfølgelig er det rart. Kulturen har lagt opp til at det skal være sånn, og når noe avviker, så synes man det er pussig. Det er sånn smak skapes.

Endret av Walkingdead
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det är sedan länge känt att många har den tråkiga bilden av "feminism" som arga kvinnor med håriga armhålor som flashar brösten i sociala medier och vars åsikter alltid måste få komma fram, oavsett om vi vill höra det eller ej. 

Det jag undrar är när dessa människor ska komma till insikt med att de gör raka motsatsen till det de försöker åstadkomma med denna provocerande teater?

Att föra en kamp för jämställdhet är i allra högsta grad relevant, men eran strategi är helt fel. Det är bara att kolla på vad de har döpt Sveriges största feministiska parti till. Är det ett skämt? "Fi", alltså "Feministiskt initiativ". 

Hur korkat är inte det om det är jämställdhet ni strävar efter? Det är som om männen skulle skapa ett parti och döpa detta till "Maskulint initiativ". Skulle vi kvinnor gilla det? Inte jag i alla fall, och jag tror inte att du som kvinna hade varit ett så stort fan av det partiet heller. 

Om ni intelligenta kvinnor som hävdar att ni strävar efter jämställdhet hade någonting innanför pannbenet så hade ni valt ett mer tilltalande namn än "Feministiskt initiativ", eller hur? "Jämställdhetspartiet", "Alla människors lika rättigheter-partiet", ja, vad som helst hade varit mindre avskräckande.
https://nyheter24.se/debatt/894712-feminister-raka-armhalorna-sluta-tramsa

Hun har noen fryktelig gode poenger. Jeg tror jeg er småforelsket allerede. :hjerter:

Jeg holder med deg angående FI, de skulle hatt et annet mer kjønnsnøytralt navn selv om de primært er et én - saks - parti. Men jeg synes da kvinner skal få bestemme selv om de vil barbere seg under armene eller ikke, det er vel en smakssak og en privatsak. 

Forresten hyggelig å se en svenske som har forvillet seg inn her 😊

Gjest Rødstrømpe
Skrevet

Jeg er feminist og vokser underlivet :nigo:

Kall det et paradoks du aldri vil forstå.

Gjest NotNaomi
Skrevet (endret)
3 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Jeg holder med deg angående FI, de skulle hatt et annet mer kjønnsnøytralt navn selv om de primært er et én - saks - parti. Men jeg synes da kvinner skal få bestemme selv om de vil barbere seg under armene eller ikke, det er vel en smakssak og en privatsak. 

Forresten hyggelig å se en svenske som har forvillet seg inn her 😊

Kremt. Hun bare gjengir ei svensk ei  :-) se nederst på Hi 

Eller omTs er mann

Endret av NotNaomi
Skrevet
Akkurat nå, NotNaomi skrev:

Kremt. Hun bare gjengir ei svensk ei  :-) se nederst på Hi 

Haha 😶

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...