AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #1 Skrevet 4. oktober 2017 Husker ved forrige graviditet at jeg tok en blodprøve og fikk vite HCG med engang. Men da var jeg langt på vei. Nå er det en uke til ikm men jeg har så mange symptomer. Skal uansett til legen i morgen så tenkte spørre om en blodprøve for å vise HCG - men vil den vise noe nå en uke før ikm? Hva tror dere? Anonymkode: b40a4...02d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #2 Skrevet 4. oktober 2017 Har du mange symptomer vil en graviditetstest også vise positivt. så ikke vits i å sløse ressurser ved å få blodprøve for å påvise hcg. Anonymkode: a7120...903 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Skrevet 4. oktober 2017 Det vises på en blodprøve litt før en urinprøve. Normalt er jo at man tester når mensen uteblir. Vil vel tro at en blodprøve vil vise litt hcg i blodet nå. Men hva er poenget med det, når du kan ta en vanlig test om en uke? Disse blodprøvene koster jo. Anonymkode: c1b0e...5ce
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 Dette er for dumt. Det tar flere dager før egget fester seg i livmor etter eggløsningen, så hvis eventuell unnfangelse var for ca en uke siden er det ingen vits. Det vil fort ikke slå ut på hcg-blod en gang. Dessuten syns jeg du bør roe ned og tenke litt rasjonelt. Du får svaret på en hjemmetest om én uke! Så hvorfor i alle dager skal vi andre sponse en blodprøve for deg på fellesskapet sin regning som er dyrt og unødvendig og fort ikke engang gir deg mer svar enn du har nå fordi det er for tidlig? Hvis alle skulle tenkt så egoistisk som deg hadde Norge gått til helvete... Anonymkode: 377b4...801 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 Norge går jo allerede til helvete så litt fra eller til gjør vel ingen skade :-) Anonymkode: b40a4...02d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #6 Skrevet 4. oktober 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Norge går jo allerede til helvete så litt fra eller til gjør vel ingen skade :-) Anonymkode: b40a4...02d Og det mener du rettferdiggjør å grine seg til helt unødvendige og på ingen måte medisinsk nyttige blodprøver fordi du ikke kan vente 4-5 dager?? Hvis egoismen din er verdier du tenker føre videre til kommende generasjoner bør du kanskje revurdere barneprosjektet? Anonymkode: 377b4...801
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #7 Skrevet 4. oktober 2017 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og det mener du rettferdiggjør å grine seg til helt unødvendige og på ingen måte medisinsk nyttige blodprøver fordi du ikke kan vente 4-5 dager?? Hvis egoismen din er verdier du tenker føre videre til kommende generasjoner bør du kanskje revurdere barneprosjektet? Anonymkode: 377b4...801 Grine seg til du.. Hadde folk som deg hatt folkeskkk, hadde Norge allerede vært et mye bedre,sted. Håper ikke du fører de verdiene videre til neste generasjon.. Hva for ennåte er det du snakker på? Revurdere barneprosjektet? Faenså frekt og unødvendig.. Anonymkode: bd49e...490 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #8 Skrevet 4. oktober 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Husker ved forrige graviditet at jeg tok en blodprøve og fikk vite HCG med engang. Men da var jeg langt på vei. Nå er det en uke til ikm men jeg har så mange symptomer. Skal uansett til legen i morgen så tenkte spørre om en blodprøve for å vise HCG - men vil den vise noe nå en uke før ikm? Hva tror dere? Anonymkode: b40a4...02d Wow, hva er problemet med folk her inne? Hvorfor kan man ikke vise normal folkeskikk og svare på det som blir spurt om? Hvorfor slenge dritt og være tett i trynet? Ser ikke poenget. Hvis en ikke har noe å svare, så drit i det da. Herregud, voksne mennesker oppfører seg som fjortiser. Grow up!!! Jeg vil gjerne svare på spørsmålet ditt. Jeg fikk påvist stigning i hcg 12 dpo da jeg var gravid sist. Jeg ba om blodprøve, og fikk det (hadde mine grunner til det). Helst bør du vente til ikm før du tar blodprøven, slik at du unngår påvisning av kjemiske graviditeter. Hcg påvises ganske raskt i blodet, men for å unngå eventuelle skuffelser, anbefales det å vente til ikm. Masse lykke til! Anonymkode: a6181...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #9 Skrevet 5. oktober 2017 På 4.10.2017 den 17.27, AnonymBruker skrev: Husker ved forrige graviditet at jeg tok en blodprøve og fikk vite HCG med engang. Men da var jeg langt på vei. Nå er det en uke til ikm men jeg har så mange symptomer. Skal uansett til legen i morgen så tenkte spørre om en blodprøve for å vise HCG - men vil den vise noe nå en uke før ikm? Hva tror dere? Anonymkode: b40a4...02d Hvordan gikk det? Ba du om blodprøve? Anonymkode: a6181...fc5
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #10 Skrevet 6. oktober 2017 Jeg tok en HCG prøve to dager før IKM og den var på 50. Alt over 10 betyr graviditet. Så vil tro den kunne vise graviditet allerede 3 dager før IKM. Jeg har da fått en positiv hjemmetest før det. Så ingen vits i å bruke statlige midler hvis du har mye billigere tester som kan utføres hjemme. Anonymkode: 28b94...1eb
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #11 Skrevet 6. oktober 2017 Jeg turte ikke gå til legen fordi det var så mye stygg snakk her inne om misbruke. Derimot spør jeg fordi jeg er totalt avhengig av medisinering fra dag en Pga trøblete graviditeter før. Spør ikke for å lage kvalme eller misbruke noe eller noen. Beklager hver og en av dere som føler dere truffet Anonymkode: b40a4...02d
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #12 Skrevet 6. oktober 2017 Tok hjemmetest en ettermiddag 4 dager før forventet mens: positiv Klarte bare ikke å la være... Anonymkode: 89b27...00e
Somre Skrevet 6. oktober 2017 #13 Skrevet 6. oktober 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg turte ikke gå til legen fordi det var så mye stygg snakk her inne om misbruke. Derimot spør jeg fordi jeg er totalt avhengig av medisinering fra dag en Pga trøblete graviditeter før. Spør ikke for å lage kvalme eller misbruke noe eller noen. Beklager hver og en av dere som føler dere truffet Anonymkode: b40a4...02d Ingen her kan vite denne bakgrunnsinformasjonen. Hvis du har hatt trøblete graviditeter og vet at det er lurt å finne ut så tidlig som mulig er jo det beste å gå til legen. Du må gjøre det du vet er best for deg For de aller fleste vil det være helt unødvendig å gå til lege for å ta blodprøve så tidlig når man kan få svar på hjemmetest noen dager senere. Mange av oss hadde nok tatt en blodprøve hver mnd hvis det var en mulighet. Vi vil jo aller helst vite det så tidlig som mulig Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå