AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #1 Skrevet 4. oktober 2017 Vi skal male litt (igjen), og da jeg var i butikken i går for å raske med meg noen fargeprøver (altså papirlapper med farge på, ikke faktiske prøver på maling ) så ville butikken ha 5 kroner per stk. Jeg ble noget overrasket og syns det var en snodig praksis - nå er det riktignok flere måneder siden sist vi malte, men da var vitterlig disse fargeprøvelappene gratis. (Må tilføye at den ansatte opplyste om at jeg kunne få disse 5 kronene ganger x antall prøver tilbake, dersom jeg leverte prøvene inn igjen i perfekt stand.) Er dette blitt vanlig praksis nutildags, eller bør jeg, som den første innskytelsen min sa, bytte malingsbutikk? Anonymkode: cfc56...b8b
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #2 Skrevet 4. oktober 2017 Vanlig praksis. Store fargeprøver koster 15,- Anonymkode: ce1d1...869
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #3 Skrevet 4. oktober 2017 Er det vanlig? Trekker de fra ved kjøp av maling? Skal tro om butikken betaler eks jotun for disse? Ikke om jeg betaler for disse Anonymkode: 016fa...f50
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #4 Skrevet 4. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det vanlig? Trekker de fra ved kjøp av maling? Skal tro om butikken betaler eks jotun for disse? Ikke om jeg betaler for disse Anonymkode: 016fa...f50 Skal du ha må du betale. enkelt og greit. Anonymkode: 41b3c...a89
dillyduzit Skrevet 4. oktober 2017 #5 Skrevet 4. oktober 2017 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det vanlig? Trekker de fra ved kjøp av maling? Skal tro om butikken betaler eks jotun for disse? Ikke om jeg betaler for disse Anonymkode: 016fa...f50 Butikken kjøper fargeprøver inn fra jotun/butinox, tror vi betalte 1500,- for 350 prøver. Disse blir ikke trukket fra ved kjøp av maling nei, men kommer man til en hyggelig ansatt så er dere flere som gir dem bort. Noen følger praksisen til punkt og prikke, andre tenker kundeservice og prøver å "vinne" en kunde. Endret 4. oktober 2017 av dillyduzit
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #6 Skrevet 4. oktober 2017 Dette syns jeg butikken kan yte. Hvordan skal kunden egentlig få sett farven ellers? Anonymkode: 016fa...f50
nordlending Skrevet 4. oktober 2017 #7 Skrevet 4. oktober 2017 Har aldri måttet betale for fargekart.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #8 Skrevet 4. oktober 2017 Det har jeg aldri opplevd. Men jeg forstår på en måte hvorfor de vil ha betaling på det. 5kr. per lapp synes jeg var litt i overkant mye. Anonymkode: 6aba1...2cb
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #9 Skrevet 4. oktober 2017 10 minutter siden, dillyduzit skrev: Butikken kjøper fargeprøver inn fra jotun/butinox, tror vi betalte 1500,- for 350 prøver. Disse blir ikke trukket fra ved kjøp av maling nei, men kommer man til en hyggelig ansatt så er dere flere som gir dem bort. Noen følger praksisen til punkt og prikke, andre tenker kundeservice og prøver å "vinne" en kunde. Om det er den prisen,så har de lagt til noen ører for å tjene på det også. Uhørt Anonymkode: 016fa...f50
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #10 Skrevet 4. oktober 2017 Tror ikke jeg forstår hva dere mener. Mener dere fargekartene? De med flere farger på en liten strimmel? Anonymkode: 02706...7b2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #11 Skrevet 4. oktober 2017 Det var gratis fargeprøver (strimmel med 4-5 farger på) + gratis fargekart (stort, A4, med flere sider med fargeprøver på) og gratis inspirasjonshefter og gratis hefter med tips om valg av maling, beis m.m.), sist jeg var på Flügger. Anonymkode: ca53d...3f1 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #12 Skrevet 4. oktober 2017 http://www.jotun.com/no/no/b2c/colour-inspiration/colourcard/ Man kan fremdeles få gratis fargekart Anonymkode: ca53d...3f1 2
dillyduzit Skrevet 4. oktober 2017 #13 Skrevet 4. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om det er den prisen,så har de lagt til noen ører for å tjene på det også. Uhørt Anonymkode: 016fa...f50 Kommer det som noe sjokk? Jeg gav dem bort når kunden var hyggelig. De ørene tjente vi raskt inn uansett.
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2017 #14 Skrevet 4. oktober 2017 De store koster penger og det er vel helt greit. Man kan jo velge å bruke noen få kroner mer og kjøpe en prøveboks. 5 kr er da ikke mye. Man får jo så vidt en kjærlighet på pinne for 5 kr. Anonymkode: 52a9a...2a8
Vera Vinge Skrevet 4. oktober 2017 #15 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg har bare vært borti betaling for store fargeprøver når man vil ha flere enn fem stk. Så jeg syns det hørtes sært ut å ta betaling for små fargeprøver, når jeg antar de vil selge maling.
Daria Skrevet 4. oktober 2017 #16 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg plukket med meg en haug sånne små fargeprøvelapper hos Jernia forrige uke, tanken slo meg ikke engang at de ikke var gratis. 1
Høna79 Skrevet 4. oktober 2017 #17 Skrevet 4. oktober 2017 Jeg har betalt for de som er "mellomstore", ca 10*15 cm. Det var 1 kr pr stykk, helt greit og ikke noe jeg tenkte over. Vi tok med de hjem i ulike lys før vi snevert inn utvalget til 4 stk som vi så kjøpte malingsprøver av. Det var vel verdt pengene, det var ikke den jeg trodde jeg ville ha som faktisk ble finest på veggen og den vi valgte til slutt.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #18 Skrevet 5. oktober 2017 På 4.10.2017 den 22.51, Daria skrev: Jeg plukket med meg en haug sånne små fargeprøvelapper hos Jernia forrige uke, tanken slo meg ikke engang at de ikke var gratis. Så du har egentlig begått tyveri? O: Anonymkode: e130f...25d
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2017 #19 Skrevet 5. oktober 2017 Her i byen er alle gratis, og man kan ta med seg så mange man vil. Små bokser med maling for å teste koster 10-15 kroner. Tenker butikken tjener inn dette så fort kunden har bestemt seg for farge. Utenfor byen hvor vi har feriehus, der skal de ha 10 kroner per prøve, så gidda ikke handle maling der når man ikke får med prøver en gang - da kjøper jeg heller i byen og tar det med. TS bytt malebutikk Anonymkode: 9a89c...2e0
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2017 #20 Skrevet 6. oktober 2017 Jeg har vekslet mellom to malebutikker. Den ene er en butikk der man får gratis fargeprøvelapper. Den andre butikken får man to gratis og må betale kr 5 for resten. Jeg har endt opp med å bruke butikk nr 2 til tross for at man må betale for de ekstra fargeprøvelappene. Dette fordi: de gir meg så gode råd både om fargevalg, men også om sparkling, fjerning av malingsflekker osv samt de gir meg f.eks en gratis rørepinne, gratis malingsåpner og gratis malespann. Jeg liker best ansatte som bruker hodet og yter god service og lar meg ikke styre av ledelses-ting Anonymkode: 93072...412
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå