AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #1 Skrevet 4. oktober 2017 Denne dagen kan trykt sies at ikke var en god dag på jobben. Jeg jobber som servitør og har gjort det i lang tid, men denne dagen snudde virkelig gleden av å ha en slik jobb. Tidlig på dagen tok jeg imot en bestilling fra en kunde og leverte det til kokken, jeg skrev ned alt som kunden ba om, men når jeg gikk ut og leverte maten ble kunden sur å påstod h*n hadde sakt tydelig ifra om at det var en ting han sa han ikke skulle ha på menyen, så han forlanget ny mat... men jeg er 100% sikker på at kunden ikke nevnte noe om det, h*n glemte det sikkert, men utrolig slemt å gi meg skylden! Jeg gikk da til sjefen og fortalte historien og han tok kunden sitt parti helt og fullt, også på bakrummet og kjeftet på meg... jeg vet jo at det er der beste for restauranten at kunden blir trodd, men jeg reagerte på at sjefen ble så sinna på meg når kunden ikke var til stede! Så om ikke det var nok så fotfulgte sjefen meg stort sett hele dagen etter det for å se at jeg gjorde jobben riktig og at jeg hadde ører så jeg hørte hva kundene sa 😭 dette stresset meg noe vanvittig som igjen resulterte i at jeg klarte å miste en tallerk med mat til en senere kunde 😭 ikke for å skryte og si jeg alltid er ufeilbarlig men det med at jeg mistet tallerkenen var kun for at sjefen forfulgte meg... etter dette uhellet tok sjefen meg på bakrummet å sa jeg bare skulle dra hjem og ta kvelden og helg selvom jeg har en 100% stilling man-fre 08:30-16:30. Han kunne ikke ha noen som gjør feil 2 ganger på en dag, og det mente han jeg burde forstå 😭 men jeg vet jo med meg selv at jeg ikke har gjort noe feil idag, viste bare ikke hva jeg skulle forsvare meg med når han kjeftet så mye. Kan også nevne at jeg har tidligere jobbet på en annen restaurant som hadde en helt annen sjef som skjønte at feil kan skje og å gjøre det beste ut av hver situasjon. Der har jeg også hatt flere uhell på en dag en gang det var ekstra mye å gjøre så jeg var utrolig stresset. Mistet blandt annet en meny der også, men da fikk jeg bare beskjed av sjefen «slikt skjer av og til» med en koselig stemme. Og fikk beskjed at jeg skulle gå til kunden å si hva som skjedde og at han får menyen til halv pris pga må lage ny mat så det tok ekstra tid. Det er det her jeg mener sjefer bør være, ikke sjefer som fotfølger deg en hel dag for å se at man ikke gjør noen feil... jeg vurderer faktisk å melde dette til Arbeidstilsynet, men vet ikke om det er slikt de tar seg av.. håper å høre om noen som har vært borti noe av det samme og kan gi tips om hva jeg ble gjøre Anonymkode: f1065...a6b 6
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #2 Skrevet 4. oktober 2017 Ikke alle egner seg som sjef Anonymkode: b41ce...468 25
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Skrevet 4. oktober 2017 Søk ny jobb fort som faen. Mange mennesker som jobber i slike jobber blir behandlet som dritt. Man får skryt og ros så lenge man er feilfri og presterer, men med en gang man er syk en uke eller gjør feil så får du høre det. Mennesker i lavstatusyrker og lavtlønnede yrker blir som regel behandlet jævlig av sine sjefer. De tenker bare profitt, de bryr seg ikke om menneskene Når det er sagt kan du være heldig og finne et bra miljø, vil anbefale å ta en utdanning om mulig, da mange yrker som krever utdannelse stiller sterkere når det gjelder trivsel og miljø på jobb. Finnes selvsagt unntak, vil ikke anbefale bli sykepleier for å si det sånn... Anonymkode: e0bd0...4e2 16
trinelise50 Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 (endret) Slutt,har erfaring med slike sjefer det blir bare verre. Hvis du har mulighet slutt på dagen (med skriftlig fra sjefen at det er ok) Søk etter nye jobber og for sikkerhets skyld om dagpenger (siden du slutter tar det 2 mnd fra dagen du slutter til mottar,men forhåpendligvis har du en annen jobb) Jeg anbefaler å gjøre det før sitausjonen eskalerer. Endret 4. oktober 2017 av trinelise50 13
Gjest NotNaomi Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 Fyfader for en sjef! Søk etter andre jobber?
Gjest NotNaomi Skrevet 4. oktober 2017 #6 Skrevet 4. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Søk ny jobb fort som faen. Mange mennesker som jobber i slike jobber blir behandlet som dritt. Man får skryt og ros så lenge man er feilfri og presterer, men med en gang man er syk en uke eller gjør feil så får du høre det. Mennesker i lavstatusyrker og lavtlønnede yrker blir som regel behandlet jævlig av sine sjefer. De tenker bare profitt, de bryr seg ikke om menneskene Når det er sagt kan du være heldig og finne et bra miljø, vil anbefale å ta en utdanning om mulig, da mange yrker som krever utdannelse stiller sterkere når det gjelder trivsel og miljø på jobb. Finnes selvsagt unntak, vil ikke anbefale bli sykepleier for å si det sånn... Anonymkode: e0bd0...4e2 Du har et poeng.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #7 Skrevet 4. oktober 2017 Takk for støtte alle sammen ❤️ Skal ta en prat med sjefen til mandag, tar da med telefonen og tar opptak av samtalen. Angrer han seg fortsetter jeg kanskje der, er han like frekk i kjeften melder jeg han til Arbeidstilsynet og gir de lydopptaket. Anonymkode: f1065...a6b 8
trinelise50 Skrevet 4. oktober 2017 #8 Skrevet 4. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Takk for støtte alle sammen ❤️ Skal ta en prat med sjefen til mandag, tar da med telefonen og tar opptak av samtalen. Angrer han seg fortsetter jeg kanskje der, er han like frekk i kjeften melder jeg han til Arbeidstilsynet og gir de lydopptaket. Anonymkode: f1065...a6b Dårlig ide. 6
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #9 Skrevet 4. oktober 2017 8 minutter siden, trinelise50 skrev: Dårlig ide. Jeg burde heller bare si opp uansett hva sjefen sier? Hva med oppsigelstiden? Anonymkode: f1065...a6b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #10 Skrevet 4. oktober 2017 Det er ikke normal oppførsel det der. 🐸 Til den som sa at du ikke burde bli sykepleier.. det der er ikke vanlig oppførsel for sykepleiere å oppleve utenom kanskje på demensavdelinger eller psykiatrisk. Høres ut som helt elendige arbeidsforhold. Anonymkode: 77ad7...1bc 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #11 Skrevet 4. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg burde heller bare si opp uansett hva sjefen sier? Hva med oppsigelstiden? Anonymkode: f1065...a6b Du kan sykemelde deg Anonymkode: 77ad7...1bc 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #12 Skrevet 4. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan sykemelde deg Anonymkode: 77ad7...1bc Får man sykemelding av legen uten noe annen grunn enn hvis jeg sier akkuratt hvordan han oppførte seg? Eller burde jeg da gjøre noe jeg ikke liker, å juge på meg en annen grunn? Anonymkode: f1065...a6b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #13 Skrevet 4. oktober 2017 Altså du blir jo trakassert på jobb.. Anonymkode: 77ad7...1bc 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #14 Skrevet 4. oktober 2017 Ja 😔 men har ligsom ikke tenkt på at jeg kan sykemelde meg, men det høres ut som en veldig bra måte. Problemet er bare at jeg ikke har en annen jobb for øyeblikket. Men kan jo ta kontakt med forrige sjef, men er et stykke å kjøre da vi har flyttet, men det skal gå. Da har jeg hvertfall en kjempe grei sjef Anonymkode: f1065...a6b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #15 Skrevet 4. oktober 2017 Hvor lenge har du jobbet i den stillingen? Hva sa du til kunden som påsto du hadde gjort feil? Hvordan forklarte du det til sjefen? Du er ufeilbar men som servitør tåler du stress så dårlig at du mister tallerken om noen følger med på deg? Du sier du vet du ikke har gjort feil i dag, men mistet du ikke en tallerken? Anonymkode: eb7a8...3c6 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #16 Skrevet 4. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Hvor lenge har du jobbet i den stillingen? Hva sa du til kunden som påsto du hadde gjort feil? Hvordan forklarte du det til sjefen? Du er ufeilbar men som servitør tåler du stress så dårlig at du mister tallerken om noen følger med på deg? Du sier du vet du ikke har gjort feil i dag, men mistet du ikke en tallerken? Anonymkode: eb7a8...3c6 Anonymkode: 9f5f8...757
minister-mio Skrevet 4. oktober 2017 #17 Skrevet 4. oktober 2017 Altså det var ille av sjefen, men hun har da ikke høvlet over deg? Hvorfor skriver du det i tittelen? 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #18 Skrevet 4. oktober 2017 1 minute ago, minister-mio said: Altså det var ille av sjefen, men hun har da ikke høvlet over deg? Hvorfor skriver du det i tittelen? Kjeftet er lik høvlet, hva folk skal henge seg opp ass... Anonymkode: 9f5f8...757 5
Try2 Skrevet 4. oktober 2017 #19 Skrevet 4. oktober 2017 (endret) tell til 10Sjangsen for at du møter på de store ledertalentene i denne bransjen er ikke særlig stor. Endret 4. oktober 2017 av Try2 3
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #20 Skrevet 4. oktober 2017 9 minutes ago, AnonymBruker said: Hvor lenge har du jobbet i den stillingen? Hva sa du til kunden som påsto du hadde gjort feil? Hvordan forklarte du det til sjefen? Du er ufeilbar men som servitør tåler du stress så dårlig at du mister tallerken om noen følger med på deg? Du sier du vet du ikke har gjort feil i dag, men mistet du ikke en tallerken? Anonymkode: eb7a8...3c6 Hva jobber du som? Anonymkode: e0bd0...4e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå