Gå til innhold

Noen som har kjøpt noe fra aliexpress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen har kjøpt ting og tang fra aliexpress ? Det er nesten som ebay men det er fra China?

Blir alle pakkene levert nærmeste postkontor eller blir det levert av bring hjemme?

Takk

Anonymkode: 63351...918

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er som eBay bare at alt kommer fra Kina.

du får akkurat det du betaler for dvs billig skvip levert enten rett i postkassa eller må hente på postkontoret alt etter om selger sender rekommandert eller ikke.

er noen 1000 selgere så ikke noe fasit på hvordan dem sender

Skrevet
Akkurat nå, Slarti skrev:

Er som eBay bare at alt kommer fra Kina.

du får akkurat det du betaler for dvs billig skvip levert enten rett i postkassa eller må hente på postkontoret alt etter om selger sender rekommandert eller ikke.

er noen 1000 selgere så ikke noe fasit på hvordan dem sender

Ok. det vil si at alt kommer til postkontoret og det spørs hva man bestiller. Takk.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. det vil si at alt kommer til postkontoret og det spørs hva man bestiller. Takk.

Nei.

alt kommer ikke til postkontoret, noe leveres rett hjem i postkassa som vanlig brevpost.

dette varierer like mye som om du handler på eBay 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Slarti skrev:

Nei.

alt kommer ikke til postkontoret, noe leveres rett hjem i postkassa som vanlig brevpost.

dette varierer like mye som om du handler på eBay 

Takk for svar  igjen du... 

Men pakke med størrelse som matboks kan ikke puttes i postkassa. Takk 

Skrevet
16 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg lurer på om noen har kjøpt ting og tang fra aliexpress ? Det er nesten som ebay men det er fra China?

Blir alle pakkene levert nærmeste postkontor eller blir det levert av bring hjemme?

Takk

Har handlet masse på aliexpress. Det er helt safe fordi selgeren får ikke pengene sine før du har bekreftet å ha fått varen. Om du evnt ikke skulle bekrefte, så får de pengene etter flere uker. Men du har alltid mulighet for å klage, og jeg har selv fått tilbake penger pga en vare med dårlig kvalitet (en makeupkost som skulle være med ekte hår men viste seg å være syntetiske)

Ellers har jeg også kjøpt mye med god kvalitet. Så det er veldig varierende. 

Om du får pakken på posten eller i postkassa varierer. Kommer an på størrelsen på pakka bla.

Kan anbefales. Kan gjøre mange gode kjøp der. Men skal du ha merkevarer ville jeg handlet et annet sted.

• Liker 2
Skrevet
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Takk for svar  igjen du... 

Men pakke med størrelse som matboks kan ikke puttes i postkassa. Takk 

Det avhenger jo av hvor stor postkasse en har. ;) 

Anonymkode: 664b8...27f

• Liker 1
Skrevet

Har handlet masse der. Like safe som eBay, og mye billigere.

Ekstremt mye mas på om man har fått pakken og å gi reviews da, har bare slått av alle varslene. 

Mye lengre shippingtid, det tar fort en måned. Men veldig ofte gratis shipping! Skjønner ikke hvordan de kan gå i pluss når man får kjøpt noe juggel inkludert free shipping fra Kina for typ 2 kroner. 

Irriterende at sendingen ofte kommer rekommandert, mye mer praktisk å bare få det i postkassen. Har man sittet en kveld og kjedet seg og bestilt ørten dingsbomser så har man det gående og må stå i postkontor-kø hver uke for å hente. 

Anbefaler på generell basis å ikke kjøpe klær der, Kina-størrelser er barnestørrelser så glem det om du er over 1.75 eller mer enn en S. Det meste er også elendig kvalitet. Du vet sånne morsomme bildeserier med expectation vs reality? Alle de kjolene der er typisk ali express-kjoler. 

Det er mye søppel der generelt, men også mye morsomt for den som leter :)

• Liker 1
Skrevet
32 minutes ago, Cuntzilla said:

Skjønner ikke hvordan de kan gå i pluss når man får kjøpt noe juggel inkludert free shipping fra Kina for typ 2 kroner. 

Er nok en kombinasjon av internasjonale postavtaler (ser ikke for meg at Posten Norge tjener noe på dette her), lave arbeidskostnader og enhetskostnader som er lavere enn det en gjerne tror. I tillegg sendes det typisk via China Post noe som er billigere enn å sende det via de klassiske internasjonale tilbyderne. 

Anonymkode: 664b8...27f

• Liker 1
Skrevet

Har handlet i mange år der. Bra side med mye som faktisk er bra også. Men man skal være på vakt også, for det finnes mye dårlig kvalitet. Kjøp ikke stikkontakter, forgrenere og usb-hub fra kina. 

Ellers har jeg kjøpt 100 ulike diamant fake ringer til 2kr per stk inkludert frakt. Her i Norge koster bare 1 sånn ring rundt 100kr :P samme med smykker og alt mulig annet. 

Anonymkode: 82dc2...2a8

• Liker 1
Skrevet

1 spørsmål til  alle dere.

alibaba.com har jeg også hørt om websiden. Hvordan er det med transport fra alibaba? 

Det blir også levert til nærneste postkontor? Har hørt fra noen bekjente at de har fått levert  pakken av DHL :S . 
Hvis det er kun DHL, kjedelig for oss som jobber...

Skrevet
På 4.10.2017 den 20.52, AnonymBruker skrev:

alibaba.com har jeg også hørt om websiden. Hvordan er det med transport fra alibaba? 

Det blir også levert til nærneste postkontor? Har hørt fra noen bekjente at de har fått levert  pakken av DHL :S . 

Merkelig. Jeg har aldri hatt problemer med  DHL bare fordi jeg jobber. Liker de ikke folk med jobb? 

Anonymkode: 771c6...b50

Skrevet

Ali Express går vel stort sett i noe billig kinesisk skvip? :P                        

Anonymkode: e252d...0b2

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ali Express går vel stort sett i noe billig kinesisk skvip? :P                        

Anonymkode: e252d...0b2

Mange produkter er vel så bra som de du får kjøpt i Norge og Amerika. Men man må være ekstra påpasselig da disse selgerene rett og slett ikke prioriterer kvaliteten. Man kan finne ut mye om kvaliteten ved å se på bildene, lese teksten og kommentarer fra andre kjøpere. Bare vær ekstra skeptisk, så kan du nok gjøre noen gode handler der.

Anonymkode: 82dc2...2a8

Skrevet
På 4.10.2017 den 20.52, AnonymBruker skrev:

Alibaba er samme som Aliexpress, det er Alibaba som var den første nettsiden og som eier begge. Forskjellen er at Alibaba er mer for grossister, altså om du vil kjøpe ting for videresalg, så der må du vanligvis bestille ganske store kvantiteter av ting. Aliexpress er for privatpersoner som skal ha ting til eget forbruk, så der kan du kjøpe bare en boks med Q-tips i stedet for 500 bokser.

Forsendelse kommer an på selger og produkt, ofte kan man velge mellom flere metoder før man betaler og det står jo alltid hvilken metode det er uansett, så man vet det før man kjøper :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...