Gå til innhold

Er dette en god ide angående Unger glemmer å låse ytterdør!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn på 9 og 10 år som er hjemme alene ca 1-2timer på ukedager, . Disse glemmer å låse døren nesten hver dag, har bedt de låse igjen og igjen! Har nå planer om å spørre faren min om han kan sjekke at ungene låser yttrdøren

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva om du monterer smekklås (slik at døren går i lås av seg selv når døren går igjen/ lukkes)? Og at barna og dere andre som bor der har nøkkel på seg hele tiden.

Anonymkode: 07ae9...cfc

Skrevet

Bor din far svært nære, er det jo en løsning at han sjekker at det er låst. Men jeg synes smekklås er bedre løsning.

Skrevet

Foreldrene mine bor rett ovenfor oss i et annet hus:) men hva vil en smekklås koste å montere?

• Liker 1
Skrevet
4 minutes ago, Anciol said:

Foreldrene mine bor rett ovenfor oss i et annet hus:) men hva vil en smekklås koste å montere?

høres bedre om de er hos de når de er alene.

Anonymkode: c1a21...8b6

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Anciol skrev:

Jeg vet ikke hva det koster. Kanskje blir det prakk å ha smekklås også, hvis det skjer at man bare skal ut med rask el.l., glemmer å ta med nøkkel, og så står man der uten å komme seg inn.
Barna vil vel snart lære seg å huske å låse døren også.

Så, når jeg har tenkt meg om, har du den beste løsningen, ettersom foreldrene dine bor så nære.

• Liker 3
Skrevet
8 minutes ago, Anciol said:

Det er forholdsvis lett å montere selv :) Kan bare gå på jernia eller noe å spørre om de har en låskasse med smekklås. Litt usikker på hvor mye det koster. Vil tippe et par tusenlapper.

Anonymkode: 7fc8e...467

• Liker 1
Skrevet

Si at ungene ikke får være alene hjemme, men må være hos besteforeldrene når dere ikke er der, dersom de ikke lærer seg å låse etter seg. Du skal se at de plutselig husker litt bedre.....:P

Anonymkode: 02365...7f0

• Liker 6
Skrevet

Smekklåsfunksjonen kan vel også kobles ut, når man måtte ønske det, kom jeg på nå.

Skrevet

Dør med kode, den kan låses automatisk fra innsiden. 

• Liker 6
Skrevet

Er det i forbindelse med at de går på skolen, eller på ettermiddagstid? På morgenen kan du vel kreve at de ringer deg når de går, så de husker på å låse. Da vet du også at du skal ringe dem innen et gitt klokkeslett hvis du ikke har hørt noe. Da lærer de rutinen med å låse selv i alle fall. 

Anonymkode: 99cdc...fef

Skrevet (endret)

De går til skolebussen, når jeg går til jobb! Så det er etter skoletid , mens jeg er på jobb frem til 1500, og de slutter 1405 og 1355

Endret av Anciol
  • Liker 1
Skrevet

Kodelås 👍

Anonymkode: a903e...644

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Anciol skrev:

De går til skolebussen, når jeg går til jobb! Så det er etter skoletid , mens jeg er på jobb frem til 1500, og de slutter 1405 og 1355

Vent litt, problemet er at de ikke låser når de er HJEMME?? Altså, hvorfor skal de det?

Anonymkode: b2f50...1a8

• Liker 2
Skrevet

Fordi , man vet ikke hva som lusker rundt og de løper gjerne til venner og uten å låse mens jeg er på jobben

• Liker 1
Skrevet

Vi skiftet til kodelås . Kan anbefales .. Da låser døren seg automatisk når vi lukker den igjen 👍🏻! 

• Liker 2
Skrevet

Anbefaler Yale doorman (kodelås). Der kan du velge at døren automatisk låser seg når den lukkes, man slipper at nøkler blir glemt eller mistet, man kan lage døgnkode om det skulle være nødvendig å slippe noen inn mens dere er på jobb eller lignende. 

Vi byttet vår dørlås til Yale for 4 år siden og det er så sinnsykt deilig å slippe å måtte leite etter nøklene i veska for å komme inn i huset, slippe bekymringer om døra er låst osv. 

• Liker 2
Skrevet

Støtter forslag om kodelås. Vi skiftet for noen uker siden, og nå skjønner jeg ikke hvordan vi klarte oss uten. :P Det er genialt, trenger aldri tenke på å ta med nøkler eller legge igjen nøkler hos noen når vi drar på ferie osv. Vi bruker 5-sifret kode, og 6-åringen lærte den på et par dager. Vi betalte ca 1500,- for den, monterte selv.

Anonymkode: d285f...718

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vent litt, problemet er at de ikke låser når de er HJEMME?? Altså, hvorfor skal de det?

Anonymkode: b2f50...1a8

I disse dager er det faktisk veldig viktig og låse døra, selv når man er hjemme. Her hadde det vært innbrudsraid i går kveld, mens folk satt i stua å så på tv, flere av naboene våre hadde opplevd det. Noen hadde brukt døra, mens hos andre hadde de klatret inn igjennom åpne vinduer. Folk er utrolig frekke! Vi skal bytte til kodelås etter nyttår, rett og slett for å huske og låse hver gang

• Liker 1
Skrevet

Yale Doorman. Kan stilles inn til å låse automatisk når døren lukkes.

Vi byttet for et år siden, det eneste jeg angrer på er at vi ikke gjorde det før!! ;)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...